Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Smutsiga sanningar om SD!

FDFMGA skrev 2018-05-27 23:16:01 följande:
    Nej, det var Nihka som nämnde cirka 20 procent som ett möjligt valresultat för SD, själv tror jag att de får mindre än så.

Men upprinnelsen till sifferexersisen var populistapostlarnas skygglappar inför det faktum att SD är det mest avskydda riksdagspartiet, vilket har inneburit att matematiken skenat.

Enligt Inizio är SD det i särklass mest avskydda partiet, 4 procent väljer SD som det parti vars åsikter man ogillar mest, närmast kommer MP med 21 procent och därefter V med 9 procent.

Om man leker med tanken att man både hade en positiv och en negativ röst att fördela i valet så skulle SD förmodligen få avsevärd mindre än noll procent efter att rösterna sammanräknatsSkrattande
    Haha, inte fyra procent utan 41 procent. har fått kexsmulor mellan tangenterna.

Nej, det var Nihka som nämnde cirka 20 procent som ett möjligt valresultat för SD, själv tror jag att de får mindre än så.

Men upprinnelsen till sifferexersisen var populistapostlarnas skygglappar inför det faktum att SD är det mest avskydda riksdagspartiet, vilket har inneburit att matematiken skenat.

Enligt Inizio är SD det i särklass mest avskydda partiet, 41 procent väljer SD som det parti vars åsikter man ogillar mest, närmast kommer MP med 21 procent och därefter V med 9 procent.

Om man leker med tanken att man både hade en positiv och en negativ röst att fördela i valet så skulle SD förmodligen få avsevärd mindre än noll procent efter att rösterna sammanräknatsSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Gabbe75 skrev 2018-05-28 00:05:17 följande:
    Ja, du får väl leka med dina tankar bäst du vill, men det känns mest som du håller för ögonen och inte vågar titta på den verklighet som omger dig.
    Ja, jag förstår att du behöver trösta dig med den känslan. Verkligheten kan vara tuff att möta och skam är en stark känsla. Inte desto mindre är SD det mest avskydda partiet hur mycket du och andra SD-krämare protesterar mot den elaka matematikenSkrattande
  • FDFMGA
    nihka skrev 2018-05-29 09:47:07 följande:
    Jepp. Det var jag. Tror SD kommer hamna någonstans där. Helst ska de hamna så lågt som möjligt förstås, men utan egen majoritet spelar det ingen större praktisk roll med några procent hit eller dit.
    Jag vet inte, till skillnad från dig anser jag att såväl M som S har anpassat retoriken kring partiernas invandringspolitiska budskap för att försöka locka tillbaka väljare som försvunnit till SD. 

Jag tycker det är trist att det ska vara så svårt att försöka ge en balanserad bild, alltså det är inte fel att se problem - men det blir fel när man bara ser till problemen, precis lika fel som när det fanns en tendens att blunda för problemen.
  • FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2018-05-29 23:00:09 följande:
    Jaja, att du skulle associera sex med piss och skit, det förvånar mig inte alls när det gäller dig. Men men, jag struntar i vad fan folk tänder på när det gäller sex, fd, så vad mig beträffar kan du köra på som vanligt...

Förresten, så blev det ytterligare en avsugning ute i skärgården. Mer än en förresten. En rent....ljuvlig, och synnerligen tillfredsställande, afton.
    Nja, jag associerar inte dina avsugningsbetraktelser med sex överhuvudtaget, snarare med sprätthöns eller påfåglar.
    Anton Chigurh skrev 2018-05-29 23:00:09 följande:
    För övrigt kan jag konstatera att din statsministers förtroende är i ständig utförsbacke. 34 % har stort förtroende för gubben din jämfört med 46 % juni 2014.

Löfven har onekligen problem. Stora problem.

Herr Åkesson har under samma period ökat till 24 %
    Hans förtroende har ökat från 12 % till 24 %.

En fördubbling. Under samma tid.

Faktum är, fd, att bland manliga väljare är det idag FLER som har stort förtroende för Åkesson än för Löfven.
    33 % resp 30 %.
    Lite tråkiga nyheter kanske. Apropå mest avskydde parti och deras företrädare... smile1.gif

Allt enl DN/Ipsos.

Förresten, så blev det ytterligare en avsugning ute i skärgården. Mer än en förresten. En rent....ljuvlig, och synnerligen tillfredsställande, afton.

Löfven är inte bara min utan också din statsminister, även om det var längesen du påstod dig vara socialdemokrat så är han hela Sveriges statsministerSolig

Ja, jag har förstått att du och andra har problem med att ta till er det faktum att SD är Sveriges mest avskydda parti. Det hanlar då inte främst om anhängarnas vurmande för partiet, utan långt mer om vanliga väljares syn på SD.

Och hur anhängarna än krumbuktar sig så är det så att SD är Sveriges mest avskydda riksdagsparti.

Hoppas du får en trevlig onsdagSolig
  • FDFMGA
    nihka skrev 2018-05-29 20:51:13 följande:
    Man pratar väl utifrån situationen och den är inte densamma idag som före 2015. Det som behövs idag är inte vad som behövdes tidigare. Alla partier, utom SD förstås, utgår från hur det ser ut och följer med i förändringar.

