Inlägg från: Blåsippan84 |Visa alla inlägg
  • Blåsippan84

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Cayenna skrev 2014-11-10 15:17:19 följande:
    Undrar om inte oron pyr under ytan när man haft otur flertal gånger. Det går inte att släppa helt kanske? Min man kommer oroa sig fram till förlossningen är avklarad. Han kommer vilja köpa noll och ingenting innan dess. Jag vill dock inte vänta med allt. smile5.gif Jag vill ha det ordnat efter rul.

Du är ju verkligen nära rul och halvtid, försök tänka på att allt sett bra ut so far. Och du har börjat känna bebisen.
    Men så härligt! Njut av det!! Men kan tänka mig att ju fler mf ju räddare blir man.
  • Blåsippan84
    JhjärtaK skrev 2014-11-11 21:15:05 följande:

50% avklarade, whoho! Dock är det troligtvis mer än 50% då de två små kommer att snittas ut tidigare men ändå smile1.gif

Heja heja
  • Blåsippan84

Tjejer. Ni har ju kommit en bra bit längre än mig. Men måste fråga hur ni mådde första tiden. Jag känner mig överkör av en ångvält. Trött så jag känner mig sjuk. Smått illamående när jag inte äter, huvudvärk och humöret är på topp (eller inte, haha min make går utstå en hel del).

Tröttheten är värst. Sov egentligen ej så mkt inatt då sonen hade feber och yrade. Men vi lade oss och tittade på film på dagen och jag sov konstant. Och nu har jag orkat hålla mig vaken så här länge. Igår lade jag mig 19,30. Tänker om jag kanske håller på att bli sjuk. Men ej förkyld som grabben och maken varit. Nyfiken hur ni mådde?

• Blåsippan84
    mom in the city skrev 2014-11-12 08:04:13 följande:
    Mådde ungefär som du förutom huvudvärken som kom först senare. Illamåendet började minska i vecka tio ungefär och var helt borta i vecka 14. Humöret var värst i början, nu känner jag mig inte alls påverkad i humöret längre.

Tröttheten har jag tyvärr inte blivit av med, är helt slut och orken räcker inte långt! Somnar i soffan varje kväll och sover gärna en stund på dagen om tillfälle ges. Inte särskilt kul, man känner sig som en väldigt tråkig mamma och fru. Hade låga järndepåer på inskrivningen så vet inte om det är järnvärdet som ställer till det. Har ätit järntabletter sen vecka 13 men kanske måste öka dosen.
    Idag fick jag gå hem från jobbet få jag är helt kallsvettig och ur/trött. Vet ej om jag fått mina grabbats smitta eller om det är graviditeten. De skickade hem mig iaf för de tyckte jag såg helt dålig ut. Och jag känner mig inte alls i form. Sticker i armar å läppar när jag är igång så ska nog ringa Vc å kolla mina blodvärden. Hade riktigt dåliga i sep förra året, 79. Men efter järntabl har de varit bra. Men nu med grav kanske jag ska kolla värdet. Thyreoidea prover togs idag iaf. Men det gjorde jag på jobbet så kunde ej be om att få tillägg på blodstatus .

Nu ska jag sova en stund och se vart det bär vägen.
  • Blåsippan84

Håller med om det ni skrev förut att med motgång uppskattar man mer det man har.

En fråga är jag knas om jag köper ett sådant gravtest som visar antal v man varit gravid, om någon v. Usch gå å är nojig och vill få bekräftelse på att det går åt rätt håll .

• Blåsippan84
    Cayenna skrev 2014-11-13 16:09:18 följande:
    Mår du fortfarande illa? Trött?

Vid mitt andra ma gjorde jag så, köpte ett test. Det visade 3+ och med det och alla symptom var jag nöjd och glad. Sen kom den dagen med ultraljudet som visade en livlös bebis. Med det här vill jag naturligtvis inte skrämma men jag hoppas du struntar i testet för den visar ingenting.

Du hade vul 3 dec? Om jag var du skulle jag boka en tid tidigare oxå så ser du att hjärtat kommit igång. Hjärtat börjar picka tre veckor efter befruktning (helt otroligt nog!).

Jag hoppas så att det går bra för dig!
    Jag är helt slut. Jobbet skickade hem mig igår få jag var skakig, kallsvettig. har ont i halsen och sonen och maken har varit febriga. Men på mig verkar det ej bryta ut. Eller om det bara är graviditeten som spelar mig ett spratt.

Har lite ont i brösten. Känner mig uppsvälld och trög i magen. Smått illamående är jag flera ggr/dag. Men lite bättre idag när jag kunnat vila.

Det är en privatklinik som inte har så många tider. Och jag jobbar väldigt mkt de närmsta v och det var enda tiden som passade med jobb och ledighet. 5/12 har jag tid. Denna 1,5 v har gått såååå långsamt. Ska försöka hålla mig borta från att handla test
  • Blåsippan84
    Cayenna skrev 2014-11-13 20:06:07 följande:
    Okey så tre låååååååångsamma veckor kvar. :/ Det är ju verkligen jobbigt att vänta! Kanske bra att du åtminstone har fullt upp med jobb, tiden går ju något snabbare när man har fullt upp.

Försök ändå att tänka på att det är stor sannolikhet att det går bra denna gång. Dem har koll på dina värden så inte sköldkörteln ställer till nåt. Du har ett friskt barn sen tidigare. Du har en hel del symptom som tyder på att graviditetshormoner sprudlar i kroppen.

Bra att du vilar lite och lyssnar på kroppen oxå. Illamåendet brukar bli värre när man är trött oxå.
    Fast ikväll har det kommit huggande värk från tjejmagen upprepade ggr. Så just nu känner jag mig mkt nere och tror inte detta kommer gå vägen. Vill bara gråta. Att det ska vara så tufft
  • Blåsippan84
    Cayenna skrev 2014-11-13 21:07:39 följande:
    Du vet ju inte vad värken står för. Men jag förstår din oro. Vilken vecka är du nu? Exakt. Ska du inte kolla akut för att lugna dig?

Svårt att råda. Jag kollade ju akut, men det var ju pga blod.
    Bara i v 6. Tiden slingrar sig fram sakta. Jag som tycker veckorna rusar förbi annars. Men detta sitter verkligen i huvudet största delen av dagen. Har bara tänkt på äl/BIM/syskon sista året så man blir väl knäpp till sist . Fick mf i v 8 så det maler ju också.

Åkte du in akut eller ringde du din bm och hon fixade? Det har små huggit hela kvällen när jag även tagit det lugnt. Så då blir jag ledsen och tror ej det blir vår tur denna gång heller .
  • Blåsippan84

Varit hemma idag och pluggat och tagit det lugnt. Mentalt inställd på att det nog inte blir någon bebis. Sen gick jag för att hämta sonen och var väl igång i 30 min ute. Kom hem med världens illamående. Så nu hoppas jag inte igen.

• Blåsippan84

Tack för allt stöttning och förståelse . Så härligt att läsa om att ni kommit så lång. Härligt tjejer. Än tänker jag mig ej gravid och kom på efter ett tag att jag fick tacka nej till ostbricka.

Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"