• örnen

Nya BF Februari 2015!

JJF: jag har också så.. Den där "kniven" som kommer helt plötsligt. Förut var det om jag råkade gå lite för snabbt men nu kan den komma om jag bara ligger på soffan också. Gör väldigt ont även om smärtan hår över på nån sekund.

• örnen

I morgon blir det 6 timmar i bil.. Undra hur många kisspauser det blir.. Har lånat ett gravidbälte av en kompis som jag ska ha. Alltså en sak man sätter i bältet så magen inte kläms åt.

• örnen
    Jolise skrev 2014-12-28 11:52:54 följande:

Känner också hur bebis huvud pressar sig ned, får liksom ilningar och hugg där "nere".. har iaf precis vart ute på en långpromenad och det känns väääldigt skönt att fortfarande kunna/orka det:)

ni som redan har barn, är dom förväntansfulla inför ett syskon? hur förbereder ni dom inför det? här har vi en 5-åring som längtar varje dag:)

Min son, Olle 4,5 år längtar massor! Han har vetat sen ul och ett tag smörjde han in magen varje kväll. Vi har skaffat några böcker om att bli storebror och vi har ett namn klart som vi sagt hela tiden, tror det blir mer verkligt. Han tycker väntan är lång (vem gör inte det) ;) han har också varit med när vi fixat bebisrummet och jag tänkte att han skulle få köpa en snuttis till henne. Är noga med att när jag köpt bebiskläder har jag också nåt till honom. Vårt bästa beslut blir nog att min man kommer vara pappaledig varje måndag under våren så Olle också får tid med oss, hela familjen samlad.
  • örnen
    Anonym (snö) skrev 2014-12-28 22:31:09 följande:

Oj nu var det bra länge sen jag var här inne. I v.18 var nog sista gången är nu i 34+1 :) men har läst ett par inlägg ikväll så nu är jag med lite grann iaf!

Var iväg på bm besök förra veckan där hon såg att kurvan gått ner å SF måttet låg på 29. Så ska iväg å göra TUL i morgon. Tankar å funderingar går runt i huvudet, hoppas allt är ok

Lycka till i morgon! Hör gärna av dig hur det gick.
  • örnen

Nu måste jag tipsa om en bok igen! Särskilt när vi pratar shopping inför bebis. En shopoholic i väntans tider av Sophie Kinsella. Har bara läst två kapitel men är fast!

Nu är vi på plats i fjällen, Sälen. Känns lite konstigt att inte åka slalom men det är ändå skönt att vara här. Idag har jag sovit ut, efter frukosten duschade jag & la mig sen och läste boken, när sonen och mannen kom från backen tog vi en tupplur och sen våfflor och varm choklad! Underbart!

Min bebis rör sig mycket på kvällen nu, rörelserna gör nästan ont. Sonen råkade stånga mig i magen förut av miss, och tror han kom åt bebisens axel eller nåt, gjorde riktigt ont. Jag skrek till och stackars sonen tyckte så synd om mig. Närkontakt med syrran :)

• örnen

Vi kör myskläder här i fjällenstugan! Håller på att natta sonen och sen blir det spel och snacks. Bastade förut och åt 2rätters. Men ingen av oss (man, svärmor med sambo) har någon ambition om att vara vakna till 00 :)

Pratade med min syster nyss som

Har bf 7/1 och hon hade värkar och trodde att slemmisen började utplånas så kan bli spännande!

Tänk 2015 snart här då våra bebisar ska födas! Gott nytt år på er!

• örnen

Syrran har inte fött ännu, "värkarna" avtog under kvällen, men hon har verkligen haft värkar och sd i flera veckor på nätterna. Nu är hon iallafall över nyåret så nu kan hon pusta ut, jag har hela tiden sagt 2/1 så vi får se. Hon blir igångsatt 7/1 annars pga att hennes förra barn va så stort. Det är så spännande, vi är tvillingar och kommer få barn så tajt! Men hon funderade på hur hon skulle göra efter fl.. Ljuga och säga att det inte alls gjorde ont?! Haha.. Det är ju inte första ggn så har ju en aning där ;)

Jag får ofta ont längst ner i magen på natten, inte så jag måste säga till men nån molande eller strålande värk.. Nån mer?

V.35 i morgon!!

• örnen
    Stora My skrev 2015-01-01 16:39:51 följande:

Örnen: jag kan också få så på natten då jag vänder mig, som att det sliter och moler på ett tag. Tänker det är för att magen växer ö och att det tynger ner också. Molvärk på vänster nederst i magen har jag haft sen början (växtvärk?)

Spännande det ändå är på gång för din syster och roligt det blir två kusiner rätt tätt. Min syster väntar också men det blir först till sommaren.

Ja, det blir mysigt! Bara att vara mammalediga samtidigt, även om vi bor långt isär.

Tycker lillan rör sig så lite, visst varje dag men.. Åh, vill ha mer aktivitet!
  • örnen

Jag känner tyvärr inget större sug att komma tillbaka till jobbet :( första jobbdagen på onsdag och sen varannan dag hela januari. Får se hur det känns eller om jag går av tidigare. Jag är ersatt redan så går utöver. Men har en sista universitetuppgift att göra s tänkte sitta med den på jobbet faktiskt, måste dessutom plocka bort saker från skrivbordet, fixa pärmar osv så tiden kommer väl gå.. Bävar inför folks kommentarer bara, nu har de ju inte sett mig på några veckor så.. Om man bara visste när fl skulle sätta igång..

Jag är så avslappnad här i fjällen, måste vara nåt med luften.. :) vilar, sover, läser, är ute några timmar för att ex titta på sonen i skidskolan och sen hem till soffan igen.. Känns verkligen ledig! Nog därför jobbet känns så långt borta.. ;) sitter just nu i Fjällkyrkan och äter Sveriges godaste bullar, till lunch :)

• örnen
    jemo2014 skrev 2015-01-02 14:47:58 följande:

Jag hade först planerat att jobba till BF, men sen bestämde jag mig för att ta semester 3 veckor innan men nu får vi se om jag blir sjukskriven istället i nästa vecka. Jag har så brutala sömnproblem att jag inte vet vart jag ska ta vägen. De blir mycket värre när jag jobbar eftersom jag såklart inte har tid till återhämtning under dagen då. Är rädd för att köra bil när jag är så trött, skulle lika gärna köra rattfull liksom... Dessutom har jag lågt blodtryck också som tillsammans med sömnproblemen gör att jag har mycket yrsel. 

Så jag hoppas på att få bli sjukskriven till BF, men man vet ju aldrig... Annars får jag väl ta ut obetald semester eller föräldradagar istället. Fast det vill jag inte! Känns som att sno dagar från barnet till sig själv.

Då blir du nog sjukskriven tror jag. Hade en kollega som blev sjukskriven pga just sömnen.

Jag känner också så med dagarna, får nog bli obetald ifall jag går av tidigare. Eller om man tar var tredje dag från FK. Jag har inte ens ansökt ännu..
Svar på tråden Nya BF Februari 2015!