Inlägg från: mom in the city |Visa alla inlägg
  • mom in the city

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Blåsippan84 skrev 2014-11-11 21:48:14 följande:

Tjejer. Ni har ju kommit en bra bit längre än mig. Men måste fråga hur ni mådde första tiden. Jag känner mig överkör av en ångvält. Trött så jag känner mig sjuk. Smått illamående när jag inte äter, huvudvärk och humöret är på topp (eller inte, haha min make går utstå en hel del).

Tröttheten är värst. Sov egentligen ej så mkt inatt då sonen hade feber och yrade. Men vi lade oss och tittade på film på dagen och jag sov konstant. Och nu har jag orkat hålla mig vaken så här länge. Igår lade jag mig 19,30. Tänker om jag kanske håller på att bli sjuk. Men ej förkyld som grabben och maken varit. Nyfiken hur ni mådde?

Mådde ungefär som du förutom huvudvärken som kom först senare. Illamåendet började minska i vecka tio ungefär och var helt borta i vecka 14. Humöret var värst i början, nu känner jag mig inte alls påverkad i humöret längre.

Tröttheten har jag tyvärr inte blivit av med, är helt slut och orken räcker inte långt! Somnar i soffan varje kväll och sover gärna en stund på dagen om tillfälle ges. Inte särskilt kul, man känner sig som en väldigt tråkig mamma och fru. Hade låga järndepåer på inskrivningen så vet inte om det är järnvärdet som ställer till det. Har ätit järntabletter sen vecka 13 men kanske måste öka dosen.
  • mom in the city
    Blåsippan84 skrev 2014-11-12 11:13:11 följande:

Idag fick jag gå hem från jobbet få jag är helt kallsvettig och ur/trött. Vet ej om jag fått mina grabbats smitta eller om det är graviditeten. De skickade hem mig iaf för de tyckte jag såg helt dålig ut. Och jag känner mig inte alls i form. Sticker i armar å läppar när jag är igång så ska nog ringa Vc å kolla mina blodvärden. Hade riktigt dåliga i sep förra året, 79. Men efter järntabl har de varit bra. Men nu med grav kanske jag ska kolla värdet. Thyreoidea prover togs idag iaf. Men det gjorde jag på jobbet så kunde ej be om att få tillägg på blodstatus .

Nu ska jag sova en stund och se vart det bär vägen.

Usch den där tröttheten är inte rolig! Om du har haft lågt järnvärde tidigare kanske det kan vara en idé att kolla upp värdet redan nu istället för att vänta till inskrivningen.

Jag ska på ett extra besök hos BM imorgon för att kolla järnvärdet iochmed att jag är så trött. Kanske kan man be om att få lyssna på hjärtat också när man ändå är där.
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2014-11-12 07:08:14 följande:

Grattis till pojken! Kul att veta så man kan prata namn på riktigt och relatera till honom. Snart har du din bebis!! Skriv gärna när han tittat ut, undrar vilket datum det blir.

Mitt andra mf hade bf 7 dec. Så tänker lite på både den och hur gammalt första mf skulle varit om jag hade fått behålla. Men nu sitter jag ändå här med ett lyckat kub bakom mig och hoppas. Kanske var det menat att just denna lilla krabat skulle komma till vår familj, vem det nu är.

Jag tänker också på missfallen, har ju gått förbi BF med båda (juni och september) så jag tänker att jag redan skulle ha haft en bebis nu om det hade gått vägen. Det känns ju lite fel mot bebisen i magen att tänka så men det är svårt att låta bli. :Tror att när det närmar sig BF och när bebisen väl är här så kommer de tankarna försvinna och man kommer tycka att det är självklart att man skulle få just den här bebisen. Då kommer det kännas otänkbart att det skulle ha blivit på något annat sätt.

Sen försöker jag tänka på vad jag "lärt mig" av missfallen. Jag har blivit mer tacksam för det barn jag har och för det som nu sparkar runt i min mage. Även om man alltid vetat att barn inte kommer "på beställning" så har man en helt annan ödmjukhet inför det när man själv har haft det kämpigt. Tänker på dem som kämpar i flera år med att få barn och på hur starka de är, i jämförelse med dem har jag ändå haft det lätt.
  • mom in the city

Ja, järnvärdet var det inget fel på iaf. Kunde knappt vara bättre så det är inte det som gör att jag är så trött. Kanske bara är hormonerna som spökar fortfarande, eller så är det gråa november... Hoppas det går över snart iaf!

