Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Smutsiga sanningar om SD!

Elake skrev 2014-11-25 14:06:32 följande:

Vad är det för källor ni vill ha redovisade från SDare?
    Och varför kan man inte vara anonym i detta forumet?

För min del skulle jag gärna se att "Fia" redovisar den där undersökningen som hen påstod visade att SD-riksdagsledamöter inte är så särskilt mycket överrepresenterade avseende brottsdomar.

En sak jag tycker är lite märklig med sverigedemokrater - och det gäller inte bara "Fia" - är att det påstås så mycket men när sen någon vill ha en källhänvisning, ja då blir det tyst, alldeles tyst.

Jag menar vi vanliga svenskar, vi har ju för vana att belägga våra påståenden, alternativt erkänna att vi hade fel.

Tror du att det kan finnas en särskild SD-kultur som liksom vuxit upp ur fenomenet att många sverigedemokrater aldrig fick lära sig att  ta ansvar för sina handlingar som barn och heller inte förmått göra detta som vuxna?

Kan det rentav vara samma kulturella fenomen som kan vara en del av orsaken till att SD-riksdagsledamöter är så enormt överrepresenterade avseende brottsdomar?

Jag menar - har man aldrig fått lära sig egenansvar så är ju risken överhängande att det tokar till sig på ett eller annat sätt.

Kan det rentav vara därför så många sverigedemokrater reflexmässigt skyller allt från att de drabbats av nageltrång till den globala ekonomiska utvecklingen på invandringen?

Att du inte kan vara anonym beror på att TS valde att lägga tråden i en del av forumet där man inte kan vara anonym.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Elake skrev 2014-11-26 01:55:13 följande:
    Sen skulle jag vilja att "Nihka", "FDFMGA" och "Biffus" kommenterar den här nyheten.
    www.svt.se/nyheter/regionalt/svtuppland/moske...
    Vad vill du att jag ska kommentera?

Har du fått uppfattningen att jag är muslim?
  • FDFMGA
    Elake skrev 2014-11-26 01:35:49 följande:
    Men kan du ge några fler exempel på vad det är du vill ha källor på? Så ska jag fixa detta!
    Tack, jag ska lägga det på minnet.

Vi kan väl börja med ett relativt vanligt påstående bland sverigedemokrater - att Sveriges HDI-index enligt UNDP är på våg ner i bottenFlört
  • FDFMGA
    Elake skrev 2014-11-26 01:35:49 följande:
    Men kan du ge några fler exempel på vad det är du vill ha källor på? Så ska jag fixa detta!
    Elake skrev 2014-11-26 12:54:02 följande:
    Va? Men kära vän. Det är ingen sverigedemokrat som har påstått något sådant. Däremot kan det mycket väl vara personer som röstat på SD som sagt detta. Men det har jag ingen skyldighet att belägga, lika lite som du har skyldighet att belägga alla falska påståenden som ni som röstar på 7-klövern spottar ur er.
    Så kom med ett påstående från en SVERIGEDEMOKRAT, så ska jag se till att belägga källan för det.
    Du frågar efter exempel källor jag efterfrågar - och jag ger ett exempel.

Men då menar du att du bara tar ansvar för påståenden från sverigedemokrater - i bemärkelsen att de är partimedlemmar och att detta kan verifieras, antar jag.

Det finns naturligtvis ingen sådan skribent på FL vilket i sin tur innebar att det var mycket väsen för lite ullSkrattande
  • FDFMGA
    Svt skrev 2014-11-26 14:53:36 följande:
    Men varför är man helt sonika islamofob om man inte gillar Islam? Om en muslim inte gillar buddhismen, är de då de facto buddhistofober?
    Hur går det med spaningarna på Robert Ascberg, eller juden Aschelberg som somliga sverigedemokrater kallar honom när de har haft någon seans som handlar om judemedias inflytande.

Varför väljer du förresten den nazistiska definitionen om vem som är jude, enligt judarna själv ärvs ju judendomen på mödernet.

Är det SD:s nazistiska rötter som tränger fram eller ränderna som aldrig gå ur som den där SD-kommunpolitikern med våldtäktsfantasier brukar skriva.
    Svt skrev 2014-11-15 15:54:02 följande:
    Nu ska vi dock vara ganska klara med att det inte enbart per se är våra judiskägda dagstidningsdrakar som har sysslat med "granskningen". Det råkar vara juden Aschelberg och våldsvänster-Expo/RG som stått för förarbetet, som sedan judemedia villigt publicerat.
  • FDFMGA
    Elake skrev 2014-11-26 15:04:54 följande:
    Undgå inte grundfrågan FDFMGA, riktigt fult gjort! Svara på frågan!:
    "Men varför är man helt sonika islamofob om man inte gillar Islam? Om en muslim inte gillar buddhismen, är de då de facto buddhistofober?"
    Kan du vara snäll o svara på det tack?
    Nej, man behöver inte vara islamofob för att man ogillar islam inte rasist heller.
  • FDFMGA
    Svt skrev 2014-11-26 15:41:33 följande:
    SD har haft en brokig bakgrund när partiet var i bebisstadiet. Men det är ljusår från var partiet står idag. Det vet även de flesta motståndare, som hela tiden ska rapa samma gamla 80-talsfloskler. Hade de varit i samröre med nazister idag i någon större utsträckning, så varken jag eller särskilt många röstat på dom.
    Nu ska vi dock vara ganska klara med att det inte enbart per se är våra judiskägda dagstidningsdrakar som har sysslat med "granskningen". Det råkar vara juden Aschelberg och våldsvänster-Expo/RG som stått för förarbetet, som sedan judemedia villigt publicerat.
  • FDFMGA
    Svt skrev 2014-11-26 15:46:54 följande:
    Jaha? Spammandet igen...
    Nja, jag tycker att du inte tar dig själv på allvar nu - jag skulle definitivt inte vilja klassa ditt kacklande om juden Aschelberg som spam utan som ovanligt illaluktande avföring.

Dessutom vill jag få svar på frågan om på vilka grunder du kallar Ascberg för jude. Judendom ärvs på mödernet, även om nazisterna inte ansåg detta.

Och varför kallar du honom Aschelberg i kombination men juden.

Avskyvärt! Men så är det också mycket som krupit fram ur kloakerna framlockade av judehatsstanken.
  • FDFMGA
    Svt skrev 2014-11-26 16:39:08 följande:
    Alla muslimer kanske inte förtrycker kvinnor aktivt. Men det jag läst av Koranen och Hadither, så anser jag att min kritik är befogad. Men det finns säkert moderata, mer sekulära muslimer i väst, även om de som verkar synas mest inte är det.
    Nå, på vilka grunder kallar du Robert Aschberg för juden Aschelberg och varför lallar du om judemedia?

Judendom ärvs på mödernet så frågan är välmotiverad.

Jag tror inte att Robert Aschberg anser sig vara jude, men det gör du - varför?
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!