Inlägg från: mom in the city |Visa alla inlägg
  • mom in the city

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Patricia4 skrev 2015-05-18 16:27:51 följande:

Hej

Jag har gått längre och längre med varje barn ... Den yngsta kom 39+4 .... Så jag hoppas jag bryter mönstret och får tidigt denna gång:) håll tummarna !

Då har du ju sluppit gå över tiden iaf. Lustigt att du gått längre varje gång, annars har man ju ofta hört att det "brukar" vara tvärtom. Jag gick iof också längre med andra än med första så det stämmer inte på mig heller, födde i 38+0 med stora och 41+0 med lilla.

Ska hålla tummarna för att bebis kommer snart!
  • mom in the city
    Blåsippan84 skrev 2015-05-25 14:56:37 följande:

Ett tag sedan nu . Går in i v 35 på ons. Var på extra bm besök för 1 v sedan. Magen hade då vuxit 1 cm, är precis under understa strecket men nu dalade det inte utan följde "sin" kurva. Sa att jag var orolig och ville har tul men när bm sa att det ej behövdes då den nu "växer fint" och inte planas ut mer just då iaf, får man lita på det. Så knasigt när man är gravid att man är ok att prata om hur en ser ut . Träffat 4 st sista v som sagt "oj vad lite mage" någon trodde jag skulle ha efter sommaren då magen ej var stor. Blir ju extra nojiga när de säger så men är inte orolig just nu iaf. Måste lita på bm. Ska dit igen på tors så får vi se.

I helgen har vi haft mkt då sonen fyller 6 på ons. Så i lör gick jag hela tiden. Från 18 fick jag konstanta sammandragningar ville ej lägga mig utan umgås med familj och vänner. Kl 20 hade jag dock så ont så jag ej kunde stå rakt. Men det lättade när jag lade mig. Mitt problem är att jag inte bara kan sätta mig från allt. Har maken fullt upp med saker som måste göras så håller jag också på med disk och tvätt tex. Maken säger att jag bara ska sätta mig när jag ej känner mig ok dör han kan ju ej veta när det börjar göra ont.

Men idag har jag haft mkt ryggläge . Plockat undan en del och nu hämta sonen.

Hoppas ni andra har det bra

Skönt att magen växer och följer sin kurva. Håller med om att det är lite konstigt att folk plötsligt anser sig ha rätt att kommentera ens kropp. Man skulle ju aldrig kalla någon för tjockis i vanliga fall eller fråga hur många kilo någon gått upp men så fort man är gravid är det tydligen fritt fram.

Känner igen mig i det där att inte kunna släppa saker. Jag har jättesvårt att be om hjälp och vill helst klara av allt själv, är både kontrollffreak och otålig så vill helst ha saker gjorda nu och på "mitt" sätt. Har tyvärr inget tips på hur man släpper allt eftersom jag själv inte lyckats med det men försök lyssna på kroppen och ta små pauser då och då iaf. Det är inte många veckor kvar nu och sen är du förhoppningsvis mer rörlig och slipper ha ont.
  • mom in the city
    karro 2014 skrev 2015-05-27 08:27:05 följande:

Hej alla=)

Grattis till er som fått bebis<3 hoppas att allt gick/är bra med er=)

Önska er andra lycka till som skall få bebis inom kort:)

För oss går de bra;) fick in i v26 idag, här är en liten bild på henne, Ella<3

Grattis till lilla tjejen, härligt att allt går bra!

Min lilla kille är redan fem veckor, han äter och sover och skriker lite däremellan så är precis som en bebis ska vara.
  • mom in the city

Patricia4: Så himla spännande, nu kan det ju verkligen bli när som helst!

Som du sa till mig, de där förvärkarna är ju luriga. Har de varit regelbundna, hur länge har de hållit på? För mig blev de inte regelbundna förrän dagen innan han föddes och då slutade de inte heller utan fortsatte tills jag fick bricanyl som stannade upp det hela. Innan kom det någon förvärk här och där och som mest några efter varandra men de försvann alltid ganska snabbt.

• mom in the city

Hannah8401: Spännande för dig också, några tecken på att det är på g? Imponerande att du kör på med träningen fortfarande, tror det blir mycket lättare att "komma tillbaka" efter graviditeten när man håller igång under tiden.

Önskar att jag varit lika klok men nu ska jag komma igång igen tänkte jag. Dessa extrakilon gör mig väldigt obekväm och jag vill komma i mina vanliga kläder. Ska på återbesök hos BM på onsdag så hoppas jag får klartecken att börja träna ordentligt då, har mest gått promenader nu men vill köra lite hårdare så man får lite resultat.

