mom in the city skrev 2014-12-18 19:49:13 följande:
Åh så underbart! Det är ju så skönt när man får bekräftelse på att det är något som lever där inne.
Har två kompisar som sagt att de helst vill ha en tjej när de får barn för att det "finns ju så mycket gulligt till tjejer". Vill de ha ett barn eller docka undrar jag? Den ena sa till och med att hon vill ha så många barn det krävs för att få en flicka oavsett om det blir ett eller fem, deras första blev en kille så får se var det slutar. Den andra har nu kämpat mot ofrivillig barnlöshet i 2,5 år så jag gissar att hon omvärderat sina tankarna nu. Jag tänker som du, att jag är så oerhört tacksam över att få ett barn till då jag inte heller trodde det var möjligt tidigare i år.
Jag hoppas båda dina vänner ändrat sig beträffande önskan om kön. Både den som kämpar och den som fått en liten pojke. Annars tycker jag synd om den lilla pojken faktiskt. Man ska skaffa barn för att man vill ha barn.
Jag har faktiskt redan fått första kommentaren "du hoppas väl på en flicka nu ". Jag svarade att jag hoppas på ett friskt barn. Jag tänker mycket på anledningen till mf säkert var att det var något fel på dem. Kommer bara bli irriterad över folks korkade kommentarer om kön när jag knappt kunnat få barn! Två års kämpande och två mf!!