Inlägg från: Cayenna |Visa alla inlägg
  • Cayenna

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

mom in the city skrev 2014-11-24 09:44:42 följande:

Nu har vi äntligen varit på RUL. Var en envis liten en så BM fick jobba lite för att se allt. Allt såg i alla fall bra ut och precis som vi trodde så är det en lillebror där inne!

Eftersom vi fått ett BF på KUB så ville hon inte ändra datum även fast hon tyckte att det kanske var några dagar mindre. Bebisen kommer ju när den vill som hon sa så 13 april är det beräknat!

Stort stort grattis till lyckat Rul! Nu kan du verkligen fokusera framåt och vara nöjd över resultatet och att du nåt halvvägs.

Och kul med en till liten prins! Då fick ni rätt. Okej så 13 april är bf. Spännande att se när det blir på riktigt.
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-11-24 13:44:05 följande:

Tack tjejer! Det känns helt underbart. Så skönt att allt var bra och tänk att jag ska få ha två fina små pojkar i mitt liv. Ska bli så kul att få plocka fram alla fina kläder vi sparat från storebror, nu får man ju använda allt en gång till.

Appen säger 50 % (19+6) idag också så det kunde inte ha blivit en bättre måndag.

Grattis till 50% oxå. Underbart!

Jag har oxå sparat alla kläder från min pojke. Så mysigt att plocka fram och fixa. Dock inte än på ett tag för mig. Vill ha ett bra rul innan boandet.
  • Cayenna
    JhjärtaK skrev 2014-11-24 14:52:07 följande:

Går in i vecka 23 i övermorgon och har de senaste två veckorna varit superförkyld! Igår var jag hos läkaren och det hade utvecklats till en luftrörskatarr så nu går jag på både antibiotika och hostmedicin . Är så jäkla trött på att vara sjuk nu så ni förstår inte!

Vet inte hur man gör med sjukskrivning och så då jag fr.o.m. idag är sjukskriven 50% pga graviditeten men nu när jag är sjuk är jag ju 100% hemma?? Blir kanske lite konstigt för fk :-/. Får nog slå dem en signal och fråga.

Är jag längst gången i tråden med bf 31/3?

Du är längst gången.

Min bf är 22/5.

Kan tyvärr inget om sjukskrivning. Men ring och kolla. Du borde ju kunna fylla på mer när du ansöker. Krya på dig!

Och grattis till att ha kommit till v23.
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-11-24 14:47:06 följande:

Grattis. Så underbart. Nu får Du njuta ordentligt!!! Avis .

Här frågade en kollega "hur mår du? Du dricker bara te nuförtiden?"

Jag harklade till lite och sa imorse drack jag kaffe. Och nu fryser jag så. Tycker det är gott med svartvinbärste på hösten. Haha. Tror nog hon kommer observera mig nu. Hon är en sådan som älskar att skallra. Och jag är i vanliga fall en stor kaffe drickare.

Jag har hällt upp många koppar kaffe som jag sen inte dricker upp. Kanske kan vara nåt?
  • Cayenna
    0fia skrev 2014-11-24 18:55:50 följande:

Mom in the city - grattis till lyckat RUL och en liten lillebror!

JhjärtaK - det skall inte vara något trassel att bli tillfälligt heltidssjukskriven....

Blåsippan - tänk att det alltid finns de som har koll. Jag är alltid sist att fatta.

Cayenna - har ju lovat rapportera hur det går . BF +9 idag. Det har varit ok att gå över tiden första veckan men nu börjar jag ledsna. Det blir igångsättning på söndag om inget hänt innan dess. Trodde aldrig jag skulle gå över så här länge med tredje barnet...

Lång väntan. Hoppas det händer något innan söndag. Spännande ändå nu.
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-11-24 22:23:44 följande:

Haha. Ja det är det jag gör på morgonen. Förr drack jag den där 3 dl stora koppen med kaffe. Nu tar jag samma kopp men häller upp 1 dl och dricker Max 5 klunkar. Hon har säkert observerat det. Hon har järnkoll på alla, haha och skvallrar om det till allt och alla också . Tycker mkt om henne men skulle aldrig anförtro mig något åt henne för då vet man att alla vet innan dagen är slut.

Men jäklar vilken hök! Hon måste verkligen hålla koll.
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-11-25 09:05:36 följande:

Kom på igår att nu är det ju bara en stor milstolpe kvar för mig, förlossningen. När man plussade var det liksom att passera vecka 12, KUB och RUL som man gick och väntade på så nu när de är gjorda är det ju bara att vänta på BF kvar. Såklart är det ju ett antal BM-besök men de är ju inte så jättespännande så kan vi inte snabbspola till typ mars så det inte är så länge kvar?

Skönt att ha kommit så långt, att bara ha bf att räkna ned till. För mig är det helt okej att du snabbspola. Jag vill gärna förbi rul så snabbt får det gärna gå.
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-11-25 17:24:15 följande:

Vilket datum har du RUL?

Skönt att det är december snart, för då brukar det gå undan med alla helger och så plötsligt är det nästan mitten av januari.

Jag har rultid 30/12 så över en månad kvar! Men som du säger, december går fort. Man har ju fullt upp. Jag längtar verkligen till rul men är mindre orolig nu med min doppler lyssning i helgen. Lever den nu borde den vara stark ändå och risken att något går snett är ju relativt liten.

Efter rul ska jag köpa några första plagg och fixa i ordning rum mm. Har velat göra det så länge.
  • Cayenna

[quote=74398336]moderkakans pla]mom in the city skrev 2014-11-25 18:41:02 följande:[/quote-nick]

Ja, då är det ett tag kvar. Men som du säger, om den lever nu är risken väldigt liten att något ska hända.

Har du känt några rörelser ännu?

Här sparkas det ordentligt i magen, så lugnande nu när jag känner varje dag.

[/quote]

Jag har känt rörelser några gånger, blir så osäker. Men när jag doppade så rörde det sig och samtidigt lät som sparkar mot dopplern. Då kändes det som troligt att det jag känt innan var bebisen oxå. Jag hoppas det. Däremot är det rätt olikt första rörelserna med sonen. Kan det bero på moderkakans placering?! Men än så länge känns det inte ofta.

Så skönt att känna dagligen! Det är ju mysigt! Och lugnande!

• Cayenna
    mom in the city skrev 2014-11-26 09:10:43 följande:

Då har du ju känt iaf. Det är väl alltid lite så i början, att man inte riktigt är säker på om det är bebisen.

Så är det kanske alltid. Nu har jag inte känt sen jag dopplade. Med sonen var det mer fjärils känsla. Nu mer starkare och känslan av att den vänder sig eller bökar.
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"