Inlägg från: Cayenna |Visa alla inlägg
  • Cayenna

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

737 dagar skrev 2014-12-16 19:12:07 följande:

Nu har vi berättat :) han kollade på ul-bilden o sa "den är smutsig, lerig o gammal" och sen "det här var inte roligt". Hmm.. Okej :/

Smutsig, lerig och gammal Sjukt kul.
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-12-17 09:03:14 följande:

Känner verkligen igen mig i den känslan! 

Kan fortfarande tycka att det känns lite så, blev lite bättre efter RUL men helt borta är inte tankarna. Tror nog tyvärr att man kommer känna så ända tills bebis är ute och man har den lilla i sin famn. Åh, som jag längtar tills den dagen!

Skönt att det släpper lite efter rul, jag hoppas så för mig. Men som du ser säger, säkert inte helt. Jag längtar till att ha bebis på bröstet. Att allt med graviditeten är bakom mig.

Jag borde vara lugnare nu, vecka 18 ju.
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-12-17 08:58:18 följande:

Har varit halvt däckad av förkylning men är på bättringsvägen, hoppas på att man ska få känna sig pigg och frisk i jul. Vecka 24 nu och har lite nedräkning till vecka 30 för då känns det som nedräkningen till BF börjar "på riktigt". Ska bli så mysigt med helgerna som kommer nu, tiden går ju lite fortare då också.

Värst vad alla är sjuka. Alla har nedsatt immunförsvar pga graviditeten.

Krya på dig!
  • Cayenna
    Patricia4 skrev 2014-12-17 15:22:17 följande:

Hej tjejer

En vecka kvar till jul :) imorgon går jag in i v 15! Jippii!

Grattis 737 till lyckat vul !

Jag har berättat för min pappa och barnens farmor nu så de har vecka på sig att smälta nyheten innan vi sätter oss till julbordet och jag ratar hälften ;)

Inga sprudlande glädjeyttringar men det var jag beredd på , fjärde barnet tycker många är mycket men det struntar jag i ! Vi är glada och magen har växt så nu är det svårt att dölja .

Det viktigaste är att ni är sprudlande glada och då tycker man att andra borde se det och känna lika

För dem borde ju dela er glädje. Det kanske kommer, när dem smält det.

Grattis till att nått v15 imorn!!
  • Cayenna

Den mysigaste känslan när man råkar vakna mitt i natten är att känna att bebisen oxå är vaken och ligger och sparkar.

• Cayenna
    Patricia4 skrev 2014-12-18 08:15:33 följande:

Sådär känner jag med ! Som att det betyder otur att prata om det. Träffade en bekant som precis fått veta att de väntar barn och helt plötsligt hade jag berättat att vi oxå ska ha ! Efteråt fick jag ångest och tänkte att jag inte borde ha sagt nåt att jag bergis kommer få mf nu. När vågar man berätta ? Min mage är rätt stor nu ( min tionde graviditet ) . Folk kanske tror att jag fått ölmage :)

Det är nog egentligen okej att berätta om det och prata om det redan nu. Har man kommit så långt som vi gjort så är ju sannolikheten att allt går bra väldigt stor. Förstår att du fått mage, jag är "bara" på min femte graviditet och det syntes absolut i vecka 15 för mig med.
  • Cayenna

Mante=74542386][quote-nick]mom in the city skrev 2014-12-18 16:29:34 följande:[/quote-nick]Så tråkigt att folk ska ha en massa åsikter! Man gör ju som man själv vill och så länge man kan ta hand om sina barn borde ingen annan lägga sig i hur många man har.

Folk tycker så mycket när det gäller barn, allt ifrån när man ska "skaffa" dem, hur många man ska ha, vilken åldersskillnad och till och med vilket kön de ska ha.

Vi väntar ju andra barnet och kommer ha två pojkar, kan tänka mig att jag om något/några år kommer få frågor om "vi inte ska ha en tjej också". Som att man bestämma sånt?! Men för oss blir det inga fler barn efter det här, tror inte jag skulle räcka till för fler och sen vill jag inte gå in i bergochdalbanan med vänta på plus, missfall och massa oro en gång till. Jag är verkligen överlycklig över mina killar och har ingen längtan efter just en dotter. Jag vill ju ha barn, vilket kön barnen har spelar ingen roll och jag förstår inte riktigt vad jag skulle göra med en dotter som jag inte kan göra med en son.[/quote]

Jag håller helt med dig. Förstår inte varför folk ska ha åsikter om ens val. Antal barn är upp till var och en. Åldersskillnad kan man delvis inte styra över men är för övrigt upp till var och en. Kön är ju verkligen 50/50! Jag gissar på att du har rätt, alla kommer fråga...ska ni inte försöka få en flicka oxå. Som att alla vill ha olika kön på barnen. Jag ser snarare stora fördelar med att man har av samma kön, oavsett om det är pojkar eller flickor.

Vad jag än får kommer jag bli glad över att jag får ett till barn som faktiskt inte kändes troligt alls för några månader sen.

• Cayenna

Jag kan berätta att jag känner bebisen oftare nu. Flera gånger idag. Känner mig så lycklig och längtar än mer till rul.

• Cayenna
    Patricia4 skrev 2014-12-18 19:18:54 följande:

Åh vad härligt:) Det underlättar ju allt det där jobbiga och lugnar en . Jag mår rätt illa hela tiden och undrar om det är ngn därinne. Det är så skönt när man känner av bebis !

Det såg ju bra ut på ditt nappbett! Och du ska se att du snart känner babyn. Jag mådde oxå illa länge, största anledningen till att jag inte vill vara gravid igen sen. Huv!! Skönt nu att jag blivit av med det.
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-12-18 19:49:13 följande:

Åh så underbart! Det är ju så skönt när man får bekräftelse på att det är något som lever där inne.

Har två kompisar som sagt att de helst vill ha en tjej när de får barn för att det "finns ju så mycket gulligt till tjejer". Vill de ha ett barn eller docka undrar jag? Den ena sa till och med att hon vill ha så många barn det krävs för att få en flicka oavsett om det blir ett eller fem, deras första blev en kille så får se var det slutar. Den andra har nu kämpat mot ofrivillig barnlöshet i 2,5 år så jag gissar att hon omvärderat sina tankarna nu. Jag tänker som du, att jag är så oerhört tacksam över att få ett barn till då jag inte heller trodde det var möjligt tidigare i år.

Jag hoppas båda dina vänner ändrat sig beträffande önskan om kön. Både den som kämpar och den som fått en liten pojke. Annars tycker jag synd om den lilla pojken faktiskt. Man ska skaffa barn för att man vill ha barn.

Jag har faktiskt redan fått första kommentaren "du hoppas väl på en flicka nu ". Jag svarade att jag hoppas på ett friskt barn. Jag tänker mycket på anledningen till mf säkert var att det var något fel på dem. Kommer bara bli irriterad över folks korkade kommentarer om kön när jag knappt kunnat få barn! Två års kämpande och två mf!!
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"