Inlägg från: Cayenna |Visa alla inlägg
  • Cayenna

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Blåsippan84 skrev 2014-11-28 17:36:56 följande:

Hej tjejer. Hur har ni det? Jag har haft och kommer ha stressiga v framöver med jobb och studier. Är så trött så jag vet ej vart jag ska ta vägen. Men då går ju dagarna snabbare och nu är det bara en v kvar till ul/vul. De gör ul om det går. Men ibland ligger tarmarna för och stör. Så då blir det vul. Då går maken ut sa han .

Igår kände jag mig helt ogravid men idag har jag mått illa hela eftermiddagen. Bläää

Mindre än en vecka kvar nu! Varför vill inte din man vara med på vul?

Jag håller tummarna för dig att allt ser bra ut. Jättebra att du mår illa. Det gick upp och ner för mig oxå, vissa dagar värre och vissa dagar mindre.
  • Cayenna
    JhjärtaK skrev 2014-11-29 07:51:33 följande:

Nu har vi beställt vagn . Känns skönt att ha det "avprickat" och den är beställd till mitten av februari (bf slutet av februari men de snittas ut senast ca två veckor innan dess). Det blir en Emmaljunga Double Viking

Skönt att vagnen är beställd! Och kul att fixa dem stora sakerna. Det blir ju så verkligt då. Jag längtar till efter rul, då ska jag börja shoppa och fixa.
  • Cayenna
    Patricia4 skrev 2014-11-29 08:29:42 följande:

Ja snart är det dags för oss båda. Jag är jättenervös inför nupp , nästan så jag ångrar att jag beställde det.

Hursomhelst , bra att du mår illa.

Jag har börjat må lite bättre men rätt som det är kommer illamåendet tillbaka. V12 nu :)

Förstår att du är nervös! Jag håller tummarna för dig. Skönt att det närmar sig ändå och ännu skönare när det är bakom dig.
  • Cayenna
    0fia skrev 2014-11-29 15:11:53 följande:

Nu kommer uppdatering som utlovat . Igår föddes vår lilla tjej 13 dagar över tiden. Förlossningen gjorde såklart ont men blev ändå så bra jag kunde föreställa mig! Vi är kvar på bb då hon har ett litet blåsljud på hjärtat som skall kollas upp med ultraljud men sen hoppas vi få klartecken och få åka hem.

Grattis till tjejen! Bra att du slapp bli igångsatt ändå. Hoppas ni snart får åka hem med er lilla familjemedlem.
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-11-29 22:07:29 följande:

Det är själva grejen att den manliga gynekologen ska föra in en sak i mig. Det känner han blir obekvämt. Men när vi väl är där kanske han ändå stannar i rummet. Visar sig . Men som sagt. De försöker med vanligt ul först.

Ah okej. Jag tror det kommer gå bra på magen dock. När jag var iväg i V9 så frågade gynekologen och sa att det syns bättre via vul. Dvs det hade gått bra på magen oxå.

Min man sitter ju aldrig han så man ser nedifrån. Han sitter kvar på besöksstolen bara.
  • Cayenna

Glögg från vanliga affären är det okej? Eller är det kört den här december??

• Cayenna
    mom in the city skrev 2014-12-01 12:46:15 följande:

Så länge det är en alkoholfri är det lugnt. Den som heter lättglögg innehåller drygt 2 % alkohol så den ska man nog undvika. Både alkoholfri och lätglögg säljs i vanliga matbutiker så kolla på flaskan.

Aha det finns olika...då ska jag kolla efter den som du skrev. Vad glad jag blir
  • Cayenna
    737 dagar skrev 2014-12-01 16:33:34 följande:

Blossa har en alkoholfri variant också :) fanns på coop iaf. Supergod!

Okej, ska kolla efter den. Hittade bara omkring 2%iga på vanliga affären tyvärr.
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-12-01 16:29:35 följande:

Kokar du glöggen försvinner alkoholen. Jag har ännu mått för illa för glögg men när jag väntade sonen kokade jag blossas lättglögg 2% ordentligt.

Hur länge kokar du den då?? Lät ju smart.
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-12-01 18:39:39 följande:

Åh har de alkofri ? Testat andra märkens alkofria och de smakar inget gott. Men blossa brukar lyckas tycker jag .

Men som sagt mår så förbannat illa dygnet runt nu. Vet inte vart jag ska ta vägen. Idag varit ledig och myst med sonen men imorgon är det jobb. Jobbar också denna helg, vet ej hur jag ska palla utan att få den återhämtningen som jag får på helgen

Fy för sånt där illamående! Och jobbigt att inte hinna återhämta sig. Kämpa på och försök hitta nåt som lindrar lite. Däremot är det ju bra tecken ändå. Förstår att du inte är så sugen på glögg.
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"