Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Smutsiga sanningar om SD!

Järnrörsgängets argument från Kungsgatan lever vidare i partisekreterare Jomshof.

En person som bott här i 26 år och är svensk medborgare anses av Jomshof inte vara svensk och inte vara välkommen i Sverige.

SD är verkligen ett parti för vidriga åsikter.

www.dn.se/nyheter/politik/jomshof-sd-till-m-politiker-du-ar-inte-valkommen-i-sverige/

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Tonårsmamman1 skrev 2017-06-24 19:40:06 följande:
    Ja, det är märkligt att pressekreteraren för SD  anser att  inte alla i Sverige ska innefattas av åsiktsfriheten. Är det bara SD man inte ska få kritisera? 
    Ja, jag tror att det är samma fenomen som vid Kungsgatan då Soran Ismail fick veta att han skulle passa sig när SD kom till makten.

SD kan förmodligen acceptera vissa invandrare men förutsättningen är att de ska bocka och buga för SD och framförallt inte tro att de är lika goda som riktiga svenskar.

SD är som en rysk docka med ett oändligt antal dockor i lager på lager och på alla utom den yttersta pk-dockan står det R som i RASISM.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2017-06-27 18:07:10 följande:
    På väg håller jag inte med om. Finns det något parti som ens kommer i närheten av SDs bedrifter gällande skandaler?
    Nej.

Och det måste rimligen bero på att man måste kasta några köttben till rasistmobben då och då.

Jag vägrar tro att ett normalintelligent person som SD:s partisekreterare Jomshof inte förstod hur hans uttalande om att en svensk medborgare inte var välkommen i Sverige skulle tolkas.

Det må tyckas vara konspiratoriskt, men jag ser ingen annan rimlig förklaring till de återkommande rasistutspelen är att man måste tillfredställa partiets kärnväljare.

Jomshof hade ju så enkelt kunnat förklara att de var inbjudna till Järbafältet, att SD är invalda av folket i riksdagen och att Järva är en del av Sverige precis som SD.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2017-06-27 21:31:18 följande:
    Jo, det är säkert ett spel där det gäller att komma med lagom många extremhöger politiskt korrekta uttalanden så mobben inte tappar igenkänningsfaktorn, men samtidigt förneka inför sin mer sansade väljarkår. Undrar om de har fördelat rollerna enligt någon plan eller om det sker spontant.
    Beror kanske på nivån.

Men jag betvivlar att en kommentar från partisekreteraren inte är genomtänkt och utan syfte.
  • FDFMGA
    08jim skrev 2017-06-28 21:01:11 följande:
    Kul att dom "KorrektaFlört" håller på och skriver en massa "dynga",gör bara att man röstar ännu mer på SD.. Skrattande
    Typ - en gång röstade jag två gånger på SD.

Lite som när två sverigedemokrater möts på nätet och ordnar en liten omröstning  - så resulterar deras ansträngninar i 312 röster på SD

Sverigedemokrater kan vara synnerligen tryckmycknaSkrattande
  • FDFMGA
    tobbe01 skrev 2017-06-29 07:06:40 följande:
    Jag röstar på SD och jag är rätt övertygad om att de kommer att göra ett KANONVAL 2018. Då blir SD så stora så det blir löjligt att försöka låtsas att de inte finns.
    Att låtsas som rasismen inte finns verkar inte vara någon lyckosam strategi, se bara hur det gått för M sedan Kinberg Batra gav ett lillfinger till SD.

Jag anser nog att den samhällsdebatten i Sverige i allra högsta grad påverkas av att vi har ett rasistiskt parti i riksdagen liksom även diskussionen om regeringsalternativ efter 2018.

Jan Björklund var tidigt ute med att poängtera att det är osannolikt att SD inte kommer att få en vågmästarroll såvida inte blockpolitiken modifieras såtillvida att man finner former för ett samarbete över de forna blockgränserna.

Det borde egentligen inte vara särskilt svårt att positionera sig så att synpunkter på att svenska medborgare inte är svenskar och bör lämna landet begränsas till SD:s ledning.

Det är angeläget att inte integrera rasismen i svensk regeringspolitik.
  • FDFMGA
    tobbe01 skrev 2017-06-29 13:35:32 följande:
    Menar du att SD anser att människor från andra länder som kommit och blivit svenska medborgare borde lämna landet? Har aldrig hört något så dumt. Kan tänkas att ni har ngn galen lokalpolitiker som är SD och som gapat i fyllan eller ngn lokal byfåne som går runt och säger att han är SD:are och att han vill kasta ut alla invandrare och annat blaha blaha men sådana idioter finns i alla partier.
    Jomshof är partisekreterare och därmed en av SD:s mest inflytelserika personer.

Det är heller ingen dumskalle, så det måste rimligen handla om signalpolitik, typ - "inga jävla babbar ska komma här och tro att de är något".

