Inlägg från: Cayenna |Visa alla inlägg
  • Cayenna

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Tack alla för fina kommentarer - ni förstår precis känslan. Vi får se hur det går. Jag hoppas så mycket fast jag borde vänta med det några veckor.

• Cayenna
    mom in the city skrev 2014-10-06 16:33:47 följande:

Med sonen var det först efter RUL som jag kände forterrörelser. Hoppas det kommer tidigare den här gången men vad jag förstått så känner man oftare tidigare med andra barnet.

Borde ju känna några veckor tidigare den här gången! Jag håller tummarna.
  • Cayenna
    Amie skrev 2014-10-07 11:11:55 följande:

Hoppar gärna in här jag med. Har ett långdraget missfall tidigare i år. Blödningarna började i v 6 och allt var klart i vecka 9. Längsta 3 veckorna i mitt liv :(

Nu har vi plussat igen. Är i v6 5+2. Sjukt nervös men försöker att tänka positivt och inte hoppas för mycket! Har som kraftig mensvärk ibland men inget blod ännu. Håller tummarna för växtvärk och att pyret vill stanna kvar denna gången :)

Välkommen i tråden! Håller tummarna för dig! Ska du göra vul?
  • Cayenna
    0fia skrev 2014-10-06 21:10:50 följande:

V 35. Så känner mig stor som ett hus och har gått på föräldraledighet.

Då är du verkligen nära mållinjen Lycka till dina sista veckor som tjockis.
  • Cayenna
    Patricia4 skrev 2014-10-07 13:17:26 följande:

Välkommen Amie!

Cayenna: hur går det?

Tyvärr blödning idag oxå. Allt såg bra ut igår så kan ju inte åka in idag igen, funderar på att ringa och fråga vad dem tycker jag borde göra.

Känns inte bra men samtidigt är det brunt så då bör det vara lugnt. Kan Trombylen påverka tror du?

Jag ser hur det går imorn och så får jag se hur jag går vidare...
  • Cayenna

Tack alla <3 Man är ju sin erfarenhet tyvärr. Jag hoppas ändå. Nångång måste det vara min tur.

• Cayenna

Jag fortsätter småblöda men hittills mindre idag. Hoppas det stannar av. Får bara hoppas att det går bra ändå.

• Cayenna
    mom in the city skrev 2014-10-09 08:39:03 följande:

Någon som vet hur tidigt man kan lyssna på hjärtljuden hos BM?

Det känns lite som en evighet till RUL så funderade på att fråga BM om jag kan få komma och lyssna innan dess men är osäker på om det går så tidigt. Med sonen vet jag att vi lyssnade första gången efter RUL.

Jag vet att en vän lyssnat innan rul. Fråga bm, hon lär förstå din oro. Det vore ju en lättnad att få höra hjärtat några veckor innan rul.

Hur känner du? Är du fortfarande orolig? Eller släppte det efter cub?
  • Cayenna

Nej inga klumpar tycker jag inte att det varit. Jag avbokade aldrig min tid på onsdag morgon så nu tänker jag nog gå dit och kolla läget just pga Blödningarna. Jag är i V8 (7+5) nu. Tiden går ju så sjukt långsamt! Vill vara i v13 och gjort kub.

• Cayenna
    mom in the city skrev 2014-10-09 16:42:31 följande:

Mycket oro släppte ju efter KUB men jag kan fortfarande känna mig rädd för att fostret ska ha dött. De här veckorna innan magen börja växa ordentligt och man känner fosterrörelser är så läskiga, man känner sig liksom inte lika gravid eftersom de första symtomen avtagit men utan att nya tecken kommit. Har dock fått en väldig huvudvärk och vet att jag hade det med sonen också just runt de här veckorna så det är kanske ett tecken iaf.

Ska avvakta lite till och hoppas att jag börja känna av bebisen eller att magen börjar växa lite mer, annars ringer jag nog BM och hör om jag kan få komma och lyssna.

Förstår känslan. Spökveckorna verkligen! Fast nu när jag mår så illa längtar jag till att komma dit och slippa må så här.
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"