Det blev lite stressigt då tjejen före mig drog ut på tiden så jag glömde helt bort att fråga om att få lyssna på hjärtat, kom på det när jag gått därifrån. Snacka om att vara trött! Får hålla ut till RUL istället.

• mom in the city
    Blåsippan84 skrev 2014-11-13 14:22:20 följande:

Håller med om det ni skrev förut att med motgång uppskattar man mer det man har.

En fråga är jag knas om jag köper ett sådant gravtest som visar antal v man varit gravid, om någon v. Usch gå å är nojig och vill få bekräftelse på att det går åt rätt håll .

Jag skulle inte köpa ett sånt om jag var du, risken är att det visar fel och att du blir ännu mer orolig.

Jag gjorde ett i den här graviditeten när jag borde ha fått 3+ men det visade bara 2-3. Det gjorde mig lite orolig såklart men nu är jag i vecka 19 så allt har ju gått bra ändå. Känner i efterhand att det var jätteonödigt att testa så försök låta bli om du kan.
  • mom in the city

Åh, idag har jag fått se tydliga puffar och rörelser på magen. Ingen tvekan om att någon rör sig därinne! Så mycket oro som försvinner när man får tecken på att allt är som det ska.

• mom in the city
    Blåsippan84 skrev 2014-11-14 16:54:14 följande:

Varit hemma idag och pluggat och tagit det lugnt. Mentalt inställd på att det nog inte blir någon bebis. Sen gick jag för att hämta sonen och var väl igång i 30 min ute. Kom hem med världens illamående. Så nu hoppas jag inte igen.

Kommer så väl i håg hur tiden singlade sig fram i början. Tyckte de första 12 veckorna gick fruktansvärt långsamt, räknade nästan timmarna ibland. Jag gjorde ju inget UL innan KUB och gick mitt MA i vecka 12 så fram tills dess vågade jag inte tänka på att det kanske skulle gå bra.

Förstår att du blir orolig av att ha ont men det är helt normalt att det gör ont när livmodern växer. Smärta säger ingenting om huruvida du ska få missfall eller inte. Det är ju jättebra att du mår illa (inte ofta man önskar någon att de ska må illa).
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2014-11-15 07:43:39 följande:

Idag gick jag in i vecka 14. Känns overkligt att ha kommit så här långt, att jag fortfarande är gravid. Och nu kommer jag in i samma fas som mom in the city: det är så lååååångt till rul för att se att allt är bra. Jag bara hoppas att jag börjar känna något innan dess. Jag sa ju att jag inte ska oroa mig efter kub, och jag känner att den största oron har försvunnit. Det är ju positivt. Men det hade varit fantastiskt med en koll mittemellan kub och rul så det inte skulle vara så långt.

Men jag är fortfarande glad över kub:et. Jag lever på den ett tag till.

Ja, man tror ju att man ska släppa oron efter vecka 12 och KUB men så enkelt är det nog inte tyvärr. Nu har jag drygt en vecka kvar till RUL men tiden har verkligen gått sååååå långsamt!

Nu när jag känner och ser rörelser i stort sett varje dag känns det lite bättre men jag är fortfarande rädd att RUL ska visa något fel på fostret. Nu ligger inte oron i att fostret inte ska leva längre utan i att allt inte ska vara normalt med något organ eller så. Kommer vara jättenervös innan så tur att vi har en morgontid. Jag hoppas också att vi får veta könet, tror det blir "mer verkligt" då när man kan börja säga han eller hon och då kanske det blir lättare att ta till sig graviditeten.
  • mom in the city
    Blåsippan84 skrev 2014-11-15 14:06:49 följande:

Kom på en sak är så jäkla trög i magen redan. Kommer ej ihåg att jag var det med sonen. Tips för att slippa? Kunde ej sova inatt för jag var så full.

Drick mycket vatten, rör på dig för att få igång magen och ät mat med mycket fiber.

• mom in the city

En vecka till RUL idag. Längtar sååå mycket! Hoppas såklart att den lilla där inne mår bra och är väldigt nyfiken på om det är en lillasyster eller lillebror.

Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"