Inlägg från: Cayenna |Visa alla inlägg
  • Cayenna

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

mom in the city skrev 2014-11-11 19:09:46 följande:

Kommer vara i 19+6. När fick du RUL? Eftersom det inte är första barnet är ju chansen stor att du känner något innan.

Jag kommer vara 19+ca 3/4 om jag tittade rätt nu. Minns att jag var i 17+ med min son. Hade gärna haft lite tidigare faktiskt. Men nu har jag ju ett bra kub så får väl vara nöjd.

Hur kändes det i början när du kände?
  • Cayenna
    Kirsten skrev 2014-11-11 17:35:25 följande:

Det sätter sina spår tyvärr!

Ja efter vecka 20 har det bara rullat på, men jag vet också att de sista 5 veckorna brukar gå långsamt, men vad gör det egentligen?!:)

Försök njuta på så gott det går!:)

Vecka 20-35 går snabbast mao.

Jag njuter mer nu iallafall. Har dock illamående fortfarande och får lägga till halsbränna. Måste fixa hem medicin. Illamåendet verkar hänga med längre denna gången, men nu är det mer uthärdligt.
  • Cayenna
    JhjärtaK skrev 2014-11-11 21:15:05 följande:

50% avklarade, whoho! Dock är det troligtvis mer än 50% då de två små kommer att snittas ut tidigare men ändå

Härligt, Mer än 50%! Du får fira med några inköp

Själv ligger jag på 31%.
  • Cayenna
    Patricia4 skrev 2014-11-11 21:18:16 följande:

Stort grattis! Själv har jag 22% :)

Har du kub bokat som nästa koll? Hur mår du?
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-11-11 21:48:14 följande:

Tjejer. Ni har ju kommit en bra bit längre än mig. Men måste fråga hur ni mådde första tiden. Jag känner mig överkör av en ångvält. Trött så jag känner mig sjuk. Smått illamående när jag inte äter, huvudvärk och humöret är på topp (eller inte, haha min make går utstå en hel del).

Tröttheten är värst. Sov egentligen ej så mkt inatt då sonen hade feber och yrade. Men vi lade oss och tittade på film på dagen och jag sov konstant. Och nu har jag orkat hålla mig vaken så här länge. Igår lade jag mig 19,30. Tänker om jag kanske håller på att bli sjuk. Men ej förkyld som grabben och maken varit. Nyfiken hur ni mådde?

Trötthet och illamående är det som varit värst för mig. Frusen oxå!

Minns en vabdag med sonen, han ville leka med lego och jag sov på golvet bredvid honom. Så trött, han var nöjd ändå med sällskapet.

Och sen har inte mitt humör varit strålande mest pga att det tär att må illa.
  • Cayenna
    Patricia4 skrev 2014-11-11 21:48:25 följande:

Vi har inte KUB här utan Nupp. Så jag får en tid inom två veckor.

Mår ganska illa hela tiden och är trött. Kompade ut efter lunch och sov två timmar idag på eftermiddagen ...men är glad, har inte passerat 20 % med de 5 mf . Känner hopp!

Grattis till dina 31%:)

Grattis till dina 22%! Och grattis till att du kommit så pass långt! Det verkar väldigt lovande

Skönt att kunna kompa ut när tröttheten kommer.

Vad är skillnaden på nupp och kub? Inte långt kvar då.
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-11-11 21:42:57 följande:

I början var det bara en lätt kittlande känsla, så där så man reagerade och tänkte att det kanske var bebisen men inte riktigt visste säkert, Sen kändes det som att något nuddade vid insidan och då blev jag säker, nu är det som tydliga små puffar och jag har lyckats se på magen när det rör sig.

Men så mysigt att tom se på magen <3 Jag vill oxå känna
  • Cayenna
    mimmih skrev 2014-11-12 05:38:23 följande:

Hej fina tjejer!

Vad roligt att ni har plussat - stort grattis och lycka till!

Själv har jag gjort nästan 90% nu och har BF 10 december. En liten pojke!

Grattis till pojken! Kul att veta så man kan prata namn på riktigt och relatera till honom. Snart har du din bebis!! Skriv gärna när han tittat ut, undrar vilket datum det blir.

Mitt andra mf hade bf 7 dec. Så tänker lite på både den och hur gammalt första mf skulle varit om jag hade fått behålla. Men nu sitter jag ändå här med ett lyckat kub bakom mig och hoppas. Kanske var det menat att just denna lilla krabat skulle komma till vår familj, vem det nu är.
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-11-12 11:13:11 följande:

Idag fick jag gå hem från jobbet få jag är helt kallsvettig och ur/trött. Vet ej om jag fått mina grabbats smitta eller om det är graviditeten. De skickade hem mig iaf för de tyckte jag såg helt dålig ut. Och jag känner mig inte alls i form. Sticker i armar å läppar när jag är igång så ska nog ringa Vc å kolla mina blodvärden. Hade riktigt dåliga i sep förra året, 79. Men efter järntabl har de varit bra. Men nu med grav kanske jag ska kolla värdet. Thyreoidea prover togs idag iaf. Men det gjorde jag på jobbet så kunde ej be om att få tillägg på blodstatus .

Nu ska jag sova en stund och se vart det bär vägen.

Krya på de dig om du är sjuk. Skönt att vila. Och bra att dina värden är under uppsikt.
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-11-12 14:56:19 följande:

Usch den där tröttheten är inte rolig! Om du har haft lågt järnvärde tidigare kanske det kan vara en idé att kolla upp värdet redan nu istället för att vänta till inskrivningen.

Jag ska på ett extra besök hos BM imorgon för att kolla järnvärdet iochmed att jag är så trött. Kanske kan man be om att få lyssna på hjärtat också när man ändå är där.

Hoppas du får lyssna på hjärtat ?
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"