Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Smutsiga sanningar om SD!

Svt skrev 2014-11-16 00:11:32 följande:
    Why, oh why? Alltid denna ständiga ihopklumpning av Hitlers avkomma och SD. Ibland är det nästan som att ni verkligen tror på det utanför redaktionen.

Tyvärr är inte folk så dumma, generellt. Men sen finns ju ni journalister som tror att folk faktiskt läser ert skit för att de är intresserade. De tittar hellre på Paow:s tuttar än läsa era dåliga alster.
    Jag förstår inte riktigt det här - menar du att du har haft en seans där du kom fram till att jag är journalist?

Dina uppenbarelser var felaktiga, jag är inte journalist.

Ja, herregud dessa SD-seanser. Tänk att tokarna är så vidskepligaSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Gert skrev 2014-11-16 10:33:44 följande:
    Till exempel har vice statsminister och miljöminister Åsa Romson knarkat, begått miljöbrott och skattebrott. Det är fakta. Dock har hon inte blivit dömd, men det gör inte brotten ogjorda. Finns många fler än henne av sjuk-klövern som har begått brottsliga handlingar men aldrig blivit dömda. Det säger ganska mycket om rättsväsendets brister.
    Fast det där beror ju på att du tillhör ett parti som är fientligt till den västerländska kulturen. Få saker är så fundamentala för västerländsk rättsuppfattning som att man inte betraktas som en brottsling förrän man blivit dömt av rättssystemet.

Att SD är en svensk variant på Boko Haram eller en lynchmobb har inget med svensk kultur att göra - tja, något har det kanske såtillvida att dem antisvenska mobben ju faktiskt är en del av Sverige också.

Nåja, här i tråden ges alltså exempel på brottsdömda sverigedemokrater, det handlar om misshandel, narkotikabrott, häleri, förtal - allt medan den ende brottsdömde sjuklöverpolitikern inte betalade tv-licensen.

Jag tycker inte man ska hymla om våldskulturen inom SD - det är mycket allvarligt med den våldsamma överrepresentationen av brottsdömda bland SD:s riksdagsledamöter.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2014-11-16 11:56:18 följande:
    Men du hymlar om brottskulturen inom sjuk-klövern.
    Inte alls.

Min uppfattning är att en dom avseende obetald tv-licens inte alls är lika allvarlig som narkotikabrott, häleri, misshandel med mera.

Dessutom har vi ju även den enorma överrepresentationen av brottsdömda sverigedemokrater i riksdagen. Jag gissar att det är den speciella subkulturen inom SD som utgör en grogrund för brottslighet.

Ta bara "juden Aschelberg" eller "sjuk-klövern" som anhängare inom SD-sekten använt som invektiv här i tråden det senaste dygnet, det finns liksom ett vanvett inom toksekten som är väldigt osvensk till sin karaktär.

Jag tror att man inte kan förstå den enorma överrepresentationen mot någon annan bakgrund än den speciella utanförskapskultur som många sverigedemokrater odlar, en kultur där inte sällan våldsinslagen är centrala.

Ska för övrigt bli intressant att se om jag får svar på frågan om på vilka grunder Aschberg klassas som jude och på vilket sätt detta i så fall har relevans.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2014-11-16 12:40:59 följande:
    Apropå narkotikabrott har vi två miljöpartister i regeringen som har erkänt att de har brukat narkotika. De är alltså inte dömda, men de har erkänt brottsliga handlingar.

Robert Aschbergs far, Olof Aschberg, var en svensk bankir som var både kommunist och jude. Kanske därför hans son Robert sitter i Expos styrelse som har kopplingar till våldsvänstern.

sv.wikipedia.org/wiki/Olof_Aschberg
    Brottsdömda, var det. Det blir liksom en rättvisande måttstock.

Var det inte Ashbergs farfar som var bankir och också kallade sig jude.

Ibland glömmer jag hur okunniga sverigedemokrater är. Undrar vad ni sysslade med på religionsundervisningen i skolan. Judendomen ärvs på mödernet, enligt den judiska tron - att nazisterna hade en annan uppfattning är  en annan sak.

Herregud, finns det något okunnigare än en sverigedemokrat.
    Det är helt häpnadsväckande att det finns en grupp "svenskar" som verkar ha en teflonmentalitet gentemot varje tänkbart kunskapsfragment.
  • FDFMGA
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-16 15:18:35 följande:
    Du kan ju inte gärna kalla dig för jude. Antingen är du judisk, eller inte. Det är inte direkt något dagsformsfenomen. Idag känner jag mig judisk...
    Visst kan man kalla sig jude, jag har till och med för mig att Aschbergs farfar gav ut någon skrift där han kallade sig den vandrande juden - det finns en legend om en sådan, Ahasverus.

Däremot är det tveksamt om man kan kalla Robert Aschberg för jude, såvida man inte har anammat en nazistisk definition av jude, jag betvivlar att Ascberg är jude sett till den judiska definitionen av judendom.

Och dessutom är det intressant att så många sverigedemokrater använder jude som ett invektiv. Hur är det SD-kommunpolitikern med våldtäktsfantasierna brukar skriva - ränderna går aldrig ur.

I detta fall skulle det kunna anspela på den tid när sverigedemokraterna sprang omkring i buskarna och heilade, numer verkar beteendet mest förekomma på fester med likasinnade, som för den SD-politikern i Halmstad som poserade med ett hakkors.

Ser man till domarna mot SD-riksdagspolitiker så ur ju några av brotten som begåtts också tydligt naziinspirerade.

