Blåsippan84 skrev 2015-05-25 14:56:37 följande:
Ett tag sedan nu . Går in i v 35 på ons. Var på extra bm besök för 1 v sedan. Magen hade då vuxit 1 cm, är precis under understa strecket men nu dalade det inte utan följde "sin" kurva. Sa att jag var orolig och ville har tul men när bm sa att det ej behövdes då den nu "växer fint" och inte planas ut mer just då iaf, får man lita på det. Så knasigt när man är gravid att man är ok att prata om hur en ser ut . Träffat 4 st sista v som sagt "oj vad lite mage" någon trodde jag skulle ha efter sommaren då magen ej var stor. Blir ju extra nojiga när de säger så men är inte orolig just nu iaf. Måste lita på bm. Ska dit igen på tors så får vi se.
I helgen har vi haft mkt då sonen fyller 6 på ons. Så i lör gick jag hela tiden. Från 18 fick jag konstanta sammandragningar ville ej lägga mig utan umgås med familj och vänner. Kl 20 hade jag dock så ont så jag ej kunde stå rakt. Men det lättade när jag lade mig. Mitt problem är att jag inte bara kan sätta mig från allt. Har maken fullt upp med saker som måste göras så håller jag också på med disk och tvätt tex. Maken säger att jag bara ska sätta mig när jag ej känner mig ok dör han kan ju ej veta när det börjar göra ont.
Men idag har jag haft mkt ryggläge . Plockat undan en del och nu hämta sonen.
Hoppas ni andra har det bra
Skönt att magen växer och följer sin kurva.
Håller med om att det är lite konstigt att folk plötsligt anser sig ha rätt att kommentera ens kropp. Man skulle ju aldrig kalla någon för tjockis i vanliga fall eller fråga hur många kilo någon gått upp men så fort man är gravid är det tydligen fritt fram.
Känner igen mig i det där att inte kunna släppa saker. Jag har jättesvårt att be om hjälp och vill helst klara av allt själv, är både kontrollffreak och otålig så vill helst ha saker gjorda nu och på "mitt" sätt. Har tyvärr inget tips på hur man släpper allt eftersom jag själv inte lyckats med det
men försök lyssna på kroppen och ta små pauser då och då iaf. Det är inte många veckor kvar nu och sen är du förhoppningsvis mer rörlig och slipper ha ont.