Jag ville länge exempelvis inte ha något tiggeriförbud utan bara att lagar som reglerar följder så som nedskräpning och olaglig camping skulle implementeras, men du vill jag ha ett förbud av den enkla anledningen att Sverige inte kan vara typ enda EU-landet där det är tillåtet att tigga för att det blir för många som kommer. Det är ju skit att EU inte kan vara mer handlingskraftig när det gäller att få hemländerna att ta ansvar för den egna befolkningen.
    Javisst, Eu är knappast optimalt.

Men jag undrar hur man anpassar sig till en situation där Ryssland blivit ett gangstervälde, USA styr av en narcissistisk lögnare och Kina blir allt mer obehagligt.
  • FDFMGA
    Gabbe75 skrev 2018-05-30 21:54:48 följande:
    Stefan Löfven är inte min statsminister. Har aldrig varit och kommer aldrig att bli. Usch och fy!
    Du får välja - antingen är Löfven din statsminister och du får rösta i riksdagsvalet precis som du påstått att du ska göra ett flertal gånger, eller också är du inte svensk medborgare, Löfven inte din statsminister och du får heller inte rösta i riskdagsvalet.

Hursomhelst, Löfven är Sveriges statsminister och den statsminister vi svenskar har för närvarande, dessförinnan var Reinfeldt min statsminister.
  • FDFMGA
    Gabbe75 skrev 2018-05-30 23:52:44 följande:
    Du måste skilja mellan att vara svensk och att vara svensk medborgare. Jag vet att det är svårt för dig, men de flesta förstår skillnaden.

Stefan Löfven är inte min statsminister.
    Haha, svenska medborgare har Löfven som statsminister och svenska medborgare har rösträtt i riksdagsvalet.

I och med att du påstått att du ska rösta i valet så kommer du att bli kränkt när du upptäcker att du inte har rösträttSkrattande
  • FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2018-05-31 08:14:55 följande:
    Exakt, folk med hjärncellerna kvar förstår precis vad som menas. Det är faktiskt inte så svårt.

Men men.....!
    Bra att du fått fart på dem igen.

Det visar att det finns hopp om alla.

Det blir liksom märkligt när den politiska okunnigheten eller radikaliseringen gått så långt att man inte ens kan erkänna att Löfven är vår statsministerSkrattande

Vem vet - kanske du snart är socialdemokrat igen nu när dig vara du börjat reflektera igen, det var ju trots allt många år här på FL du påstod dig vara socialdemokrat 

Hoppas att du får en synnerligen skön dag nuSolig
  • FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2018-05-31 11:54:20 följande:
    Någonsin hört uttrycket: It's a matter of speaking

Nä, trodde inte det heller....!

Jag röstade på sossarna, ja, men det misstaget gör jag fanimej inte om. Och ja, Löfven är min statsminister, fast ändå INTE. Tots att jag röstade på eländet.
    Fast, det krävs det mer än två hjärnceller i behåll för att fatta hur det EGENTLIGEN hänger ihop.

Det här med sk talspråk är tydligen lite för svårt för dig, fd, men men, du får fortsätta med dina patetiska och inlindade påhopp, det är ju helt klart nåt du gillar att fördriva tiden med. Nu skiter jag förvisso dom ett långt stycke, men alla är inte som jag i det fallet. Och det faktum att du ägnar en väsentlig del av dina inlägg åt att försöka trycka ner folk......det visar med all önskvärd tydlighet vilken sorts människa du faktiskt är.

Och det är inte smickrande, fd.

Inte någonstans.
    Oj, jag tycker det är gulligt med din koleriska kverulans, och kommer väl aldrig riktigt att bli säker på på om din forumfigur är en giftig satir på hur egenkärleken kan innebära att man blir helt renons på distans och förståelse för annat än beundrandet av den egna spegelbilden eller om det är något annat du vill säga.

Men visst, du kan ju ha varit fullt allvarlig med inlägget där du berättade att om man adderar Sifos procentsatser så blir det mer än 100 procent utan att tillsynes begripa att med den metod Sifo valt så kan det mycket väl bli så.

Din figur har faktiskt gett mig tillfälle till skratt fler gånger än någon annan här på FL, inte sällan ett medlidsamt sådant.

Ta din sidfot "Most people are only alive because it is illegal to shoot them". Vad kan vara en bättre sammanfattning av en liten pojke som pangar på framför spegeln med leksakspistolerna.

För vad är alternativet: Att man är så tokig att man skulle vilja döda de flesta andra människor om det var tillåtet.

Ha nu en synnerligen skön fortsatt dag.
  • FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2018-05-31 13:00:13 följande:
    Du förnekar dig inte, fd, den saken är då fan så klar.....
    Nej, varför skulle jag förneka mig.

Jag tycker du är rätt underhållande som karikatyr, i synnerhet eftersom din karikatyr bara har två lägen: koleriskt lättkränkt eller bombastiskt självbeundrande

Det finns en träffande dikt av Henrik Parland, om man utifrån den ska ta din karikatyr på allvar så är det detta som fattas den - lite svalkande likgiltighet där framför spegeln.

En mor kom till mig:
    säg
    vad är det som fattas
    i min kärlek?
    mina barn älska mig ej
    som jag dem.

Jag sade:
    likgiltighet,
    litet svalkande likgiltighet
    fattas i din kärlek
    - då gick hon bort
    seende mot jorden. 
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!