Inlägg från: Loncelot |Visa alla inlägg
  • Loncelot

Nya BF Februari 2015!

- Eventuella mediciner

- Amningsinlägg

- Ev. förlossningsbrev

- Kamera

- Mobil + laddare

- Tidningar/böcker, musik, ev PADDAN med lite film

- Kanske nåt att pyssla med under långa väntande timmar

- Mat och dryck samt något gott till både mig och maken

- Till bebisen: några ombyten kläder samt varmare kläder för hemfärden, filt

- Napp (underverk när amning inte går igång) skiter i vad det sägs på nätet)

- Tofflor

- Dokument på vilken blodgrupp man har (fås på mvc)

- Skön kudde

• Loncelot
    Elins mamma 2010 skrev 2014-11-30 18:08:31 följande:

Det där med antalet kläder beror ju så mycket på om man har egen tvättmaskin eller inte. Tvättar man i tvättstuga (eller inte vill tvätta ofta ;) går det ju åt en hel del. Vi kommer nog ha ca 10 bodys i stl 56 men det tycker säkert många är för mycket eller för lite ;) vi hade problem med läckande blöjor med dottern så det gick åt rätt mycket byxor också. Vi kommer nog bara använda långärmade bodys. Den här gången kommer vi enbart använda omlottbodys. Dottern gallskrek när vi försökte ta på en vanlig.

Vi hade relativt liten tjej på 2,5 kilo och hade också problem med läckande blöjor och märkte att libero var mycket bättre i början för tjej än pappers, pappers fungerade dock toppen till sonen, vi kör numera på pampers men från början körde vi libero till tjejen då dom höll tätare.
  • Loncelot
    Loncelot skrev 2014-11-30 22:36:43 följande:

Vi hade relativt liten tjej på 2,5 kilo och hade också problem med läckande blöjor och märkte att libero var mycket bättre i början för tjej än pappers, pappers fungerade dock toppen till sonen, vi kör numera på pampers men från början körde vi libero till tjejen då dom höll tätare.

Pampers ska det stå inte pappers.... Sopmobil....
  • Loncelot

Pyjamasar är toppen när dom e små helbodys iallafall för oss, dygnet runt i början hehe

• Loncelot
    Saltvatten skrev 2014-12-02 05:16:41 följande:

Har fått en sån irriterande klåda på brösten Känns som att jag snart kommer klia sönder mig. Nån mer som fått detta? Vad kan man använda att smörja med så det lindrar?

Tvätta rent med tvål o vatten o smörj med nån hudkräm.
  • Loncelot
    TreBlirFyra92 skrev 2014-12-03 13:45:57 följande:

Nu har jag två frågor här , har en  angående graviditeten och en angånde presenter så här juletid.

Första: När brukar råmjölken komma igång? Med min första så vill jag minnas att den kom rätt tidigt men nu är jag i vecka 29 och mjölken har inte kommit ännu är det nått jag bör va orolig för?

Och andra: Ni som köper  presenter till er partner nu i jul kanske har något tips på vad man ska köpa till min sambo? Jag har köpt en julklapp men nu är det så att han fyller år den 8 januari .. så tips uppskattas

Min bröstmjölk kom inte igång förens min son börja suga på brösten ca 2 dagen efter förlossning kom den igång när han sugit som en galen vampyr i 2dygn.....

Min man tycker om allt med warhammer gubbar o måla dom spela osv. Tvspel, fantasy böcker, kanske biobiljetter till nya hobbit som har premiär idag
  • Loncelot
    Loncelot skrev 2014-12-03 17:11:09 följande:

Min bröstmjölk kom inte igång förens min son börja suga på brösten ca 2 dagen efter förlossning kom den igång när han sugit som en galen vampyr i 2dygn.....

Min man tycker om allt med warhammer gubbar o måla dom spela osv. Tvspel, fantasy böcker, kanske biobiljetter till nya hobbit som har premiär idag

Fin svenska ja fick till
  • Loncelot

Nu har ja fått datum för kejsarsnitt 16feb, känns jätteskönt dock tror ja att det kommer starta innan men men är iallafall 10dgr innan bf så känns bra ändå så får vi se vad som händer

Idag är barnen hemma från förskolan då det är planeringsdag, men imorgon är det förskola igen o ja tänkte åka in till jobbet med sista sjukskrivningspappret o posta till försäkringskassan , måste fixa väskan till BB oxå men känner inte ja hat rätt väska vill heller inte lägga in massa pengar på dyra skötväskor... Hmm

• Loncelot
    Saltvatten skrev 2014-12-10 13:39:16 följande:

Åh så pirrigt Då är det nedräkning nu då.

Yes, underbart!
Svar på tråden Nya BF Februari 2015!