Hannah8401 skrev 2015-06-18 20:51:03 följande:
Tack mom in the city för bra info! Det var bra att veta.
Patricia, näää ingenting. Var på min sista kontroll hos min läkare idag, nu väntar jag på att sjukhuset ska ringa så jag får övertidskontroll nästa vecka. Kanske har man tur och kan få hinnsvepning då?
Var på gymet förut och lyfte vikter, tänkte det kunde hjälpa men nejdå. Men jag fick iaf många positiva kommentarer! Alltid något. Jaja det är ju bara att vänta.....
Nyss hemkommen från förlossningen . Vi var där för en extra koll. Hoppades på en hinnsvepning och sovdos och måste säga att läkaren vi träffade var det bästa på långe! Han var sån personlighet och charmig . Utländsk och så hänsynsfull mot både mig och sambon. Det var lugnt på förlossningen så efter min ctg kurva så ville han göra ul och viktuppskattning . Det var häftigt för det har jag aldrig varit med om !
Han uppskattade vikten till 4,2-4,5 kg plus minus 200g.
Sen sa han att det var en tjej , precis som bm vid rul. Han avslutade med att förklara och rita för mig och sambon vad en hinnsvepning är och bad bm ge mig en innan vi skulle hem :) Gud vad vi gillade denna underbara läkare. Jag är helt glad nu efteråt :)
Status: en cm av tappen kvar, öppen 2-3 cm och en hinnsvepning gjord. Nu fick jag citodon till natten och hoppas jag kan slappna av .
Hannah: impad att du är på gymet och avis. Har inte tränat på 17 dgr och det känns . Längtar efter min träning , inte minst jogging när jag kan det :)