Inlägg från: Cayenna |Visa alla inlägg
  • Cayenna

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Hej tjejer Hur går det för alla? Nu är det inte många dagar kvar innan koll för er Blåsippan och Patricia. Skönt att det närmar sig.

Jag hade konstigt ont igår så lyssnade med dopplern och allt verkar bra där inne.

• Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-12-03 11:10:50 följande:

Jag känner mig väldigt gravid. Ont i brösten, illamående, trött, magen är trög. Kan ej äta all mat för då mår jag jätte illa. Men tanken slog mig bara att nu tror jag verkligen att jag är gravid och detta ska gå vägen. Men varför tänker jag så? Kanske inte alls är bra på fre och då kommer jag må väldigt dåligt. Drömde inatt att jag började blöda. Så rädslan finns där nog stora delar ändå men jag tränger undan det.

Känns skönt med en morgon tid. Maken och jag åker ihop och han flexar till kl 10. Sen ska sonens nya kompis komma till oss på em. Så vad ul än visar måste jag hålla humöret uppe.

Skönt med morgontid! Det är olidligt att vänta en hel dag. Jag tror det kommer gå bra. Oavsett om du försöker intala dig att inte hoppas så har du ju börjat hoppas och drömma ändå - så var det iallafall för mig. Det är bra att du mår dåligt.

Mitt illamående har lagt sig rätt bra nu, äntligen. Men stekt mat är fortfarande ingen större favorit.
  • Cayenna
    0fia skrev 2014-12-03 11:14:05 följande:

Lättglöggen skulle jag hoppa eller koka väldigt länge men det finns ju alkoholfri glögg också även om den smakar rätt mycket saft. Var på föreläsning om beroende för inte så länge sen. 2 lättöl (som väl är samma styrka som lättglögg) motsvarar 4 cl starksprit.

Man skulle nog må riktigt illa av att dricka glögg i motsvarande mängd två lättöl! Glögg är gott i glöggmuggsmängd i min smak.

Hittade dock alkoholfri i en affär, hoppas den är god.
  • Cayenna
    737 dagar skrev 2014-12-03 15:56:39 följande:

Jag mår så sjukt illa. Det är inte roligt alls längre. Orkar ingenting över huvudtaget och vill helst bara sova dygnet runt. Blä!

Nästa vul är 15/12, då kanske jag vågar börja berätta för folk :)

Skönt att du får ta en titt innan jul. Ska tänka på dig den 15de då.

Bra ändå att du mår illa även fast det är jobbigt.
  • Cayenna
    Patricia4 skrev 2014-12-03 17:32:28 följande:

Tack för att du frågar. 30 % idag och hade inskrivning hos bm igår. Alla värden var bra. Illamåendet är bättre men jag får inte bli hungrig för så är det kört:) fick en trevlig bm och är supernöjd. Nervös inför Nupp på fredag. Hoppas verkligen på goda nyheter!

Bm avrådde helt från att försöka lyssna och köpa en sån där doppler. Jag var sugen oxå för att stilla oron lite. Hon sa i princip att så här tidigt hör man fel ( alltså sina egna hjärtslag). Vad har era bm sagt ? Tyckte de var lite trist...

Grattis till 30% ! Skönt att ditt illamående börjat lägga sig.

Jag har faktiskt inte frågat min bm om dopplern. Jag är helt 100 på att det är min bebis jag hör. Deras hjärtslag slår så mycket fortare. Annars skulle jag nog känna av KRAFTIG hjärtklappning Plus att jag hittar både navelsträngsljudet och hjärtljuden ligger långt långt ner ungefär där behörigen börjar.

Jag förstår att bm avråder rent allmänt. Detta för den panik som den gravida kan få om man inte hittar hjärtat. Jag måste dock säga att den känns jättebra efter allt man har i sitt bagage...
  • Cayenna
    737 dagar skrev 2014-12-03 16:31:41 följande:

Ja det är ju lite både och med illamåendet.. Köpt postafen som jag ska prova nu iaf, hoppas det hjälper!

Hoppas dem hjälper. Jag körde Lergigan men jag mådde ändå illa, slapp spy dock.
  • Cayenna
    Patricia4 skrev 2014-12-03 18:15:57 följande:

Ja precis jag tänkte att bebisen hjärtljud är ju snabbare , yngsta sonen låg på 170 hela graviditeten och själv har jag 50 i puls så ... Borde inte kunna missta sig! Men kanske såhär tidigt. Vilken v började du lyssna?

Jag lyssnade ju hos bm i vecka 11 (10+) och sen köpte jag min egen och lyssnade första gången vecka 15 (14+0). Jag är rätt säker på att det gått innan. Tror det stod från vecka 12 i instruktionerna.
  • Cayenna
    737 dagar skrev 2014-12-03 18:17:03 följande:

Lergigan körde jag med sonen, men jag blev så trött av de att jag kunde somna stående, så jag undviker gärna det. Jobbar natt och min brukare vet inte att jag är gravid, så jag måste hålla masken här. Vad jobbigt att det inte funkade för dig :/

Ja man förstår ju varför man inte får köra bil med dem i kroppen. Trött blir man. Jag upplever dock att tröttheten försvinner om man tar dem regelbundet varje dag både morgon och kväll. Om man tar nångång ibland så är det ruggigt bra sömnpiller.
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-12-04 21:21:41 följande:

Jaha. Då var det dags imorgon för ul. Mått så fruktansvärt illa hela dagen. Ej sugen på vanlig mat. Åt sallad till lunch och buljongsoppa ikväll. Soppan har gott bra tidigare men nu mår jag illa av den med. Vet ej vad jag ska leva på??

Känner mig så gravid men nu när jag tänker på imorgon tror jag att kroppen luras att det inte står rätt till i magen. Knäpp man är.

Sen ska maken till jobbet efteråt och imorgon kväll ska han på julfest. Så han vill ej ha bilen ståendes i stan. Jag har bara haft körkort i 1,5 år och kört väldigt lite. Vår bil bråkar även ibland med ettans växel. Maken klara alltid ut det lugnt men jag blir super stressad å en gång stod jag tvärs över en 70 väg då jag skulle svänga vänster men ettan gick ej att få i så bilen bara hoppade fram. Haft den på service och de hittar inget. Vi kan inte säga när det blir då det sker ibland och inte alltid. Det gör mig mer nervös. Kanske bra att jag ska vara nervös för bilkörningen också. Men om det ej är bra i magen så kommer jag ej kunna köra hem . Nu fick jag det om bilen ur systemet också

Jag har en bra känsla för både dig och Patricia - det går bra imorn.

Fy sjutton vad nervöst med en bil som krånglar till och från! Men ni kör dit tillsammans? Så du slipper köra dit? Hemvägen själv funkar nog menar jag.
  • Cayenna

Och helt plötsligt har jag en liten bebiskula längst ned på magen när jag ligger på rygg. Upptäckte det nu när jag ska sova. Lilla baby ligger på vänster sidan så magen är sned.

Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"