Inlägg från: Blåsippan84 |Visa alla inlägg
  • Blåsippan84

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

737 dagar skrev 2014-12-03 19:13:06 följande:
    Första gjordes i vecka 6+3 och andra görs i 10+3. Jag bekostar det själv, går hos en gynekolog som tar 200kr besöket. Har faktiskt inte ens varit hos BM än :P

Jag börjar bli orolig igen, inte för att jag inte skulle känna av graviditeten, utan mest för att det ju inte ger några garantier.. Om denna gången skulle skita sig igen vet jag faktiskt inte om jag skulle orka försöka igen..
    Förstår dig så!! För 200kr skulle jag med göra. Vi har bara en privat i stan och den tar 700kr. Så det blir bara en gång sen kub 2/1.
  • Blåsippan84
    737 dagar skrev 2014-12-03 20:19:30 följande:
    Ja då är det ju lite skillnad kanske.. Han tar även frikort om man kommer upp i det.

Vi kommer inte göra kub, gjorde inte det med sonen heller. Så då kostar vi gärna på oss lite extra vul. Önskar bara vintern var över och allt gick bra så man kan börja njuta av foglossning :P

Skulle behöva köpa mammabyxor men vet inte ens om jag vågar det :/
    Haha. Ja njuta av foglossning . Hade det mkt med sonen också. Kunde ej gå promenader men cykla gick bra. Vet att jag cyklade vart jag skulle enda fram till förlossningen.

I Östergötland får vi ul i v 12 då med kub om man vill. Sen rul v 18.

Jag har turen att arbeta på sjukhus och gå runt med landstings pjyamas hela dagarna på jobbet. Annars hade det varit jobbigt. Ska på utb imorgon och vet hur uppblåst jag kommer bli ju längre dagen går med mina byxor.

Med sonen sågs det knappt något till v 22. Stod i v 20 på en bild och tyckte jag hade en kula men riktigt så smal blev jag aldrig efteråt . Utgångsläget är inte det samma, haha.
  • Blåsippan84

Jaha. Då var det dags imorgon för ul. Mått så fruktansvärt illa hela dagen. Ej sugen på vanlig mat. Åt sallad till lunch och buljongsoppa ikväll. Soppan har gott bra tidigare men nu mår jag illa av den med. Vet ej vad jag ska leva på??

Känner mig så gravid men nu när jag tänker på imorgon tror jag att kroppen luras att det inte står rätt till i magen. Knäpp man är.

Sen ska maken till jobbet efteråt och imorgon kväll ska han på julfest. Så han vill ej ha bilen ståendes i stan. Jag har bara haft körkort i 1,5 år och kört väldigt lite. Vår bil bråkar även ibland med ettans växel. Maken klara alltid ut det lugnt men jag blir super stressad å en gång stod jag tvärs över en 70 väg då jag skulle svänga vänster men ettan gick ej att få i så bilen bara hoppade fram. Haft den på service och de hittar inget. Vi kan inte säga när det blir då det sker ibland och inte alltid. Det gör mig mer nervös. Kanske bra att jag ska vara nervös för bilkörningen också. Men om det ej är bra i magen så kommer jag ej kunna köra hem . Nu fick jag det om bilen ur systemet också

• Blåsippan84

Inte sovit sedan 3,30. Hade strömavbrott inatt. Först trodde vi proppen hade gått men såg sen att gatlyktorna var mörka. Sen började allt snurra i huvudet och jag har mått så illa.

Gynmott ligger ej i stan utan i ett annat bostadsområde, motsatt sida av stan.tänkte mig kollektivt först . Men då skulle vi behövt byta buss två ggr och åka redan nu. Mormor ska bara barnvakt och blir stressad om hon ska hit redan vid 7, för då tror hon att hon ska försova sig, hehe. Maken jobbar mitt i stan och måste in och krångla mig dit då han har kostym med sig till julfesten. Bara bita ihop och försöka övervinna rädslan med bilen, Gahh

• Blåsippan84

Sitter i väntrummet. Maken körde . Lediga idag. Sonens kompis från nya dagis ska komma i em hem till oss för första gången med sin mamma. Så blir en trevlig men full av bus i em.

• Blåsippan84

Gick bra att köra . Sitter mest i mitt huvud och ibland i vår knasbil med 1ans växel.

Det såg ut som en snigel i livmodern . En slemklump med ett hjärta som slog . Han backade mig lite till 9/7 istället för 13/7 men han sa att det kan ju ändras efter rul å så också. 97% att allt går bra nu lugnade han mig med.

Men sen förstår jag ju att man måste titta närmare på allt vid rul för att se att alla organ och så är bra. Men nu känner jag mig helt utpumpad. Ska slå på Barnkanalen för sonen och vila lite innan lunchdags .

• Blåsippan84
    737 dagar skrev 2014-12-05 12:31:24 följande:

737 dagar- 29 år, andra barnet, bf 9/7

Samma dag än så länge . Spännande! Vart bor ni i sv avlånga land? Jag bor i linköping.
  • Blåsippan84

Hej tjejer. Haft tuffa dagar med jobb och studier. Imorgon ska jag försvara min uppsats som skrivits. Inte nervös för jag är så trött och håller på att bli sjuk. Jätte ont i halsen och huvudvärk.

Ska till bm på mån. Är då v10+3. Tror ni hon kan höra hjärtat om man ber henne? Eller är det för tidigt?

Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"