Inlägg från: Cayenna |Visa alla inlägg
  • Cayenna

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

E2012smamma skrev 2015-01-01 10:51:14 följande:

Å vad härligt! All lycka till Er!!

Tack <3 Ja, du vet ju vad jag har framför mig. Men det är en härlig känsla nu efter rul. Jag längtar och är så glad. En första outfit är köpt, hittade inte så mycket i små storlekarna igår. Tur att jag har lite tid, och det är ju mysigt att shoppa då och då.
  • Cayenna
    Hannah8401 skrev 2015-01-01 12:26:59 följande:

Cayenna hur gammal är storebror? Tycker du denna graviditet är lik den förra?

• Cayenna
    Hannah8401 skrev 2015-01-01 12:26:59 följande:

Cayenna hur gammal är storebror? Tycker du denna graviditet är lik den förra?

Storebror är snart tre. Ganska lika graviditeter. Mått mer illa den här gången, tabletterna hjälpte bara mot kräkningarna, inte mot illamåendet denna gång.
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2015-01-02 05:52:54 följande:

Dagen för kub här och maken har åter fått magsjuka. Kräkts sedan igår . Sonen är helt inställd på att då komma till mormor idag då vi tagit det väldigt lugnt ett par dagar nu vid nyår. Och låta honom vara hemma med sin pappa som spyr är mindre kul. Så blir nog att jag får gå själv. Usch. Vet ej om jag pallar det .

Typiskt! Du blir väl så illa tvungen. Vilken tid ska du dit? Jag ska tänka på dig. Lycka till!!
  • Cayenna
    F89 skrev 2015-01-02 09:26:56 följande:

Jag gick på KUB själv, sambon fick förhinder ca 1 timma innan. Jag var så nervös så jag började gråta så fort jag kom in i undersökningsrummet men hade en fin BM som gav mig en stor kram och sa att vi gör det här tillsammans, hon och jag.

Det blev en fin stund och även om jag var nervös inför siffror etc så var det ju sååå mäktigt att få se bebisen (tycker KUB slår RUL alla gånger eftersom man ser hela bebisen liva om).

Du kommer fixa detta galant!

Kub är häftigt med att som du säger se hela bebisen och hur den sprallar runt. Det var lika häftigt i vecka 10 oxå. Men det är ju nåt magiskt när man kan räkna tår och fingrar på rul. <3
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2015-01-02 09:42:20 följande:

Kl 11 idag. Ja det blir så att jag går själv. Vi har fått något konstigt magvirus. Sonen hade utdragen magsjuka på 5 dagar då en av dagarna var han bra. Maken var pigg i helgen men sedan började det från andra hållet. Han har fått gått på toa var 20-30 min i tre dagar. Men igår kväll började han kräkas igen.

Nu är jag inställd på att det ska gå bra. Men kanske börjar gråta jag med pga all anspänning.

Då hoppas jag att det går bra för dig nu.
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2015-01-02 13:05:00 följande:

Trodde jag skulle börja gråta innan bm kom. Satt där själv och kände mig ensammast i världen. Men bm var inte allt omsorgsfull utan mer som en robot . Förstår att hon hade det jobbet. Så blev inte så personligt. Allt såg fint ut iaf . Blev helt yr när jag gick hem över stan, så sök spänning är det nog som släpper nu.

Grattis till lyckat kub.

Synd att bm var trist.
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2015-01-02 20:31:10 följande:

Imorgon är det enligt min app 100 dagar till BF så på söndag är jag nere på tvåsiffrigt!

Men så härligt. Och idag stod det 50% i min app. 140 av 280 dagar är passerade.
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2015-01-02 21:12:28 följande:

Tack snälla ni. Vi berättade för sonen idag. Han blev så glad att han satt och hoppade och skrattade på stolen. Vi flyttade i våras till en 4a. I början sa han att fjärde rummet kan vi renovera till barnrum om han får syskon. När månaderna gick sa jag till slut att vi önskar oss jätte gärna syskon men ibland kan det vara svårt att få. Efter det har han undrat när vi ska renovera gästrummet. Men ikväll ville han gå in där och sa att han vill gärna ha det rummet så kan bebisen ha det som är närmast köket. Så många tankar i det Lilla huvudet

Så söt!! Han kommer bli en fin storebror. Jättemysigt att ni får dela det med honom nu.
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"