Inlägg från: Patricia4 |Visa alla inlägg
  • Patricia4

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Hej tjejer

Ingen bebis än . Bf+1! Har aldrig gått över tidigare , men men nån gång ska vara den första . Tydligen vanligare om man är lite äldre.
    Otålig som den är jag , och förvärkar av och till . Får nog en hinnsvepning i em och hoppas det sätter igång mig. Känns tröstlöst !

Blåsippan: klant till bm ! Bra att du fick en tid.
    Berätta hur det gick. Hoppas magen växt denna gång.

Hannah: vi får peppa varann! Snart är vi där !

• Patricia4
    Cayenna skrev 2015-06-17 07:12:16 följande:
    Men oj övertid med fjärde hihi. smile1.gif Hur mår du och har du något kvar att fixa?
    Ja helt sjukt. Det är lugnt som attan och jag undrar om vi får en midsommarbebis kanske.... Idag är ju Bf enligt senaste menar, och Bf +2 enligt rul.
  • Patricia4
    Lisa 236 skrev 2015-06-17 09:36:00 följande:
      smile1.gif Jo har fått en tid den 15 Juli så det är bra men jag å vänta är inte riktigt kompisar dock smile1.gif Tack för att du tittade
    Lisa: testerna ser jättefina ut! Håller tummar och tår för dig ! Jag har ju haft 5 mf så jag kan förstå vilket helsicke ni redan gått igenom. Men de testerna ser lovande ut :)
  • Patricia4
    Hannah8401 skrev 2015-06-17 16:36:58 följande:

Patricia vet du själv när du hade äl ? Vilket stämmer bäst?

Idag är jag 40 fulla veckor enligt rul, 39+4 enligt ägglossning.

Eftersom jag bor i Norge blir bf ändå på lördag! Hoppas jag slipper gå mer än en vecka över iaf....

Läste att man oftare går över om man är förstföderska, överviktig, väntar pojke, hög ålder.

Nu stämmer inget på mig(31 hög ålder?)så kan ju hoppas jag slipper gå över för länge....

Ja vi får peppa varann Patricia. Har du tänkt att pröva några knep? Bröstvårtmassage eller sex eller nåt? Hihi!

Ja vi körde ÄL tester så jag vet exakt när babyn blev till :)
    Nu börjar det hända nåt iaf , slemproppen lossnade och har haft värkar nu sedan ett par timmar. Tillräckligt starka för att jag ska flämta lite men lite för svaga för att jag ska räkna med FL idag...men lever på hoppet och blev gladare av att nåt händer iaf:)
    Tänk vad kul att norrmännen väntar barn en extra vecka ;)
    Har gått en rask promenad och hoppas det hjälpte lite. Nu när slemproppen har lossnat är det väl infektionsrisk och då vågar jag vare sig bada eller ha sex.... Eller , nån som vet ?
  • Patricia4

Det var nog bara en övning inför det riktiga...
    Värkarna stannade av efter 21 tiden och sedan dess har det varit lugnt. Känner mig lite besviken men förstår ju att det ändå är snart dags. Känns svårt att planera midsommarmaten .. Är vi hemma eller på bb?

• Patricia4

Åh vad bra! Jag älskar att bada , enda stället i huset jag mår bra :)

När det går 8 år mellan förlossningarna så minns man inte vad som är vad ;)
    Ber till Gud att värkarna kommer tillbaka... Uppdaterar om det händer nåt spännande!

Hannah känner du nåt ?

• Patricia4
    Hannah8401 skrev 2015-06-18 20:51:03 följande:

Tack mom in the city för bra info! Det var bra att veta.

Patricia, näää ingenting. Var på min sista kontroll hos min läkare idag, nu väntar jag på att sjukhuset ska ringa så jag får övertidskontroll nästa vecka. Kanske har man tur och kan få hinnsvepning då?

Var på gymet förut och lyfte vikter, tänkte det kunde hjälpa men nejdå. Men jag fick iaf många positiva kommentarer! Alltid något. Jaja det är ju bara att vänta.....

Nyss hemkommen från förlossningen . Vi var där för en extra koll. Hoppades på en hinnsvepning och sovdos och måste säga att läkaren vi träffade var det bästa på långe! Han var sån personlighet och charmig . Utländsk och så hänsynsfull mot både mig och sambon. Det var lugnt på förlossningen så efter min ctg kurva så ville han göra ul och viktuppskattning . Det var häftigt för det har jag aldrig varit med om !
    Han uppskattade vikten till 4,2-4,5 kg plus minus 200g.
    Sen sa han att det var en tjej , precis som bm vid rul. Han avslutade med att förklara och rita för mig och sambon vad en hinnsvepning är och bad bm ge mig en innan vi skulle hem :) Gud vad vi gillade denna underbara läkare. Jag är helt glad nu efteråt :)

Status: en cm av tappen kvar, öppen 2-3 cm och en hinnsvepning gjord. Nu fick jag citodon till natten och hoppas jag kan slappna av .

Hannah: impad att du är på gymet och avis. Har inte tränat på 17 dgr och det känns . Längtar efter min träning , inte minst jogging när jag kan det :)
  • Patricia4

Tackar Gud för denna tråd:)
    Börjar känna mig desperat och förtvivlad över att det inte händer nåt . 5 föräldradagar har jag tagit ut utan att ha barnet hos mig ! Känns inte kul.
    Kom på att du , Mom in the city gick över tiden och gick tillbaka i tråden och läste dina inlägg efter Bf. Och du satte ord på alla mina känslor och frustration . Helt plötsligt insåg jag att jag inte är ensam om att vara såhär frustrerad och idag närmast grinig... Och sen läsa om hur fort det väl vände och att din son kom ut efter 2,5 timme.

Nu känns det ändå möjligt med en baby. Började morgonen med att gråta och nu finns det lite hopp igen . Tack tjejer för att ni delar med er :)
    Idag Bf +5 .

• Patricia4
    Hannah8401 skrev 2015-06-20 13:55:30 följande:

Hjälpte inte hinnsvepning en något på traven?

Ååhhhh suck! Också frustrerad. Vet ju att jag säkert får vänta en vecka till, men vill också babyn ska komma ut nu....

Min syster har fått oxytocin nässpray för att hjälpa amningen, men nu ska hon inte amma och sa att jag kan få den. Borde inte den kunna hjälpa förlossningen på traven? Det är väl oxytocin man får vid igångsättning fast i annan form? Haha börjar redan bli desperat....

Bf idag

Både oxytocin och prostglandin behövs och vad jag förstår så är det prostglandin i konstgjord väg man får vid igångsättning. .. Vet inte om det funkar med nässprayen men den är jättebra vid amning vet jag :)

Du hinner säkert före mig. Efter all min ansträngning så känner jag svag mensvärk ...:(
  • Patricia4

Hej tjejer

Inga värkar och det känns som jag ska explodera. Idag har jag fått tid till läkare på förlossningen på em och jag går inte därifrån utan att barnet är ute. De får sätta igång mig, punkt slut. Är så färdig med det här och minst sagt besviken på min kropp som inte verkar fatta vad som behövs göras. Är jag för gammal ? Vad är det för fel ?!
    Är så ledsen och uppgiven. Håll tummarna att läkaren är hjälpsam !

Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"