Inlägg från: Loncelot |Visa alla inlägg
  • Loncelot

Nya BF Februari 2015!

Slumpan skrev 2014-12-16 15:14:08 följande:

Jahopp bihåleinflammation här ajaj. Skulle helst undvika penicilin för lillens skull också men har fått det på recept. Så tre dagar med nasonex skulle jag köra innan jag börjar med penicillinet om det inte har vänt då. Så ont i höger del av ansiktet. Så trött på att vara sjuk nu! Men får hoppas det vänder i dagarna.

Usch det är det värsta ja vet, det e fan hemskt med bihåleinflammation föder nog hellre 10 barn än att ha bihåleinflammation igen :-P
  • Loncelot
    Slumpan skrev 2014-12-18 06:02:20 följande:

Nu mina vänner ger jag upp kampen mot bihåleinflammationen och så fort Apoteket öppnar hämtar jag ut mitt penicillin. Visste inte att det gjorde så här ont!! Doktorn ville att jag skulle försöka vänta tre dagar men jag får bara mer och mer ont så känns inte som det kommer läka ut av sig självt tills imorgon precis.. Hoppas penicillinet verkar fort!

Har en liten som bökat och stökat för fullt i magen en stund här! Han börjar bli riktigt stark där inne min lille grabb :)

Sa ju det, föder hellre 10barn än att ha bihåleinflammation, kommer ihåg när ja hade det för runt 10års sen, värsta ja vart med om, o då har ja gått igenom en hel del i livet, men just bihålorna är jääävligt känsliga...
  • Loncelot
    Idalin2 skrev 2014-12-18 20:14:56 följande:

Hej! Har följt er sen start men aldrig skrivit något. Har inte riktigt känt något behov fram tills nu. Känns som att jag har lallat runt hela graviditeten och bara "är gravid men barnet kommer låååååååååångt in i framtiden, inget som kommer ske nu" och sen helt plötsligt är jag typ där. Fick en smärre panikkänsla när jag insåg detta IGÅR ;) Är första barnet och precis gått in i v.34.

Nästa vecka ska vi kolla om barnet har fixerat sig. Någon som kan berätta hur den undersökningen går till?

Välkommen

Bm trycker på magen lite här o där mest nertill och känner om barnet ligger rätt till, kan kännas lite obehagligt men gör inte ont.
  • Loncelot

Neh bara lite tryckande

Min son har fått kräksjukan NU! Åh nej!

Min man tar hand om spyan o ligger o ulkar på golvet, sonen sover igen brevid mig fullt med fryspåsar redo! 2spyningar håller tummarna för att det inte blir mer!

• Loncelot
    SkogsstjärnN skrev 2014-12-18 21:38:19 följande:

Det är något med män och spya, det ska jämnt hulkas och jämras:P

Hoppas det inte blir mer, är ju typ det sista man vill ha som gravid.

Neh ja blev typ matförgiftad när ja var höggravid med min son det var hemskt!!!

Ja män haha kan inte hålla mig från att skratta för mig själv när han ligger på golvet o ulkar med halsduk virad runt ansiktet haha...
  • Loncelot
    Stora My skrev 2014-12-19 07:40:56 följande:

Loncelot: fy för vinterkräksjukan. Hoppas ni andra slipper (fast hur stora är oddsen? Min fasa är om alla tre barn får det. Jag lär ju också åka på det då).

För några månader sen hade mina 2barn o man spykalas det var hemskt!

Jag tror han åt för stark mat igår till middag för han spydde 3ggr o har inte spytt sen runt kl 22,30 han verkar må bra och säger han e bra, så ja håller tummarna för det.

Han e 3år o kanske var för mycket curry.
  • Loncelot
    manza skrev 2014-12-19 21:51:26 följande:

Hallåhallå!

V.33 är jag i och har bf den 11/2.

Kul att hitta den här tråden:)

Välkommen
  • Loncelot
    elless skrev 2014-12-20 17:37:47 följande:

Men fy vad otäckt! Hoppas det inte blir värre... Har folk baseballträn hemma?!

Jodå massor även fullt med marijuana tydligen, var över med barnen hos min mamma idag och hennes kök började stinka från köksfläkten, min mamma sa ja förstår inte vad det är som luktar så jävla äckligt ja blir snurrig och detta händer nån/några ggr om dagen, tydligen är det nån i huset som röker på under köksfläkten o inte så svårt att lista ut efter plingrindar på olika dörrar.... Vi har anmält för så kan man fan inte leva när det börjar osa i ens lägenhet pga andra jävla idioter, jag som gravid vart jätteillamående av lukten o tog ut barnen från köket... Vet precis hur skiten luktar då jag haft tidigare vänner som hållt på, hatar skiten o blir spyfärdig av blotta lukten från mils avstånd.
Svar på tråden Nya BF Februari 2015!