Inlägg från: Cayenna |Visa alla inlägg
  • Cayenna

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

mom in the city skrev 2014-12-10 14:58:51 följande:

Tycker det är svårt med sömnen just nu. Antingen känns det bara obekvämt, eller så kommer sonen över till vår säng och snurrar som en liten mask, eller så vaknar jag mitt i natten och kan inte somna om. Ja ja, inte mycket att göra åt...sömnen kommer ju inte bli bättre när bebis kommer direkt så lika bra att vänja sig kanske. Snart är det iaf jul och många lediga dagar!

Håller tummarna för att det funkar att dölja det för dig också. Om inte annat kan man ju hoppas att folk inte frågar även om de missstänker något utan låter dig berätta själv när du är redo för det.

Ja, eller så sover du bättre efter om du får en trött bebis. Ska bli skönt med jul och ledigt! Längtar!

Ja, hoppas dem har vett att inte fråga! Vet inte vad jag skulle svara i såna fall. Är inte redo att outa!
  • Cayenna

Nu la jag in bf listan i trådstarten så får jag fylla på med JhjärtaK om hon uppdaterar sin info.

Lättare att ha koll ungefär hur långt alla kommit på ett ungefär.

• Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-12-10 21:11:42 följande:

Hej tjejer. Haft tuffa dagar med jobb och studier. Imorgon ska jag försvara min uppsats som skrivits. Inte nervös för jag är så trött och håller på att bli sjuk. Jätte ont i halsen och huvudvärk.

Ska till bm på mån. Är då v10+3. Tror ni hon kan höra hjärtat om man ber henne? Eller är det för tidigt?

Krya på dig! Jobbigt att bli sjuk mitt i allt.

Jag lyssnade på hjärtat hos min bm och var då i 10+5. Hon hittade hjärtat direkt. Hon sa att hade jag vägt "för mycket" hade hon inte kunnat lyssna. Jag tror det handlar om hur mycket fett man har på magen när man lyssnar tidigt i graviditeten.

Fråga säger jag iallafall.
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-12-11 09:09:57 följande:

Det är ju svårt det där. Är det precis i början skulle jag inte ha problem med att neka men när det gått så pass lång tid ändå känns det lite "fel" på något sätt.

Håller med! Det känns fel att ljuga. Jag vill verkligen göra rul innan så jag drar in magen och hoppas det inte är nån allt för observant.

Men jäklar vilken mage jag har fått när jag slappnar av. Naveln har tom ploppat ut. En dryg vecka kvar att hålla in sen är det julledigt ändå.
  • Cayenna
    737 dagar skrev 2014-12-11 17:14:57 följande:

Nej jag hade inte berättat det för henne om inte hon visste om graviditeten innan liksom.. Inte många jag skulle berätta för i det läget och verkligen inte min familj.

Då kanske jag skulle vänta till februari faktiskt. Innan kub berättade jag bara för dem personer som jag kunde tänka mig att dela missfallsdepp med. Så bl.a. mina syskon.

Jag tror det går bra för dig på måndag dock. Visst är det ditt andra vul?
  • Cayenna
    737 dagar skrev 2014-12-12 14:15:29 följande:

Nej hon sa att hon satt vinet på kylning och jag sa att jag nog får stå över. Då visste hon direkt.

Kanske lika bra om du mår lite dåligt när du är där ändå så slipper du spela pigg.
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-12-12 09:18:23 följande:

Här är det ryggläge idag. Förkyld. Har sådan hosta och ont i halsen. Bisolvon står det i FASS' att man ska undvika vid graviditet framförallt första termistern. Sen zyx ska man heller ej ta då det är antiinflammatoriskt. Dricker honungsvatten. Men hjälper ej. Så fort jag hostar känns det som om livmodern drar ihop sig och ska hoppa ut . Mkt obehagligt.

Någon som vet vad man kan ta mot hosta/hals ont när man är gravid?

Krya på dig Blåsippan! Vet tyvärr inget om hostmedicinen, du kanske får stå ut.
  • Cayenna
    JhjärtaK skrev 2014-12-12 12:00:05 följande:

JhjärtaK, andra och tredje barnet, bf 31/3

JhjärtaK skrev 2014-12-12 11:58:00 följande:

Vad gullig du är som kommer ihåg mig trots att jag varit mer frånvarande i tråden än jag velat men snart är det 100% sjukskrivning så då kan jag hålla mig mer uppdaterad

Och hur gammal är du??

Hur mår du? Och hur går det? Kämpigt? Och såklart vi kommer ihåg dig oxå.
  • Cayenna
    JhjärtaK skrev 2014-12-12 18:01:37 följande:

Ah sorry, är 32 år

Jag mår både bra men också piss kan man väl sammanfatta det Är väldans trött och får sd om det blir någon extra timme på jobbet men snart blir det sjukskrivning för hela slanten och då blir det vila för hela slanten! Foglossningen har satt in ordentligt tyvärr men den kan ju fortfarande bli bättre så jag lever på hoppet

Det är helt klart kämpigare att bära två bebisar, allt sker liksom fortare och blir mer

Du får ta hand om dig och bebisarna i första hand så bra att du blir sjukskriven.
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"