Nya BF Februari 2015!
Dock räknas man ju inte som friskförklarad förrens efter 5 år men vi är på god väg.
Jag har fått så ont i fogen i fram, ilar liksom till när jag går, särskilt om jag råkar gå för snabbt. Måste använda mitt bälte mer men det blir en hel del sittandes vid skrivbordet nu så då trycker den så och då har jag den inte men så fort jag går.. Aj aj..
Planerade vt15 idag och kollegorna började föreslå att jag kunde ha skrivstöd med elever (invandrare) och kände bara.. Jobbigt... Har ju tänkt jobba varannan dag i januari (blir typ 3v bara) men ändå..
Jag tror gränsen för att vara ute med så små barn är vid -10 grader. Jag har en exakt sådan overall som på bilden men tänker att ha sovsäcken & sen har man ju ett skydd över allt som hör till vagnen, och sen kan man ha en filt mellan men de ligger ju rätt skyddade där nere i vagnen, och som sagt blåser det för kallt ska man inte gå ut. Som jag minns med sonen hann man knappt ut innan man skulle amma hela tiden och då var det ändå försommar.
Minns också att man då rekommenderade att inte ha kudde, iallafall inte i sängen, minns inte riktigt varför.. Kan ha varit kvävningsrisken, vet att vi efter ett tag hade en väldigt platt.
När ska man söka föräldrapenning? Hur gör ni? Jag tänkte ju jobba januari ut och är beräknad till 12/2.. Men man ska ju räkna med 30 dagars handläggningstid enligt FK.
Två månader kvar idag! 8 veckor låter bättre :)
Har genomlidit ännu en natt med gräsligt illamående Testade med en Postafen, hjälpte ju inget direkt mer än att jag fick sova ett par timmar tidigt på morgonen. Har fått Primperan (fick ut Metroklopramid på apoteket som ska vara samma sak) utskrivet som jag ska börja testa idag.
Ser så mycket här hemma jag vill göra men har märkt att jag väldigt lätt får sammandragningar just nu. Räckte med att jag gick upp förut och lirkade upp en lite trögt fönster här hemma där jag fick ta i lite för att magen blev hård igen. Maken jobbar hela helgen och jag vill så gärna diska, röja (hela köket ser ut som en katastrof nu när vi fixar med flytten), dammsuga o s v och jag klarar inte av något utan att få sammandragning Plus illamåendet.
Får så dåligt samvete när jag inte kan fixa och dona och göra fint här hemma inför julen som jag vill
Någon mer som är extremt muntorr?
Blir galen.. På nätterna vaknar jag av det, har alltid en vattenflaska vid sängen/kontoret/i handen.. Även om jag just druckit känner jag det.
En annan sak, va på AW i går och det va tapas.. Jag frågade då lite försynt hur länge skinkan legat framme och så otrevlig personal! Typ.. Ja, den är ju lufttorkad så.. Jo, fast det svarar väl inte på frågan, man har den väl ff i kylen sa jag. Inte i Italien fick jag som svar då. Jag förklarade att min fråga är för att jag är gravid, frågade också om jag kunde få beställa lite vitlöksbröd och jo, visst, om en timme.. Suck..
Åt typ pastasallad & vårrullar (va några ostar, salami, oliver) är dessutom allergisk mot mycket mat så kände mig asjobbig med mina frågor fast samtidigt har jag arbetat på restaurang och vet att behandlingen av gäster är det viktigaste. Jag lär inte gå tillbaka dit direkt. En kollega frågade efter julmust & fick svaret att det fanns inte för att han gillade inte julen!!
Jag ska på ett stort fint julbord nu om en timme, det är en väldigt bra restaurang så gissar att råvarorna är bra så jag borde väl kunna äta typ allt? (Förutom typ brie men det gillar jag inte)
På julbordet jag var på nu var personalen underbar! Frågade flera gånger om jag behövde hjälp. Vi satt en trappa upp pch hon kunde hämta maten om jag ville. Så de underbara servitriserna/servitörerna finns också som tur är :)
Köpte sista julklappen idag! En massagedyna till min man, tänker att det blir lite till oss båda (han fick ett träningsarmband också). Jag tänker att det blir mycket bära bebis sen (minns från när sonen va liten, bar hela nätter) och då kommer den bli skön :)
Tycker min bebis rör sig så lite.. Suck.. Ingen action liksom, har nog aldrig rört sig mycket men blir orolig hela tiden. Känner mest på em men inte så mycket.. Försöker intala mig att hon är lugn, och har läst att då kan de vs lugna när de föds också och det kan ju vara skönt. Men älskar när jag känner henne, hon får gärna röra sig mer! Är ändå i v32..
Har någon nåt tips mot obotlig hunger?!?!? jag är så förbaskat hungrig konstant och skulle inte få öka i vikt så mycket mer. Vecka 30. Vad jag än äter så är jag vrålhungrig efter en timme! ska testa fet yoghurt ikväll ifall mera fett skulle vara lösningen. Fler tips?