Inlägg från: Patricia4 |Visa alla inlägg
  • Patricia4

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Cayenna skrev 2014-12-03 18:03:25 följande:
    Grattis till 30% ! Skönt att ditt illamående börjat lägga sig.

Jag har faktiskt inte frågat min bm om dopplern. Jag är helt 100 på att det är min bebis jag hör. Deras hjärtslag slår så mycket fortare. Annars skulle jag nog känna av KRAFTIG hjärtklappning smile5.gif Plus att jag hittar både navelsträngsljudet och hjärtljuden ligger långt långt ner ungefär där behörigen börjar.

Jag förstår att bm avråder rent allmänt. Detta för den panik som den gravida kan få om man inte hittar hjärtat. Jag måste dock säga att den känns jättebra efter allt man har i sitt bagage...
    Ja precis jag tänkte att bebisen hjärtljud är ju snabbare , yngsta sonen låg på 170 hela graviditeten och själv har jag 50 i puls så ... Borde inte kunna missta sig! Men kanske såhär tidigt. Vilken v började du lyssna?
  • Patricia4

Yippii - glädjens dag! Grattis till pickande hjärta

Vi fick bra siffror på nupp och det var en liten bebis där:) så glada och lättade !

• Patricia4
    mom in the city skrev 2014-12-05 11:22:46 följande:

Vecka 22 här nu, magen växer varje vecka och lillebror sparkar på. smile1.gif Börjar känna mig "gravid på riktigt", tycker magen är i vägen redan och ändå kommer den bli mycket större innan det är klart.

Känns långt till BF, drygt fyra månader och man har ju inga UL att se fram emot så väntan känns lång även om det är mindre än hälften kvar. För min del skulle han gärna få komma nästa vecka! smile5.gif

Längtar tills jag är där i v 22 och magen syns. Tänk till jul vad fint med en fin klänning som visar magen. Fram till v 30 ser man ju hyfsat snygg ut fortf ;) och tänk december kommer attvaea full med en massa måsten och firande , sen är det bara tre mån kvar för dig :)
  • Patricia4
    Cayenna skrev 2014-12-05 11:57:27 följande:

Ska vi göra en bf lista i trådstarten? smile1.gif

Ja men är det inte bara du som kan lägga till som TS? Du kan fylla på med mitt sen: Patricia4, 39 år, fjärde barnet ,Bf 17 juni.
  • Patricia4
    Cayenna skrev 2014-12-05 12:09:21 följande:
    Okej då ska jag fixa när alla fyllt likadan info. smile1.gif

Cayenna, 33 år, andra barnet, bf 22 maj

Patricia4, 39 år, fjärde barnet, bf 17 juni
    Det blir jättebra :)
  • Patricia4
    0fia skrev 2014-12-06 20:06:10 följande:
    Så kul med fjärde barnet. Vilken ålder är det på de andra? Jag har precis börjat bearbeta maken. Är inte säker på att jag orkar eller vill fyra men jag känner mig inte riktigt klar än......
    Hej

Jag har stora barn 18, 15 och 7 . Vi längtar verkligen efter en bebis :)
  • Patricia4

Hej tjejer

En vecka kvar till jul :) imorgon går jag in i v 15! Jippii!

Grattis 737 till lyckat vul !

Jag har berättat för min pappa och barnens farmor nu så de har vecka på sig att smälta nyheten innan vi sätter oss till julbordet och jag ratar hälften ;)

Inga sprudlande glädjeyttringar men det var jag beredd på , fjärde barnet tycker många är mycket men det struntar jag i ! Vi är glada och magen har växt så nu är det svårt att dölja .

• Patricia4

Tack tjejer !

Ja det är konstigt att folk lägger sig i , det är ju knappast de som ska ta hand om barnet. Vi är så tacksamma varje dag som går bra med tanke på fem mf.

Har bestämt mig för att sluta umgås med folk som är kritiska . Nu är det bara en handfull som vet men sen . Har förvarnat sambon att jag har gränser för hur dumt folk får uttrycka sig och han backar upp mig. Våra riktigt nära vänner är glada för vår skull .

Det är inte bara att vi kommer ha fyra barn men även att jag hinner bli 40 och det är sån åldersskillnad mellan barnen. Återigen så är det ju inte de som går upp på natten och ammar ..?

Hade jag inte haft mf så hade jag nog varit mer lättsårad och kanske tom lyssnat på andras åsikter. Nu har vi kämpat i 1,5 år för denna bebis så då är man ju som sagt bestämd och tacksam:)

Längtar till rul så vi får veta om allt står rätt till och vad det blir för kön ! Sen ska jag köpa lite babykläder !

• Patricia4
    Cayenna skrev 2014-12-16 07:53:45 följande:

Jag är fortfarande obekväm med att prata om min graviditet som att det kommer gå dåligt så fort jag pratar om det. Lyssnade på hjärtat igår, den är vild där inne iallafall. Känner ibland men antagligen bara när den är som mest aktiv då.

Två veckor till RUL för mig. Inte så långt ändå, julen tar upp tiden tills dess. smile1.gif

Sådär känner jag med ! Som att det betyder otur att prata om det. Träffade en bekant som precis fått veta att de väntar barn och helt plötsligt hade jag berättat att vi oxå ska ha ! Efteråt fick jag ångest och tänkte att jag inte borde ha sagt nåt att jag bergis kommer få mf nu. När vågar man berätta ? Min mage är rätt stor nu ( min tionde graviditet ) . Folk kanske tror att jag fått ölmage :)
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"