tobbe01 skrev 2017-06-30 15:10:13 följande:
Minns ett avsnitt av Uppdrag granskning för en del år sedan när man var ute i svenska valstugor med dold kamera och då fick man höra sanningen från sossar och moderater.......! Skulle det som dessa juveler uttalade sagts av SD:are så skulle det blivit ett liv utan like och det skulle visats i repris varje vecka och tjatats om i det oändliga. Finns på YT "uppdrag granskning, rasismen i valstugorna". Jag tycker faktiskt SYND OM de stackare som blev utsatta och som med moderat-M:et i bakgrunden säger saker om invandrare som får det att knorras i nacken och man sträcker sig efter skämskudden som hör till datorn (liten kudde) hohohohohohohoho
Det gör jag med. Två moderater från Gävleborg i uppföljaren 2014 till ursptungsprogrammet från början på 2000-talet. En inte alltför vågad gissning är att de har hittat hem till SD numer.
tobbe01 skrev 2017-06-30 15:22:16 följande:
Jag tror snarare att det är så att vi SD:are är en smula (minst sagt) skeptiska till islams utbredning i vårt land och den kvinnosyn vi därmed importerar. Idag finns det unga flickor (barn) i vårt land som är gifta och de får idag faktiskt bo med sina män här i Sverige! Hur långt ska man släppa det? Ska det bli tillåtet med barnäktenskap? Ska vi ha två olika lagstiftningar? Idag så har vi i vårt fina fria Sverige badhus där man har uppdelade tider för män och kvinnor! Är det bra? Ska vi ha mer sånt? Knepiga frågor man kan fundera på. En annan sak är hedersmord/brott som antagligen oftast drabbar kvinnor(?) som jag och många med mig inte ens hört talas om innan Pela blev skjuten i skallen av sina farbröder! för att inte tala om KÖNSSTYMPNING.......vem i hela friden hade ens tänkt tanken att det skulle vara en issue här i Sverige!
Är man seriös så urskuldar man inte ett beteende hos de egna som man förkastar hos andra.
Kulturrelativismen är som jag ser det det största integrationspolitiska misstag som vi gjort i Sverige. Det är både oacceptabelt och obegripligt att det fått växa upp samhällen i Sverige där kvinnans värde som fri individ inte bara ifrågasätts utan också direkt förnekas. Där har sådana som jag säkert en stor skuld, av rädsla för att gynna rasistiska synsätt har vi egentligen gått på tvärs mot vad vi tror på. I mångt och mycket har det varit opportunt att prata om kvinnors rättigheter en hela världen, inklusive i Sverige, exklusive områden i Sverige där kvinnors rättigheter är satta på undantag.
Det har skett en förändring där, idag finns de få "hysch-hysch" kring problem på "orten", som jag fick lära mig av min dotter att det numer kallas.
Men att man ser och erkänner svåra integrationsproblem som är invandringsrelaterade innebär inte att man ska förtiga kvinnohatet som finns i delar av SD-leden.
Det är helt sjukt att kvinnliga offentliga personer som ger uttryck för åsikter som inte behagar SD-svansen drabbas av hot och hat i en sådan utsträckning att många tystnar av rädsla. Det är ännu sjukare att hoten och haten verkar vara en politisk strategi för delar av den mer extrema högerpopulismen. Och det är en direkt parallell till vad som förekommer på "orten".
Och det är helt sjukt att ett parti som har en så oerhört sned könsfördelning som SD tycks anstränga sig för att föra fram förslag som begränsning av kvinnors aborträtt. Det är ju inte ens någon större fråga i Sverige, inget SD vinner röster på - så där måste det handla om partiets kärnvärderingar.