• örnen

Nya BF Februari 2015!

Fick tid på fl 14.30 för en koll. Har legat hela dagen idag och sjungit, läst högt för magen men bara någon diffus rörelse. Jag tänker att när jag ligger/sitter i soffan bordsvin ju röra sig mer än om jag går för då vaggas hon väl? Ringde och rådfrågade men fick idag en ganska otrevlig bm men fick en tid iallafall.

Är tacksam att vara i v37 men hade önskat att det var V40, hatar att oroa mig, blir skönt med psykologen på tisdag faktiskt.

• örnen

Tack för uppmuntran! Nu har vi varit inne och ctg såg bra ut, efter 10 min började apparaten pipa och vi fick båda panik jag & min man pch tryckte på larmet och kändes som en evighet innan hon kom. Men det va bara att kontakten med pulsen slutade funka.

Jag skulle trycka på en knapp varje gång hon rörde sig men jag kände inget. Fick isvatten och skulle buffa rejält på magen för att få igång henne men utan resultat.. Fick vänta kvar men hon rådfrågade en läkare som tyckte det va ok att jag åkte hem för ctg så så bra ut och jag hade känt lite precis innan jag åkte in. Så nu hemma igen, helt slut.

• örnen
    elless skrev 2015-01-16 18:17:55 följande:
    Fick också en sån att trycka på sist oxch kände dessbättre lite. Fick ni inte ul!?! Även att allt såg bra ut på ctg för mig och jag kände så kollade de vattenmängd och flöde i navelsträngen
    MF v. 5+2 (20140506) I BF 20150208
    Nä, inget ul, jag va inne för samma sak tidigare i graviditeten och då fick jag det men inte nu.

Jag tillhör västra Götaland, norra Älvsborgs sjukhus. Inget mer än ctg & försök från mig att få igång henne. Nu på kvällen har jag fick känt rörelser så det är skönt.

Bad om tul och min bm skulle skriva remiss i måndags men ff inte fått någon tid, det va ju nån i tråden som fick det nästan direkt så kanske att jag inte fpr det, den är ju bara baserad på min rädsla.
  • örnen

Va på apoteket i går och laddade upp inför amning, kompresser, purelan, amningsnapp, har resten från Ullaredsresan. Har fixat det mesta faktiskt, måste packa om BB-väskan eftersom allt inte fick plats. Annars är bebisens rum i princip klart, ska bara fixa lite mer med skötbordet. Glöm inte köpa hem tops så man kan rengöra naveln på bebisen.

Ska koka nappar också kom jag på.

Vi har ju en 4,5 åring sen innan och försöker fokusera på att göra roliga saker tillsammans nu, så idag ska familjen på bio, Paddington och vi pratar också om att gå till badhuset någon dag även om det inte känns så lockande att visa sig i bikini.. Hur tänker ni andra som väntar syskon? Går det att förbereda?

• örnen
    Slumpan skrev 2015-01-17 10:45:23 följande:

Hoppsan blodblandad flytning när jag gick upp idag.. Vad kan det betyda tro. Har nån annan haft det såhär sent som vi är nu?

När bm gjorde hinnsvepning på syrran sa hon att hon skulle hålla utskick efter blodblandat, så kanske nån hinna som gått sönder, att saker är på G? :)
  • örnen
    evy78 skrev 2015-01-17 19:19:53 följande:

I vecka 38+4
    vikt +8
    2 pojkar sen innan väntar en flicka denna gång..

Mår bra ont i ryggen eftersom jag är väldig svankig men inga gravid komplikationer.

Är otroligt trött på att vara gravid dock!

Slemproppen gick idag runt 13 hel o tydligt så nu hoppas jag att det inte dröjer för länge.
    Ni som har fler barn hur långt efter kom värkarna/vattnet efter att proppen gått?

Med min första tog det tre veckor med andra märkte jag inte.. Så nu hoppas jag att det ska gå snabbare då det e tredje men det e väl önsketänkande...

Även om jag är omföderska så frågar jag, minns knappt nåt sen förra gången (mycket har hänt sen dess i livet). Hur såg slemproppen ut? Förstår att det är en äcklig beskrivning men vi är väl vana med allt nu efter ca 9 mån graviditet :)

Undrar också hur många amningsbh/linnen ni har?
  • örnen

Har idag skrikit högt.. 1. Kramp i ljumsken och 2. Extrema ilningar i framfogen (tror jag) känns verkligen som en kniv rakt ner.. Vågar inte ta stora kliv...

• örnen
    Saltvatten skrev 2015-01-18 22:13:53 följande:

Är det bara jag som just nu känner det som att graviditeten sniglar sig fram!?? Har precis gått in i v. 37 och är just nu lite trött på detta ständiga illamående och det faktum att man måste ta sats för att ta sig ur sängen Tungan ute Har inte fått några direkta symptom på att nåt är på G förutom ilningar ner över ljumskarna så förlossningen känns så långt borta!

Jag håller helt med! + min ständiga oro.. Vill verkligen inte gå över tiden men får nog va beredd på det. Jag är i samma vecka, känner absolut ingenting som tyder på att hon vill ut. Ska jobba två veckor till., eller iallafall en, tar v för v just nu.. Det är verkligen lång leveranstid.

Nyss levde jag mina kvällar genom serien downtown abby men nu är de slut på Netflix så nu har jag inget att drömma mig bort i.. Världsproblem, jag vet :)
  • örnen
    Loncelot skrev 2015-01-19 06:37:58 följande:
    Marco Polo e skitbra serie som finns på Netflix, titta även in filmen Hur man blir av med en kille på 10dgr finns även en serie som heter The Borgias i love it 3 säsonger smile1.gif

Har du smarttv kan du googla på www.sweflix.net i webläsaren där finns det gratisfilmer till 1000
    Tack för tipset!
  • örnen
    Saltvatten skrev 2015-01-19 14:19:27 följande:

Alltså..haha...är det bara jag som blivit lite extra hungrig så här mot slutet av graviditeten? Är aldrig VRÅLHUNGRIG men hela tiden liksom sugen. Blir en bulle här, ett päron där (som jag by the way fått lite sista minuten craving på) och en macka där emellan nånstans. Men några jätteportioner får jag absolut inte i mig. Det här matsuget krockar ju också med mitt illamående, är ständigt sugen men mår också lätt illa när jag väl äter.

Var på lite fest i helgen och det var sååå god mat uppdukad med blandsallad, kall kycklingfile, lax och kall skinka med lite tillbehör. Ögat var absolut hungrigare än magen för jag tog en rejäl portion men sen klarade jag förstås knappt ens äta hälften.

Kanske kroppens sätt att ladda inför förlossningen?

Jag har fått lite cravings på gröna ärtor så här i slutet :)

Jag är extremt törstig istället och trött. En ny arbetsvecka nu och jag kan direkt säga att detta blir min sista, kramphugg i ljumsken, ilningar, ont i magen och sån trötthet att jag skulle kunna sitta med en påse choklad hela tiden. Efter lunchen är det liksom godnatt..

JJF: ring igen om en stund, kanske är någon annan som svarar, jag fattar inte, de som jobbar på fl måste vara trevliga och tillmötesgående!
Svar på tråden Nya BF Februari 2015!