Inlägg från: mom in the city |Visa alla inlägg
  • mom in the city

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Cayenna skrev 2014-12-07 22:26:51 följande:
    Det värsta är att jag tror jag sagt exakt så....förstår inte alls hur jag kunnat säga så! Jag tror man bara tänker på dem bra och häftiga sakerna vid graviditeten och glömmer bort allt annat.
    Cayenna skrev 2014-12-07 22:35:29 följande:
    Tur att man får gnälla lite. Jag tycker vi varit bra på att betona att vi även är tacksamma och inte tar något för givet. Just med dem missfall man har haft så kommer den känslan på köpet.

Min mans barn är stora, flyttat hemifrån. Så det är inget varannan veckas liv. Bara en härlig bonus med stor familj som min son verkligen uppskattar.
    Ja det är ju lätt att bara minnas de bra sakerna. Tur det kanske annars skulle det nog inte bli fler än ett barn per kvinna.

Det låter ju härligt för sonen, det blir som fler vuxna förebilder än bara ni föräldrar.

• mom in the city

Nu ska jag också gnälla lite. Flört I natt var det verkligen besvärligt att sova, hur jag än låg så kändes det obekvämt och magen var i vägen. Sen vet man att det kommer vara så här...och bli ännu värre...i fyra månader till! Skrikandes

• mom in the city
    Cayenna skrev 2014-12-08 20:33:50 följande:

Härligt att vi är fler gnällspikar här.

Usch vad jobbigt att sova dåligt, det om nåt sliter ju på en. Snabbspola var det ja! Minns att jag fick väldigt ont i ryggen i nionde månaden med min son just när jag skulle sova och låg i sängen. Inte så konstigt när man gått upp i vikt och allt sitter i en stooor klump på magen.

Jag börjar undra hur jag ska lyckas dölja magen till rul. Tur att jag är ledig från 23de. Svårt att hålla in magen nu, plus att jag mår illa av att hålla in den.

• mom in the city

Jag hade ju samma problem. Körde på bylsiga tröjor och höll in magen så gått det gick när jag gick förbi kollegorna, satt jag vid skrivbordet gjorde jag inte det får då satt jag lite avskilt. Det var inte det lättaste eller mest bekväma att försöka dölja det men det funkade för ingen hade misstänkt något. Det ver lite roligt effer RUL när jag slutade dra in magen och hade en tajt tröja på mig och alla bara "men hur kunde vi missa den där!?".

• mom in the city
    Cayenna skrev 2014-12-09 15:01:20 följande:

Haha, exakt så gör jag. Drar in magen när jag är uppe och går, sen pustar ut den när jag sitter. Jag hoppas det funkar ett par veckor till.

Kul att du lyckades utan några misstankar.

Hur sov du nu inatt? Hoppas bättre!

Tycker det är svårt med sömnen just nu. Antingen känns det bara obekvämt, eller så kommer sonen över till vår säng och snurrar som en liten mask, eller så vaknar jag mitt i natten och kan inte somna om. Ja ja, inte mycket att göra åt...sömnen kommer ju inte bli bättre när bebis kommer direkt så lika bra att vänja sig kanske. Snart är det iaf jul och många lediga dagar!

Håller tummarna för att det funkar att dölja det för dig också. Om inte annat kan man ju hoppas att folk inte frågar även om de missstänker något utan låter dig berätta själv när du är redo för det.
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2014-12-10 21:02:30 följande:

Ja, eller så sover du bättre efter om du får en trött bebis. Ska bli skönt med jul och ledigt! Längtar!

Ja, hoppas dem har vett att inte fråga! Vet inte vad jag skulle svara i såna fall. Är inte redo att outa!

Det är ju svårt det där. Är det precis i början skulle jag inte ha problem med att neka men när det gått så pass lång tid ändå känns det lite "fel" på något sätt.
  • mom in the city
    Blåsippan84 skrev 2014-12-10 21:11:42 följande:

Hej tjejer. Haft tuffa dagar med jobb och studier. Imorgon ska jag försvara min uppsats som skrivits. Inte nervös för jag är så trött och håller på att bli sjuk. Jätte ont i halsen och huvudvärk.

Ska till bm på mån. Är då v10+3. Tror ni hon kan höra hjärtat om man ber henne? Eller är det för tidigt?

Inte kul att vara sjuk, tycker alltid man blir det när det verkligen inte passar. Krya på dig! Hoppas du får vila lite i jul.

Du kan ju alltid fråga BM. Vissa har lyssnat så tidigt så visst går det men risken är ju att man blir väldigt orolig "i onödan" om de inte hittar hjärtar så det är väl därför de normalt inte lyssnar så tidigt.

Jag ska till BM om en och en halv vecka och då ska vi mäta magen och lyssna på hjärtat för första gången. Där jag går är det standard att man gör det första gången runt vecka 25.
  • mom in the city

Har varit halvt däckad av förkylning men är på bättringsvägen, hoppas på att man ska få känna sig pigg och frisk i jul. Vecka 24 nu och har lite nedräkning till vecka 30 för då känns det som nedräkningen till BF börjar "på riktigt". Ska bli så mysigt med helgerna som kommer nu, tiden går ju lite fortare då också.

• mom in the city
    Cayenna skrev 2014-12-16 07:53:45 följande:

Jag är fortfarande obekväm med att prata om min graviditet som att det kommer gå dåligt så fort jag pratar om det. Lyssnade på hjärtat igår, den är vild där inne iallafall. Känner ibland men antagligen bara när den är som mest aktiv då.

Två veckor till RUL för mig. Inte så långt ändå, julen tar upp tiden tills dess.

Känner verkligen igen mig i den känslan! 

Kan fortfarande tycka att det känns lite så, blev lite bättre efter RUL men helt borta är inte tankarna. Tror nog tyvärr att man kommer känna så ända tills bebis är ute och man har den lilla i sin famn. Åh, som jag längtar tills den dagen!
  • mom in the city
    737 dagar skrev 2014-12-15 13:32:39 följande:

Andra vulet idag (i v 10+3) och allt såg fint ut :D

Jättestort grattis till lyckat VUL!
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"