Inlägg från: mom in the city |Visa alla inlägg
  • mom in the city

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Cayenna skrev 2015-01-02 21:09:58 följande:

Men så härligt. Och idag stod det 50% i min app. 140 av 280 dagar är passerade.

50 % är stort det också! Det går framåt.
  • mom in the city
    Blåsippan84 skrev 2015-01-02 21:12:28 följande:

Tack snälla ni. Vi berättade för sonen idag. Han blev så glad att han satt och hoppade och skrattade på stolen. Vi flyttade i våras till en 4a. I början sa han att fjärde rummet kan vi renovera till barnrum om han får syskon. När månaderna gick sa jag till slut att vi önskar oss jätte gärna syskon men ibland kan det vara svårt att få. Efter det har han undrat när vi ska renovera gästrummet. Men ikväll ville han gå in där och sa att han vill gärna ha det rummet så kan bebisen ha det som är närmast köket. Så många tankar i det Lilla huvudet

Men vilken fin reaktion, låter som att han kommer bli en underbar storebror!

Vår son är 2 år och fem månader. Han har blivit väldigt mammig och pappig sista tiden och är ena stunden duger bara jag för att nästa stund bara vilja ha pappa. Enligt min BM är det ganska vanligt att de blir så när det är syskon på gång. Antagligen förstår han mer än vi tror och det är ju såklart en jätteförändring för honom att få ett litet syskon så inte konstigt att han reagerar.
  • mom in the city
    karro 2014 skrev 2015-01-03 09:37:31 följande:

Hej tjejer=)

Hoppas att allt är bra med er..

Efter ett mf v5, ett ma v11 och efter ett misslyckat ivf försök (pga att jag har låg äggreserv för min ålder) så har jag lyckats o bli spontant gravid <3, plussade visst en hel vecka innan bim:)) är väldigt orolig men försöker att tänka på annat!!

Jättestort grattis! Välkommen hit, ska hålla alla tummar för att det går vägen denna gång.
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2015-01-04 08:04:51 följande:

Det låter bra. Bättre att börja med det än att stressa i sista stund. Jag ska börja göra i ordning lillkillens rum snart. Det blir kul och mysigt.

Efter rul har faktiskt min oro försvunnit och jag känner att jag väntar barn. Härlig känsla.

Åh så mysigt att få göra ordning hans rum. Här kommer killarna få dela innan vi flyttar till något större så småningom så har inget barnrum att göra ordning tyvärr.
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2015-01-04 15:58:20 följande:

Det går ju jättebra att dela så länge dem är små. Nu har vi ett rum över ändå så då blir det naturligt såklart. Ska bli kul att göra i ordning spjälsängen och fixa garderoben och liten hylla till leksaker mm.

Ja, jag tror inte heller det blir några problem att dela. Eftersom det blir två killar tror jag tom. att de kommer tycka det är kul. Det är väl först i skolåldern som behovet av ett eget rum kommer tänker jag.

Men att pyssla med spjälsängen och hans små kläder får man ju göra ändå.
  • mom in the city
    karro 2014 skrev 2015-01-04 17:54:03 följande:

Hej!!

Och tack så jätte mycket för att duhåller tummarna, det betyder jätte mycket=)

Idag har de vart en sådan Depp dag, om man bara kunde komma ifrån denna oro, egentligen kan man inte göra något åt detta utan händer de så händer det tyvärr:( sprungit på toa i ett o trott att de vart blod i trosorna..inte känt mig gravid.. Jag tror kanske jag behöver vända mig o prata med någon, eller va ni likadana??

Jodå jag var likadan, vet inte hur många gånger jag tänkte att nu börjar jag blöda och får missfall. Tittade noga på pappret varje gång jag gick på toa och fram till KUB tänkte jag i stort sett bara att det skulle bli missfall och att det var en bonus om det gick bra, först efter det vågade jag tänka att det kanske skulle bli en bebis. Jag gjorde inget UL innan KUB så hade ju ingen aning om hur det stod till heller. På något sätt lyckades jag ta en dag i taget och nu sitter jag här i vecka 26 och drygt tre månader till BF med en sparkande lillebror i magen.

Om du känner att det blir för jobbigt och att du vill prata med någon tycker jag absolut att du ska göra det. Det hjälper ju mycket att skriva här också, alla här har ju tänkt samma tankar och det är ingen som tycker man drar ner stämningen för att man pratar om missfall som det kan vara i andra trådar.
  • mom in the city
    737 dagar skrev 2015-01-04 17:17:32 följande:

De bruna flytningarna är tillbaka :( blir att ringa BM imorgon o se om jag kan få ett ul, känner mig rätt orolig :(

Usch så läskigt, hopps verkligen allt är bra. ;-( Tycker du gör rätt i att ringa BM, inte värt att gå runt i ovisshet och vara orolig.
  • mom in the city
    karro 2014 skrev 2015-01-04 18:31:40 följande:

Okej vad skönt att höra att man inte är ensam om detta, de är ju i princip de ända man inte har kontroll över o de e ju hemskt!!

Tänkte att jag skall ge de några dagar till o se hur de känns, om de inte blir bättre söker jag hjälp!

Oj de va ju länge du höll dig, jag har redan inbokat två tidiga ultraljud, en i v8 och en i v9.. De är iofs bra för mig för fick ju mitt senaste ma i v11 där fostret hade dött 8+4.. Men skall försöka göra som du, ta en dag i sänder.. Känns så himla härligt att kunna dela sina tankar och oro med er=))

Mitt MA kom i vecka tolv och då hade det precis som för dig stannat i vecka nio och jag ville komma förbi den veckan innan jag gjorde UL. Jag vågade ändå inte hoppas på något innan de första tolv veckorna passerat så för mig var det liksom "ingen idé" att göra UL innan det, min oro hade inte blivit mindre. Mitt andra missfall skedde i vecka sju så den gränsen passerades ju ganska snabbt.
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2015-01-04 18:34:58 följande:

Jag delade rum med min syster till vi var ca 10-11år. Det gick jättebra och var kul. Efter det sov vi ändå tillsammans endel.

Jag var lite inne på ett lekrum och ett sovrum till våra små men det verkar inte som vi kör på det ändå... Men det går ju att ändra fram och tillbaka oxå förstås.

Lekrum vore ju också skönt att ha men som du säger, det är ju bara att ändra om det behövs.
  • mom in the city
    karro 2014 skrev 2015-01-04 19:04:15 följande:

Ahh men de va ju bra gjort!! Mitt tidiga mf va i v 4+4 (och där är jag imorgon)

Hoppas dessa veckor går fort nu=)) tur att man jobbar o fördriver tiden lite iallafall

Ja allt som fördriver tiden är bra! Jag hoppas också tiden går fort.
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"