Det spelar ingen roll att den lokala moderatpolitikerns uttalande var korkat. Åsikter är inte något skäl för att medborgare inte ska vara välkomna i sitt eget land.
  • FDFMGA
    todo nada skrev 2017-06-30 13:29:05 följande:
    www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/sd-politik...
    "Som GP tidigare skrivit om har en SD-politiker i Västsverige anklagats för sexuellt utnyttjande efter att ha tvingat till sig nakenbilder av en 17-årig flicka via chattverktyget Skype."

www.sydsvenskan.se/2017-06-26/kallade-exet-fo...
    "Enligt domen har han bland annat kallat henne för "luder", "hora" och "fitta". Tingsrätten ser också särskilt allvarligt på andra uttalanden i chatten, såsom "tro mig, jag ska göra ett helvetes liv av detta"."
    "Det är inte första gången som SD-politikern döms. Som tidningen tidigare har skrivit är han sedan tidigare bland annat dömd för misshandel, olaga tvång och vapenbrott."

Tur man inte röstar SD, pinsamt värre...
    Mm, trist med dessa medeltida subkulturer med en perverterad sexualmoral där småflickor som inte låter sig utnyttjas av barbarerna kallas luder, horor och fittor.
  • FDFMGA
    tobbe01 skrev 2017-06-30 15:10:13 följande:
    Minns ett avsnitt av Uppdrag granskning för en del år sedan när man var ute i svenska valstugor med dold kamera och då fick man höra sanningen från sossar och moderater.......! Skulle det som dessa juveler uttalade sagts av SD:are så skulle det blivit ett liv utan like och det skulle visats i repris varje vecka och tjatats om i det oändliga. Finns på YT "uppdrag granskning, rasismen i valstugorna". Jag tycker faktiskt SYND OM de stackare som blev utsatta och som med moderat-M:et i bakgrunden säger saker om invandrare som får det att knorras i nacken och man sträcker sig efter skämskudden som hör till datorn (liten kudde) hohohohohohohoho
    Det gör jag med. Två moderater från Gävleborg i uppföljaren 2014 till ursptungsprogrammet från början på 2000-talet. En inte alltför vågad gissning är att de har hittat hem till SD numer.
    tobbe01 skrev 2017-06-30 15:22:16 följande:
    Jag tror snarare att det är så att vi SD:are är en smula (minst sagt) skeptiska till islams utbredning i vårt land och den kvinnosyn vi därmed importerar. Idag finns det unga flickor (barn) i vårt land som är gifta och de får idag faktiskt bo med sina män här i Sverige! Hur långt ska man släppa det? Ska det bli tillåtet med barnäktenskap? Ska vi ha två olika lagstiftningar? Idag så har vi i vårt fina fria Sverige badhus där man har uppdelade tider för män och kvinnor! Är det bra? Ska vi ha mer sånt? Knepiga frågor man kan fundera på. En annan sak är hedersmord/brott som antagligen oftast drabbar kvinnor(?) som jag och många med mig inte ens hört talas om innan Pela blev skjuten i skallen av sina farbröder! för att inte tala om KÖNSSTYMPNING.......vem i hela friden hade ens tänkt tanken att det skulle vara en issue här i Sverige!
    Är man seriös så urskuldar man inte ett beteende hos de egna som man förkastar hos andra.

Kulturrelativismen är som jag ser det det största integrationspolitiska misstag som vi gjort i Sverige. Det är både oacceptabelt och obegripligt att det fått växa upp samhällen i Sverige där kvinnans värde som fri individ inte bara ifrågasätts utan också direkt förnekas. Där har sådana som jag säkert en stor skuld, av rädsla för att gynna rasistiska synsätt har vi egentligen gått på tvärs mot vad vi tror på. I mångt och mycket har det varit opportunt att prata om kvinnors rättigheter en hela världen, inklusive i Sverige, exklusive områden i Sverige där kvinnors rättigheter är satta på undantag.

Det har skett en förändring där, idag finns de få "hysch-hysch" kring problem på "orten", som jag fick lära mig av min dotter att det numer kallas.

Men att man ser och erkänner svåra integrationsproblem som är invandringsrelaterade innebär inte att man ska förtiga kvinnohatet som finns i delar av SD-leden.

Det är helt sjukt att kvinnliga offentliga personer som ger uttryck för åsikter som inte behagar SD-svansen drabbas av hot och hat i en sådan utsträckning att många tystnar av rädsla. Det är ännu sjukare att hoten och haten verkar vara en politisk strategi för delar av den mer extrema högerpopulismen. Och det är en direkt parallell till vad som förekommer på "orten".

Och det är helt sjukt att ett parti som har en så oerhört sned könsfördelning som SD tycks anstränga sig för att föra fram förslag som begränsning av kvinnors aborträtt. Det är ju inte ens någon större fråga i Sverige, inget SD vinner röster på - så där måste det handla om partiets kärnvärderingar.
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!