Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Smutsiga sanningar om SD!

Snäll men inte tråkig skrev 2018-07-25 12:12:15 följande:
    Att invandring (och utvandring) påpekar miljön är väl ganska självklart.

Det är dock som jag ser det inget skäl vare sig att strypa invandringen till det minimum SD vill eller att tycka bättre om de odemokratiska galningarna i det partiet.

Det är förstås flyget jag tänker på när jag hävdar att invandring och utvandring påverkar miljön. Jag har länge förundrats över att det i "sluta flyga"- debatten så ensidigt fokuseras på just rena njutningsresor till värmen. Som om det vore de enda flygresor som görs och som om inte miljön påverkas av flyget helt oavsett vad syftet med resan är.

Mängder av flygresor till och från Sverige sker ju för att människor vill hälsa på nära och kära i andra länder. Det är ingenting man kan kräva eller förvänta sig att människor ska sluta med på grund av miljöskäl och en flygskatt kommer förmodligen att påverka just den här typen av flygresor i relativt liten utsträckning.

Majoriteten av de syriska flyktingar som hann få PUT och som bestämmer sig för att stanna i Sverige när kriget är över kommer säkert att vilja återse sitt hemland och de nära och kära som är kvar där och det är svårt, tidsödande och krångligt att resa mellan Syrien och Sverige på andra sätt än med flyg. Att många lyckades göra det när de bokstavligen flydde för sina liv är ju inte riktigt samma sak som att det är ett realistiskt alternativ när en småbarnsfamilj ska besöka sina gamla föräldrar då det blivit fred i landet.

Självklart är det inte bara asylinvandring som gör att folk flyger i större utsträckning, det är all slags invandring ( och som sagt utvandring eftersom de som utvandrat från Sverige till andra världsdelar också oftast vill besöka sitt hemland då och då) . Globaliseringen generellt bidrar förstås också, idag är det inte särskilt ovanligt alls att en ursprungssvensk har en dotter som jobbar i Asien eller en son som pluggar i USA.

Ändå är det i princip bara dessa njutningsresor till vit sand och azurblått hav sluta flyga-debatten handlar om.

Jag vill ta bort transportörsansvaret.

Jag vill öka antalet kvotflyktingar till Sverige.

Jag vill ha familjeåterförening gällande make/ maka och minderåriga barn för de som redan fått asyl i Sverige.

Självklart kommer dessa saker att påverka miljön i form av ökat flygande , det är jag helt medveten om och att tro något annat vore väldigt naivt.

Ett mindre miljöskadligt flyg är en nödvändighet att utveckla och det är bråttom! Självklart kombinerat med förbättring av andra slags färdmedel, i de fall det är ett realistiskt alternativ.
    Förstår vad du menar.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Snäll men inte tråkig skrev 2018-07-25 18:24:51 följande:
    Vad bra att du förstod vad jag menade!

SD:s retorik om hyddor, stampade jordgolv och så vidare ger jag ju självklart inte ett dugg för . Den är ju enbart åter igen ett uttryck för att de tror eller låtsas tro att majoriteten av alla om fått asyl i Sverige de senaste åren egentligen bara flyr från fattigdom och vill ha en högre levnadsstandard. De vägrar ta till sig att tex många av de syrier som fått PUT innan kriget levde medelklassliv som i mångt och mycket påminde om ett svenskt medelklassliv med moderna bekvämligheter och inte hade vare sig någon önskan om eller något behov av att lämna det liv de byggt upp av ekonomiska skäl och fly till ett land där de ofta tvingas börja om på noll.
    Dessa människor "förlorar" många år innan de har lärt sig språket och hunnit jobba upp sig till den standard och status de hade tidigare, så de hade säkert stannat där de var om de hade sett någon såg framtid.

