Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Smutsiga sanningar om SD!

Padirac skrev 2018-05-25 23:20:56 följande:
    Nädu, listan säger att 2/3 av de som deltog i sifos undersökning anser att SD står längst från dem, att SD och FI är partier som de finner mest avskyvärda.

Det säger en hel del om det inte alls breda stöd SD har - SD driver ett särintresse och är ett enfrågeparti som en 2/3 majoritet finner avskyvärd.
    Jepp. SD - Sveriges mest hatade parti.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    IsaStardust skrev 2014-09-21 15:36:47 följande:

Tröttnar ni aldrig? Det börjar bli lite för många år av samma tjat.

Så länge SD finns och inte ändrar sitt budskap kommer kritiken vara densamma.

Logiskt.
  • nihka
    Finns personer som menar att sekvenserna fårn skinskallemötet i filmen skule vara några andra än SD. Nope. Det materialet kommer från SDs egen propagandafim från 1995. Åkesson skymtar visst.

• nihka
    Gabbe75 skrev 2018-05-26 13:06:21 följande:
    Jag skulle inte bli jätteförvånad om SD blir största parti i valet och då får man nog ändå hävda att de har ganska brett stöd. SD plockar väljare från i stort sett alla andra partier, men mest från M och S.
    Hur du än räknar så är ca 20% mycket mindre än resterande ca 80%. SD kanske växer med ca 7% sedan förra riksdagsvalet, men de är fortfarande en minoritet och både djupt och brett hatade utanför det egna lägret.

SD - fortfarande och över lång tid Sveriges mest hatade parti.
  • nihka
    Gabbe75 skrev 2018-05-27 19:18:07 följande:
    Knappast. Jag tror de har goda chanser att bli det allra största partiet i valet nu i höst.
    Ja, den risken finns, särskilt om de nya småpartierna inte får några väljare, men SD kommer fortfarande vara en isolerad minoritet som övriga riksdagspartier inte vill samarbeta med. För att SD ska få något reelt att säga till om får de komma upp i 51% och det kommer inte att hända.
  • nihka
    Gabbe75 skrev 2018-05-28 00:05:17 följande:

Ja, du får väl leka med dina tankar bäst du vill, men det känns mest som du håller för ögonen och inte vågar titta på den verklighet som omger dig.

Vilken verklighet är det? Att SD är ett isolerat minoritetsparti? Den som inte vill kasta bort sin röst gör bäst i att rösta på ett patti som har chans att bilda regering. Jag tror Modetaterna kommer gå starkt.

Åkesson kommer lägga av efter valet och när partikamraterna tröttnat på att hålla honom undet armarna. Hans ersättare kommer efter en bitter internstrid att bli mågon med en mer radikal framtoming - absolut inte en kvinna även om flera sådana finns. SD tappar.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2018-05-27 23:17:45 följande:
    Nej, det var Nihka som nämnde cirka 20 procent som ett möjligt valresultat för SD, själv tror jag att de får mindre än så.
    Jepp. Det var jag. Tror SD kommer hamna någonstans där. Helst ska de hamna så lågt som möjligt förstås, men utan egen majoritet spelar det ingen större praktisk roll med några procent hit eller dit.
  • nihka
    Gabbe75 skrev 2018-05-28 20:01:58 följande:
    Alla partier är minoritetspartier, eftersom inget parti ensamt har minst 51% av rösterna. Moderaterna har fått visst uppsving sedan de bytte partiledare, men det är ändå historiskt svaga siffror. De lär ha tappat var fjärde väljare till SD.
    Jo, men alla de andra partierna samarbetar med varandra medan ingen vill sammarbeta med SD.

M ligger stadigt på ca 20-23% sedan oktober förra året - ett ganska normalt stöd historiskt sett.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2018-05-29 16:12:13 följande:

Jag vet inte, till skillnad från dig anser jag att såväl M som S har anpassat retoriken kring partiernas invandringspolitiska budskap för att försöka locka tillbaka väljare som försvunnit till SD. 

Jag tycker det är trist att det ska vara så svårt att försöka ge en balanserad bild, alltså det är inte fel att se problem - men det blir fel när man bara ser till problemen, precis lika fel som när det fanns en tendens att blunda för problemen.

Man pratar väl utifrån situationen och den är inte densamma idag som före 2015. Det som behövs idag är inte vad som behövdes tidigare. Alla partier, utom SD förstås, utgår från hur det ser ut och följer med i förändringar.

Jag ville länge exempelvis inte ha något tiggeriförbud utan bara att lagar som reglerar följder så som nedskräpning och olaglig camping skulle implementeras, men du vill jag ha ett förbud av den enkla anledningen att Sverige inte kan vara typ enda EU-landet där det är tillåtet att tigga för att det blir för många som kommer. Det är ju skit att EU inte kan vara mer handlingskraftig när det gäller att få hemländerna att ta ansvar för den egna befolkningen.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2018-05-30 07:44:41 följande:
    Javisst, Eu är knappast optimalt.

Men jag undrar hur man anpassar sig till en situation där Ryssland blivit ett gangstervälde, USA styr av en narcissistisk lögnare och Kina blir allt mer obehagligt.
    Ryssland, USA och KIna lever sina egna liv såsom alla stora kan göra. Lilla Sverige kan inte göra mycket mer än vad man redan gör och så påminna om vilka krafter här i Sverige som stöttar vem så galenskapen inte får fäste här.
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!