Inlägg från: mom in the city |Visa alla inlägg
  • mom in the city

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Cayenna skrev 2014-10-27 21:56:51 följande:

Den är ju smart faktiskt, skönt att få två vagnar i ett och då spelar det inte så stor roll om man går över till att använda mest som enkel.

Jag bor ju oxå i sthlm och det känns säkrare med vagn än att dem springer runt. Jag får väl analysera när det närmar sig men lutar nog åt att det känns naturligt att ha en. Jag orkar helt enkelt inte kånka runt på stora när han vägrar. Hellre åkmöjlighet än mamma-får-bära. Plus att jag gillar att gå rätt mkt fortare än treåringar klarar, och han kan ju stanna och plocka skatter på vägen så det tar ännu längre tid.

Småbrädan är ju jobbig i längden för barnet att stå men alltså man ser ju krånglet vid trottoar kanter och i snö och att det blir jobbigt för den som rullar vagnen.

Usch vad jag drömmer iväg. Hoppas så att kubet går bra. Blir nervös av att jag hoppas så.

Det är ju omöjligt att inte drömma och planera även fast man försöker låta bli. Hoppas och tror att det kommer gå vägen för dig nu, håller alla tummar!

Jag säger hej till vecka 17 idag. Hjälp 17....det känns ju helt sjukt!! Trodde aldrig jag skulle komma så här lång.
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2014-10-28 14:59:17 följande:

Grattis till vecka 17! Längtar ihjäl mig till samma tidpunkt. Segt att du fick rul så "sent" det hade ju kunnat varit om en vecka typ Fast det spelar ju inte nån roll eg. Jag hoppas jag får bokat rul innan jul iallafall.

Ja, det känns lite segt att vänta på RUL men enligt BM är det bättre att göra det sent för då ser man allt mycket bättre. Hon sa också att när man gjort ett KUB som ser bra ut så bokar de gärna ett sent RUL, de tänker väl att man kan vänta lite eftersom man ändå redan sett att allt ser bra ut.

Jag hade helst vilja vänta till efter RUL med att berätta på jobbet Men nu börjar jag undra om det kommer gå?! Det börjar bli svårt att dölja magen, tidigare kunde jag "hålla in den" ganska bra men nu går det i stort sett inte längre.
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2014-10-28 17:45:17 följande:

Man måste älska autocorrect

Ha ha, fladdermöss! Jätteroligt ju!
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2014-10-31 10:03:15 följande:

Varit på inskrivningen, förutom att bli tappad på alla rör med blod så fick jag hoppa upp på britsen och så lyssnade vi på bebins hjärta som slog. En sån lättnad att ha hört det och jag lyckas skaka av mig en del av nervositeten inför kub.

Tänker på dig Patricia4 på måndag och håller alla tummar och tår.

Men så härligt! KUB kommer gå jättebra ska du se!

Jag känner rörelser i stort sett varje dag, de har blivit lite starkare också så nu känns det mer än bara "fladder". Snart vecka 18 vilket betyder två veckor till halvtid!
  • mom in the city
    Patricia4 skrev 2014-10-31 13:34:16 följande:

Vad mysigt att få lyssna på bebisen och grattis till inskrivning :) bara det är ju en milstolpe i sig!

Ja på måndag eftermiddag får vi veta om ett litet hjärta slår. Har ångest som bara den :/

Lycka till på måndag! Förstår att det känns ångestladdat, ska hålla tummarna för dig!
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2014-11-01 17:51:37 följande:

Och vad härligt att du känner så ofta, och starkare. Kan man gissa att din moderkaka inte sitter framåt? Jag vill oxå börja känna nåt

Moderkakan sitter i bak så du gissar helt rätt. Det gjorde den med sonen också men då kände jag rörelser betydligt senare än nu.
  • mom in the city
    Patricia4 skrev 2014-11-03 14:31:44 följande:

Hej

Nyss hemkommen från vul där jag fick se min lilla ärta med pickande hjärta. Perfekt i storlek. En milstolpe för oss! Jag ville gå själv så sambon var jättenervös på jobbet. Var rätt skönt att meddela honom att allt var i sin ordning för en gångs skull.

Träffade överläkaren som jag träffat förut och hon ville skriva ut progesteronvagitorier till mig (Crinone) och vill att jag tar dem till v 20.

Svindyra, men jag kör på, även om mina provsvar inte indikerar att jag skulle behöva det. Så jag kör både trombyl och vagitorier nu. Var för övrigt samma läkare som vid ett av mina mf tyckte att jag skulle vänta på barnbarn istället....

Nu var hon betydligt mer positiv! 

Visst kan allt gå åt skogen ändå men idag tänker jag glädjas över min lilla ärta som lever och frodas just nu .  

Åh vilka härliga nyheter! Grattis till lyckat VUL.
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2014-11-03 15:56:55 följande:

Ok, bara olika helt enkelt. Det sägs ju ändå att man känner tidigare med andra/tredje barnet.

Jag hade framvägg sist, så får se om det gör skillnad oxå.

Cayenna skrev 2014-11-03 15:58:31 följande:

En vecka till kub!! Känns nära, vill bara ha det bakom mig.

Så då har du i bakväg denna gång? I så fall borde du ju känna tidigare. Jag anade första lilla fladdret redan i vecka 14/15, inte långt dit för dig.

Härligt med bara en vecka kvar, KUB är ju verkligen en milstolpe!
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2014-11-03 20:29:13 följande:

Ja, bara en vecka kvar till nästa milstolpe. Jag känner mig mer positiv till att det kommer kunna gå bra sen jag hörde hjärtat i fredags.

Jag vet ju egentligen inte, fick för mig att jag har den i taket. Kan man ha det? Tror läkaren som gjorde vul sa att den (bebis) ligger högst upp. Men det kanske inte sa så mycket om läget på moderkakan. Får se på kub. Fick du bilder på kubet? Efter kubet kommer jag längta till rörelserna.

Vet inte om moderkakan kan sitta i "taket". Har bara hört att den kan sitta långt upp men vet inte riktigt vad det innebär. Ja, jag fick en bild med mig.
  • mom in the city
    Blåsippan84 skrev 2014-11-03 20:51:43 följande:

Hej tjejer. Då fick jag det efterlängtade plusset igår. Kan inte riktigt ta till det ännu. Försöker leva i nuet och inte tänka för mycket på framtiden. Nästa v hade vi tid till rmc. Fick omboka förra v besök då tiden ej passade. Avvaktar dock tills på mån och avbokar. Svårt att ringa så privata samtal på arbetstid.

Då det nu var 6 år sedan jag var gravid med sonen men däremot nästan exakt ett år sedan vi plussade med mf så minns jag inte riktigt första v under en "normal" graviditet. Ikväll började det krampa på hö sida efter jag hade hållt på massor här hemma med vanliga bestyr. Mola har jag känt av tidigare idag och drar mig till minnes att det var molande jag kände med sonen. Kraftig mensvärk. Men detta blir jag osäker på. Vid mf hade jag krampande värk dagarna innan och sedan kom en mkt kraftig huggande smärta dagen innan jag började blöda.

UH. Känns som om man kommer inte vara avslappnad förrän man varit på ul och närmar sig v 20. Kul att få hoppa in här även om många nog kommit en bit på vägen nu

Men åh så roligt att du plussat, jättestort grattis! Och välkommen hit. Visst skulle ni snart börja utredning, eller hade ni redan börjat?

Förstår att det är svårt att ta in, jag kände likadant. Försökte också ta en dag i taget i början, veckorna gick sjukt långsamt.

Håller alla tummar för dig, hoppas verkligen det är din tur nu!
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"