De vill säkert återvända en dag kriget slutar, men kommer barnen att vilja det som inte vet något annat än Sverige?
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Akidoki skrev 2018-12-13 20:57:37 följande:
    Vänder inte kristna andra kinden till, och sånt?
    Har inte kristna lite bättre moral än oss andra?
    Det är Nya testamentet. Sedan finns Gamla testamentet med tvärtom "öga för öga, tand för tand."

Det är nog väldigt olika hur man tolkar Bibeln och hur det ser ut med moralen bland de som kallar sig kristna.

Om SD hade haft någon makt där och då så skulle de ha avisat/utvisat Josef Maria och jesusbarnet från Egypten. De var ju flyktingar.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    KillBill skrev 2018-12-13 20:19:11 följande:

I över ett decennium har kvinnoförnedrande inlägg publicerats på nätforumet Flashback av användaren SinX

Bland inläggen finns tips om hur man köper sex utomlands samt hur man kan droga eller misshandla kvinnor för att sedan våldta dem.

DN kan berätta att mannen som startat kontot är den sverigedemokratiske riksdagsledamoten Jonas Millard, ordinarie ledamot i konstitutionsutskottet.

www.dn.se/nyheter/politik/kvinnohat-och-uppmuntran-till-valdtakt-spreds-fran-sd-toppens-konto/

SD blev tvungna att göra sig av med Millard.

Men det var förstås inte han som skrivit inläggen. Någon annan hade år efer år loggat in på hans flashbackkonto som förövrigt hade samma lösenord som han använde till sin jobbmejl som kommunalråd. Han skulle dessutom föreställa IT-säkerhetsexpert.

https://www.dn.se/nyheter/politik/millard-anvande-flashback-losenordet-till-jobbmejlen/ 

• nihka
    Padirac skrev 2019-01-12 13:53:53 följande:
    Sd-politikern är en tvättäkta etnopluralist alltså... (appropå en tidigare diskussion om detta)

Ska bli spännande att se vad noll-toleransen inom SD tillåter i fråga om rasism

sv.wikipedia.org/wiki/Etnopluralism

"Den etnopluralistiska ideologin menar att ingen ras eller etnisk grupp är mer värdefull än någon annan, men att de måste leva åtskilda för att undvika påstått negativa konsekvenser av genetisk och kulturell sammanblandning. Inom den Nya högern anförs att mångkulturalismen ska avskaffas till förmån för en etnisk heterogen värld med homogena stater i syfte att bevara föreställda unika, nationella särarter av olika folk.[7][8][9] Den etniska gruppen anses ha kollektiva rättigheter, vilket främst handlar om rätten till "överlevnad" (med överlevnad menas här att undgå att blandas med andra etniska grupper), och rätten till en egen nationalstat. Vidare betraktas mångkulturalism som rasism (ibland anförd som "omvänd rasism") och att det leder till folkmord (ethnocide, med argumentet att en etnicitet som uppblandas med individer ur andra etniska grupper "utrotas") och genom att anta den argumentationen vill den nya högern framställa sig som antirasistisk genom tvetydiga formuleringar som rätten till olikhet, enligt statsvetaren Tamir Bar-On."
    På nordfront punkt se (inte tillåtet att länka till rasistiska sidor) är man glad att SD/nazist-Lenander inte "pudlade".

Jimmy Lenander har ett förflutet inom Nationaldemokraterna och har även varit medlem i nazistiska Svenska motståndsrörelsens (i dag Nordiska motståndsrörelsen) ungdomsorganisation Nationell ungdom

Mer bara rasistiska än etnopluralistiska organisationer som jag ser det.

• nihka

I samband med att Stefan Löfven valdes till statsminister valde Sverigedemokraten Erik Wennerström att reagera på Twitter. Han la ut en bild på Christer Petterson, som länge misstänktes för mordet på Olof Palme, och skrev:

"Christer Pettersson, var är du nu när Sverige behöver dig?".

https://www.expressen.se/gt/sd-politikern-christer-pettersson-var-ar-du/
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!