• mom in the city

Herregud vad dagarna springer iväg! Min lilla är redan sju veckor och jag förstår inte vart de veckorna tog vägen. Tyckte tiden gick fort med första barnet men det är ingenting mot nu.

Har inte hunnit gå in här, blev så nyfiken på om det kommit några bebisar men inga än vad det verkar. Hejar på och håller tummarna för er, förstår att det är kämpigt nu på slutet men håll ut för snart kommer dem. Så spännande så här på slutet, det kan ju verkligen bli när som helst!

• mom in the city
    Patricia4 skrev 2015-06-17 16:57:04 följande:

Ja vi körde ÄL tester så jag vet exakt när babyn blev till :)

Nu börjar det hända nåt iaf , slemproppen lossnade och har haft värkar nu sedan ett par timmar. Tillräckligt starka för att jag ska flämta lite men lite för svaga för att jag ska räkna med FL idag...men lever på hoppet och blev gladare av att nåt händer iaf:)

Tänk vad kul att norrmännen väntar barn en extra vecka ;)

Har gått en rask promenad och hoppas det hjälpte lite. Nu när slemproppen har lossnat är det väl infektionsrisk och då vågar jag vare sig bada eller ha sex.... Eller , nån som vet ?

Åh så spännande att det händer något.

Det är först om vattnet går som man inte ska bada eller ha sex pga infektionsrisken. Om vattnet går har fosterhinnan brustit och det är liksom öppet upp till livmodern, det är därför man sätter igång det efter två dygn om värkarna inte kommit av sig självt efter att vattnet gått. Slemproppen kan lossna tidigt och då brukar den återbildas, den kan också lossna i "delar" under flera dagar eller komma som "allt på en gång". När slemproppen gått är ju fosterhinnan fortfarande hel och därför är det ingen infektionsrisk om man badar eller har sex. Slemproppen sitter i själva öppningen innan fosterhinnan om jag inte minns fel. Om slemproppen lossnar i slutet av graviditeten är det dock mer troligt att förlossningen är nära, för mig släppte den i delar dagarna innan sonen föddes.
  • mom in the city
    Patricia4 skrev 2015-06-23 05:33:37 följande:

Äntligen är hon här :) hade en drömförlossning och hon är väldigt söt :)

Skriver ett längre inlägg sen om förlossningen .

Hon vägde 4460 g och är 51 cm. Massor av hår ( mörkt ).

Det är så underbart! Äntligen är hon här efter två års kamp:)))

Åh äntligen!

Stort grattis till din lilla tjej, skönt att allt gått bra och att det blev en drömförlossning!
  • mom in the city

Patricia4: Låter som en jättebra förlossning. Skönt att du kände av krystvärkarna trots epiduralen, det gjorde inte jag när jag tog den med mitt första barn och därför ville jag undvika den nu med barn nummer två (hade iof inte hunnit med den ändå) och för mig var den en enorm skillnad. Kände så tydligt när det tryckte neråt och kunde följa kroppen vilket gjorde att jag krystade endast fem minuter istället för femtiofem som första gången. Har inte fått bristningar någon av förlossningar och det här nog underlättat återhämtningen mycket.

Behöver lite hjälp! Har fått ge lillebror en hel del ersättning senaste veckan, har gett Babysemp men nu har han blivit väldigt hård i magen. Finns det någon annan ersättning som är bättre eller har ni något annat tips?

• mom in the city

Blåsippan84: När jag gick över tiden googlade jag på alla tips som fanns men jag testade inte direkt något av dem, tror bebis kommer när hen är redo oavsett hur mycket man försöker.

Fick till det i sängen (färdknäppen) några gånger innan BF men då hände ingenting, inte ens en sammandragning. Min BM tipsade om champagne när jag gått över BF men hon ansåg samtidigt att det bara var färdknäppen som egentligen fungerade. Dock räckte det inte med en gång utan man skulle "ligga i" men vem orkar det i vecka 40+? Hon pratade om hinnsvepning också men sa att det inte var någon direkt trevlig upplevelse och att den fungerade bäst om man gjorde den ordentligt och sen gick hem och körde färdknäppen direkt efteråt.

Överlag verkar min BM väldigt förtjust i tanken att sex löser det mesta. Haha, på mitt återbesök frågade hon om vi haft sex ännu och när jag sa att nej vi har en bebis (vem har tid liksom) tyckte hon att en snabbis hinner man väl med.

Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"