FDFMGA skrev 2018-05-29 16:12:13 följande:
Jag vet inte, till skillnad från dig anser jag att såväl M som S har anpassat retoriken kring partiernas invandringspolitiska budskap för att försöka locka tillbaka väljare som försvunnit till SD.
Jag tycker det är trist att det ska vara så svårt att försöka ge en balanserad bild, alltså det är inte fel att se problem - men det blir fel när man bara ser till problemen, precis lika fel som när det fanns en tendens att blunda för problemen.
Man pratar väl utifrån situationen och den är inte densamma idag som före 2015. Det som behövs idag är inte vad som behövdes tidigare. Alla partier, utom SD förstås, utgår från hur det ser ut och följer med i förändringar.
Jag ville länge exempelvis inte ha något tiggeriförbud utan bara att lagar som reglerar följder så som nedskräpning och olaglig camping skulle implementeras, men du vill jag ha ett förbud av den enkla anledningen att Sverige inte kan vara typ enda EU-landet där det är tillåtet att tigga för att det blir för många som kommer. Det är ju skit att EU inte kan vara mer handlingskraftig när det gäller att få hemländerna att ta ansvar för den egna befolkningen.