Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Smutsiga sanningar om SD!

KillBill skrev 2018-02-28 12:17:03 följande:

Detta är sanslöst. Nu visar det sig att den f.d sverigedemokratiska tjänstemannen tillika skribenten på SD vänliga samnytt och Nyheter Idag, Egor Putilov, blivit avvisad från Sverige redan 2005 och då under ytterligare ett namn, Yuri Popov. År 2005 sökte han uppehållstillstånd som HBTQ flykting men han ansågs inte ha tillräckliga skäl att få stanna.

När kommer SD och de SD vänliga publikationerna kräva att Putilov (eller vad han nu heter) utvisas från Sverige?

www.arbetaren.se/2018/02/28/egor-putilov-avvisades-fran-sverige-redan-2005-som-yuri-popov/

Skandalerna inom SD är så många och så stora att många knappt märks eftersom folk inte orkar hålla ordning på dem. Så aldrig skulle jag tro. 
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Gabbe75 skrev 2018-03-05 21:44:05 följande:
    Folk verkar inte bry sig. De är så förbannade över flyktingpolitiken att SD ändå kommer få över 20% i valet. SD:s starka vågmästarposition är tämligen ohotad.
    Du pratar om den minoritet som stödjer SD.

Folk överlag bryr sig inte om SDs alla skandaler för att man har vant sig och inte förväntar sig något vettigt från SD.
  • nihka
    Gabbe75 skrev 2018-03-06 23:30:51 följande:

Sanningen är ju den att dessa "skandaler" som sker inom SD inte är värre än vad som försiggår i andra partier. Senast här i raden är ju centerpartistiska nämndemän som ger uttryck för en kvinnosyn som känns minst 500 år gammal. Innan dess var det Miljöpartiet som var i blåsväder. Uteslutningarna haglar. Vad gäller Miljöpartiet är det dessutom högst tveksamt om de ens håller sig kvar i riksdagen. 

Folk överlag är så trötta på allt hyckleri och känner alltmer av vad en hämningslös invandring leder till. SD kommer inte förlora röster från de väljare som vill ha restriktivare flyktingpolitik. Inte så länge det inte finns något annat invandringskritiskt parti i riksdagen.

SD leder skandalligan med hästlängder. Den här tråden har gått i snart 4 år och det saknas aldrig stoff. Hade du något att bidra med angående sunkiga sanningar om SD? Annars kan du läsa bakåt och sedan fortsätta blunda.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2018-03-17 13:23:22 följande:

Ekeroth tycks vara på väg till Ungern i samarbete med Almqvist.

Järnrörsligans återkomst

www.expressen.se/nyheter/har-ar-kent-ekeroths-nya-liv-i-budapest/

Det kan vara Ekeroth själv som lobbar "anonymt" på gamla Avvpixlat (Samhällsnytt) för Ekeroths återintåg. Om det inte blir så har han sursagt att han drar till Ungern där Stålmannen odlar goda relationer med högerextrema Jobbik.
  • nihka
    Rataxes skrev 2018-03-17 18:18:52 följande:

SD lovar 20 000 i bidrag till första barnet i en familj.

Ja, de skulle plocka från flerbarnstillägget.
  • nihka
    Gabbe75 skrev 2018-03-28 21:34:35 följande:
    Naturligtvis helt fel, men du skulle ju kunna balansera upp din rapportering genom att nämna alla socialdemokratiska kommunpolitiker som blivit dömda för grova brott också. Det känns som din rapportering är en smula ensidig. Det kan väl inte vara så att du är partisk på något sätt? Skrattandehttps://nyheter24.se/nyheter/politik/776882-socialdemokrat-domd-for-flera-sexovergrepp-mot-pojkar

http://flamman.se/a/vansterpartist-anklagas-for-sexuellt-ofredande

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=114&artikel=4380162

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/atalad-mp-politiker-lamnar-sina-politiska-uppdrag

Jag skulle kunna fortsätta med sida upp och sida ned. Socialdemokraterna och moderaterna tycks vara de två partier som har störst problem med belastade kommunpolitiker.

https://www.hd.se/2014-09-08/domda-kandiderar-i-kommunvalen
    Naturligtvis helt rätt att en artikel som handlar om en SD-politiker som dömts till fängelse ska rapporteras i en tråd som heter "Smutsiga sanningar om SD".

Du kan ta dina länkar till trädgårdsforumet eller någon annan stans där de inte heller hör hemma.
  • nihka
    Gabbe75 skrev 2018-03-28 22:36:27 följande:

Sluta spamma tråden med ovidkommande innehåll!

• nihka
    Gabbe75 skrev 2018-03-28 21:59:14 följande:
     Om inte förstår jag faktiskt inte varför du lyfter det här i en politisk diskussion.
    Var inbillar du dig att det står att det ska ske någon "politisk diskussion" här? 

Det här är en samlingstråd för SD-skit. Hade du någon smutsig sanning om SD som du ville bidra med?
  • nihka
    Gabbe75 skrev 2018-03-28 23:27:01 följande:
    Är syftet att svartmåla SD "smutsiga sanningar om SD"  borde det ju vara relevant att ta upp händelser som sanktioneras av partiet och partistyrelsen. Vad enskilda medlemmar på kommunal nivå gör och inte gör på sin fritid och som dessutom är brottsligt har ju inget med partiet att göra.

Tror man ändå att det är något som stöds av partiet är det ju högst relevant att ställa det i relation till vad medlemmar i andra riksdagspartier hittar på. Därmed sände jag med ett axplock på det. Det blev en rätt lång lista. Så lång att du till och med kallar det för spam. Det är ju också en intressant iakttagelse.

Så var är den smutsiga sanningen om SD?
    Man kan ta upp "Smutsiga sanningar" både om partiet SD och personerna.

Nu är det ju inte någon svartmålning utan här listar man saker som de facto har inträffat och sagts. Don't shoot the messanger. Att det räcker i 4 år och rullar på ännu och inne på sin 343e sida - det är ju också en intressant iaktagelse.
  • nihka
    Padirac skrev 2018-03-29 00:01:02 följande:
    Varför behöll man Ekeroth i partiet då? 
    För att behålla Gabbeväljare?
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!