Om ränderna aldrig går ur så är det inte konstigt att sverigedemokrater talar om judemedia eller om juden Aschelberg.
  • FDFMGA
    Elake skrev 2014-11-16 16:15:37 följande:

Vad är det som är så svårt att förstå? Det är enkel matematik!
    Om du har en stor grupp människor där nästan alla hatar SD. Och samma grupp dessutom har en oproportionerligt stor summa pengar och resurser att tillgå, till skillnad från SD-anhängarna, så är det självklart att denna stora rika grupp också lyckas kartlägga SD-ledamöterna bättre, än vad SD-anhängarna kan kartlägga 7-klövern för deras dömda brott.
    Så enkelt är det, och du kan inte förneka detta faktum.
    Det är därför det som ni länkar till inte är relevanta undersökningar, eftersom jämförelserna mellan SD och 7-klövern när det gäller brott, bygger på undersökningar som har haft helt olika förutsättningar.
    Förstår du nu Nihka?

Som ni slingrar er.

Ni får nog nöja er med den där domen om tv-licensskolk och göra en liten omtolkning av vilka brott som är mest föraktliga.

Vad är väl tårgas i ögonen på folk, lite misshandel, lite narkotikahandel, lite häleri, lite förtal jämfört med sjuklöverns fallenhet för majestätsbrottet att inte betala tv-licensen.

Vålds- narkotika- och förtalskulturen inom SD är ju bara exempel på svenskhetens innersta värden medan en obetald tv-licens är svenskfientligt, snudd på landsförräderiSkrattande
  • FDFMGA
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-16 16:07:22 följande:
    Du har inte så bra koll på det där med judendom, va?
    Nej, det har jag inte.

Men allt är relativt - och relativt en sverigedemokrat har jag förstås järnkoll, vilket i och för sig inte säger så mycket.
  • FDFMGA
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-16 16:39:55 följande:
    Bra, då har vi kommit fram till det. Och då kan du låta judedebatten föras av de som faktiskt har någon koll istället för att fäkta mot väderkvarnar.

Jag gissar dock att det inte är det enda ämnet du inte har aluminiumkoll på.Foten i munnen
    Nix, vi är inte ense om vad vi kommit fram till, sannolikt beroende på att du inte begriper begreppet relativt.
    Jag skrev att jag inte vet mycket om judendomen, men att jag relativt sverigedemokrater förstås har järnkoll.
    Jag citerar en rad från något utbildningsforum för årskurs 4 och uppåt i grundskola,

"Man ärver judendomen från mödernet vilket innebär att har du en judisk mor räknas du som jude."

Vad jag ifrågasätter är på vilka grunder SD-aktivysen kallar Robert Aschberg jude. Här i tråden hänvisas flera gånger till att Aschbergs farfar var jude, men nog kan man väl ändå begära att en sverigedemokrat ska förstå vad mödernet betyder.

Allt6så: På vilka grunder klassas Robert Aschberg som jude.

Är det alltså andra grunder än judendomens egna, exempelvis enligt samma synsätt som nazismen hade - eller är det bara vanlig sverigedemokratisk okunnighet.

Jag skicka med en länk till utbildningsmaterialet för fjärdeklassare, så att FL:s sverigedemokrater kan få lite grepp om diskussionen

studi.se/content/lesson/introduktion-judendomen
  • FDFMGA
    Breaking Bad skrev 2014-11-16 19:13:46 följande:
    Du måste förstå att man i vardagligt tal pratar om judar som folkgrupp. Alltså även icke-troende judar, vars släkt även varit icke-troende under generationer ändå ser sig själva och betraktas utifrån sett som judar.
    Tja, jag tycker det är en smula bestickande  att vistelsen i de bruna kloakerna ofta innebär att SD-aktivisterna glömmer att partiet har proklamerat nolltolerans mot rasism.

Söker man på aschberg och jude får man i princip bara träffar från nationell.nu, Metapedia och andra kloaker.

Man får för övrigt också en träff på en sverigedemokrat  som blev tagen i örat av partiet när hon kallade Robert Aschberg jude

Jisses vilket bestyr man måste ha att hålla rätt på anhängarna mot bakgrund av nolltoleransen.

Personligen anser jag att bortförklaringarna av tuppjucken från nazisten som skrev judemedis och juden Aschelberg med alla önskvärd tydlighet visar vilka ynkliga kryp sverigedemokrater är.

Nej, jag betvivlar att Robert Ascberg anser sig vara jude och som jag skrev anser judarna själva att judendomen ärvs på mödernet, vad man anser i kloakerna säger inget om Ascberg men desto mer om de som lockats upp ur kloakerna av SD.

Till SD:s försvar ska väl då sägas att den medlem som får för sig att kalla Ascberg för juden Aschelberg skulle åka ut ur partiet.

"Carl Lundblad, Norrköping , som kandiderar som tionde namn på en av SD:s två lokala listor, har anonymt uttryckt hat mot judar på bland annat sajten Fria tider, som betraktas som högerextrem. Han kommenterade att Robert Aschbergs radioprogram skulle läggas ned med orden "Äntligen en skitpratande jude mindre i etern"

www.nt.se/nyheter/norrkoping/rasistiska-inlagg-fallde-sd-politiker-10139184.aspx
  • FDFMGA

Du förtjänar verkligen en eloge för slitet.

Jag kanske är lättroad - men de usla undanflykterna lockar mig till skratt.

Att det sen finns ett allvar i komiken, brottskulturen bland SD-riksdagsmän gör ju bara ditt arbete mer värdefullt.

Snart kommer någon att skriva att Romson minsann släppt ut gråvatten i Östersjön.

Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!