Inlägg från: Cayenna |Visa alla inlägg
  • Cayenna

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Blåsippan84 skrev 2014-12-23 14:31:16 följande:

Nu har jag pratat med en bm. Fick repa humör. Hon tittade på provet och sa "ja men det är ju inom referensvärdet, 0,5-4,0". Fast när man är gravid ska det vara under 2,5 gärna under 2 första termistern. Då blev hon tyst och fick läsa innantill. Hon läste precis som jag sa och att de andra 2/3 av grav ska det högst ligga på 3. Då blev hon putt på mig (jäkla kossa ) och började argumentera att provsvar kan ligga länge hos dem utan att någon ser dem så så snabbt behöver hon inte informera mig. Hon blev väl sned för jag hade kollat på jobbet. Sa då att vi har ett mf i bagaget och troligen är det för mina sköldkörtel värden samt att jag undrar hur fostret påverkas då det inte ska vara dessa värden. Även att vi haft mkt svårt att plussa detta år och att de ändrat min medicin många ggr. hon kunde inte svara på hur fostret påverkas sa hon tvärt utan en läkar sak. Min bm var ändå i tjänst så hon skulle lämna ärendet till henne och så skulle hon kontakta dr. Jag sa att jag var mkt orolig och nu blir det så många röda dagar. Jag ringde 8,01 imorse och fick tid 13, men de ringde 13,30. Så kan tänka mig att de tycker det är jobbigt så här dags på dagen innan julafton och ta tag i detta. Jävla skit!!!

Hur har det gått idag??? Tänker på dig! Jag tycker du ska gå akut!! Det kan ju vara så att ditt värde precis blivit sämre, det behöver inte vara under lång tid. Såsom jag googlat så ska det räcka med att kolla med såna intervaller som du gjort. Alltså borde det vara standard att kolla oftare OM det var nödvändigt.

Jobbigt att din make och du kommer i oklang om det hela, men det är ju så att män och kvinnor är olika som JhjärtaK skrev.
  • Cayenna

Och nu får du inte veta nåt mer eller vadå???? Jag hänger inte med. Ökar dem din dos nu????

• Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-12-23 19:11:26 följande:

Min bm ringde vid 16,30. Hon låter så ödmjuk i rösten. Känner att det är precis det jag behöver i denna graviditet. Lugn och trygghet. Hon hade sett proverna tidigare under dagen sa hon och bestar med deras läkare så nu ska jag öka dosen. Recept och allt var fixat.

Frågade om fostret. Hon trodde inte det skulle vara ngt nu när vi ändå kommit så långt in i graviditeten ändå. Kommer iaf vara nervös tills 2/1. Kommer inte riktigt slappna av innan dess. Men skönt att de ordnade medicinen så jag inte behövde vänta en v till.

Vad glad jag blir att allt är ordnat. Jag tycker du ska lyssna på din bm och tänka på att hon säkert varit med om detta förr speciellt om hon jobbat några år. Du vet inte när värdet började bli sämre heller, det kan ju varit nyss.

Försök släppa det nu! Tänkt på dig!! Stor kram
  • Cayenna

God fortsättning alla tjejer i tråden!

Krya på dig Blåsippan! Fy vad trist!

Patricia4, låter som bra julklappar. Grattis till mage och vecka 16.

Jag kan uppdatera att min man känt sparkarna nu. Är det inte tidigt ändå? Vecka 19.

• Cayenna
    JhjärtaK skrev 2014-12-26 15:08:33 följande:

Det är nog rätt tidigt men inte helt galet . Så mysigt! Denna gången har jag moderkakan i framvägg så det dröjde till efter v 20 innan maken kände. Nu i vecka 27 så gungar hela magen av all aktivitet där inne, haha

Blåsippan: men fy, krya på er och underskatta inte tv:n som "barnvakt", är man desperat så är man

Åh fina gravidklänningar skulle jag också vilja ha! Skall kolla på bonprix

Väldigt mysigt! Känns mycket utanpå nu. Ska låta sonen känna oxå. Haha kan tänka mig att hela magen gungar när det är två som håller igång.

Idag går jag in i vecka 20 och det är bara tre dagar till rul. Jag hoppas så att allt ser bra ut.
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-12-27 09:07:46 följande:

Åh tre dagar till rul !! Lycka till!!

Tack!! Nu när jag känner sparkar är ju oron "endast" att något ska vara fel. Vill bara ha det gjort.

Och du har mindre än en vecka till kub ju!!
  • Cayenna
    Patricia4 skrev 2014-12-27 09:41:02 följande:

Ja klänningarna var super! Min favorit var en med grå överdel och långärmad och svart kjol . Jätteskön och snygg. Billiga oxå:)

Har dem byxor och leggins oxå?
  • Cayenna
    Patricia4 skrev 2014-12-27 10:57:32 följande:

Byxor har de, leggings är jag osäker på men borde ju finnas tycker man:)

Kul med rul om tre dagar!!

Ska oxå kolla runt
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-12-27 23:09:47 följande:

Klart man får klaga när man är gravid . Kommer ihåg med sonen att jag inte kunde förstå dessa medelåldersmän med sina ölmagar. Hur de kan överleva att försöka knyta skorna med denna bjässe framför dem. På en gravid försvinner den fortare iaf .

Själv har jag haft en huggande värk på hö sida av magen flera ggr ikväll utan anledning. Så min klagan är mer på den nivån ikväll, oro över kub. Inte helt inställd på att fostret lever. Men kommer bryta ihop om det inte gör det.

Även jag hade konstig värk strax efter kub. Jag hoppas det bara är en konstig växtvärk.
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-12-28 09:01:42 följande:

Skönt att höra! Känns som jag åkt på allt dessa 2,5v. Har en autoimmun ögonsjukdom som blossar upp ca vartannat år. Och klart kom den tillbaka i fre. Tvungen att ta kortisondroppar. Ignorerar man det kan man förlora synen till sist. Men det gör så ont så går inte att undvika. Sa till dr om graviditeten. Han tittade i fass och fanns ingen data på gravida och kortisonögondroppar. På djur hade foster ej tagit skada och det stod att det var så liten mängd kortison att de inte trodde det skulle skada.

Känner att jag har inte tagit så här mkt mediciner som under dessa två v och sedan de knasiga sköldkörtel proverna. Det väcker också oro .

Känner så för dig och förstår din oro. Men jag tänker fortsätta tro att det är obefogad oro. Jag tänker på alla dem som upptäcker sin graviditet sent och därför levt på som vanligt, dem får friska välskapta barn! Jag har en vän som upptäckte sin graviditet runt vecka 20. Gick jättebra för den lilla pojken.

På kubet kan du be att dem kollar igenom kroppen och hjärnan, det gjorde dem på mitt kub. Nu har du "bara" fem dagar kvar tills dess.
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"