Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill
    nihka skrev 2018-07-18 17:28:12 följande:

SD-politiker tar inte sitt uppdrag på allvar.

Hur har SD använt sina möjligheter att driva igenom sin politik på lokal och regional nivå under denna mandatperiod?

150 SD-representanter har lämnat sitt parti för att bli politiska vildar

I nästan hälften (43 procent) av de kommuner där SD är representerade har de struntat i att ens lämna in ett budgetförslag

Var sjunde SD-plats (188 av 1 346) har varit tom eller besatts av en politisk vilde i stället för en representant för SD

I drygt var femte kommun (64 av 285) är frånvaron bland SD:s ledamöter i kommunfullmäktige alarmerande hög (de kommer aldrig eller mycket sällan på de viktiga fullmäktigesammanträdena).

Den som röstade på Sverigedemokraterna i förra valet kunde i många fall lika gärna ha kastat valselden i papperskorgen.

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/wEQqW1/sd-politiker-tar-inte-sitt-uppdrag-pa-allvar

Ja ett riktigt pajasparti är det. När SD i Luleå presenterade sin budget hade man budgeterat för att satsa stort på den Skånska landsbygden

www.expressen.se/nyheter/sd-i-lulea-kopierade-kollegernas-budget/
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    tobbe01 skrev 2018-07-21 06:01:57 följande:

OCH trots alla "smutsiga sanningar" så kommer SD i höst att göra ett KANONVAL. Kanske blir de näst största parti.......kanske STÖRST? Jag kan knappt bärga mig tills jag får rösta på JIMMIE och framtiden.

Ja kanske får du rätt. Jag tror emellertid att framtida generationers dom mot de som år 2018 valde att lägga rösten på SD, ett främlingsfientligt parti med rötter i nazism, ett parti som konsekvent blundar för de miljöutmaningar som värdens står inför, kommer att bli mycket, mycket hård.

• KillBill
    tobbe01 skrev 2018-07-21 15:00:44 följande:
    Tänker du att vi i lilla Sverige kan göra ngt som på allvar påverkar världens "miljöutmaningar" OM det nu är så att SD skiter i miljön? Jag är inte insatt i det för det är en ickefråga för mig. Liksom även om vi i morgon förbjuder alla bilar och går över till trampcyklar så kommer det inte att märkas ett vitten. När det gäller "främlingsfientligheten" så vill SD ha en ansvarsfull invandringspolitik OCH hjälpa mer på plats. Men SÅÅÅ kan vi ju inte ha det? eller?

Ha, tror du att framtida generationer kommer förlåta dem som ansåg att miljön var en icke fråga år 2018? Jag tycker att vi sedan hösten 2015, sett till omvärldssituationen, Sveriges resurser, tillgång på bostäder, etc. har en ansvarsfull migrationspolitik. 

• KillBill
    tobbe01 skrev 2018-07-21 15:24:12 följande:
    Ska världens "miljöutmaningar" lösas så är det stora penslar man måste måla med. Att chockhöja bensinpriset i lilla Sverige eller bygga vindkraftverk överallt betyder så lite så det är löjligt. Vi måste sluta vara så kaxiga här i vårt lilla land och tro att vi är så viktiga. Visst kan man luras att tro det när det heter att vi är en "humanitär stormakt" men det betyder inte att vi är särskilt stora utan bara att vi är bäst i Europa på asylmottagning. Vi tar emot massor som vi stuvar in i våra allt fler sk "utanförskapsområden" (vem hade hört det ordet innan 2015?)! Var ska man annars göra av dem?

Vad menar du? Det svenska bensinpriset ligger på ungefär samma nivå som i vårt närområde. Däremot driver regeringen en politik för att människor ska välja fordon som ger lägre utsläpp och det är självklart bra. Om du inte anser att Sverige ska sträva efter att bli fossilfritt så har du inte förstått klimatutmaningen.

Nedan ser du en aktuell sammanställning över bensinpriser i några länder (alla priser är i ?) 

no.globalpetrolprices.com/gasoline_prices/
  • KillBill
    tobbe01 skrev 2018-07-21 15:55:03 följande:
    Jag tog bara bensinpriset som ett exempel för det finns ju inte så mkt annat man kan göra för att få folk att sluta köra bil? Det bästa för miljön vore väl att landsbygden avfolkades totalt och folk flyttade till städerna och kollektivtrafiken där byggdes ut in absurdum? MEN då heter det ju att "hela Sverige ska leva" och det ska daltas med kossorna och bönderna. Då får man stå sitt kast! Man kan inte båda äta kakan och ha den kvar.

Jag tycker att det är insnöat att inte inse att Sverige måste ställa om mot ett fossilfritt samhälle. Det är mycket bra med bonus malus system där fordon med låga utsläpp rabatteras men där fordon som är dåliga för miljön blir dyrare. Men när det gäller den typen av konstruktiva lösningar så väljer SD att stoppa ner huvudet i sanden. Det är väldigt tydligt att SD är partiet för dem som inte bryr sig om miljö och klimat.  

• KillBill
    tobbe01 skrev 2018-07-21 16:09:28 följande:
    Suck. Känns som du och jag tjatat alldeles för länge. Vi kan väl enas om att vi tycker helt olika. Du röstar på MP eller vilka som du nu gillar och jag röstar SD. Efter valet i höst vet vi hur det blev och jag önskar dig lycka till

En sista fråga, har du barn? Tror du då att du att du i framtiden kommer att kunna se barn och barnbarn i ögonen och säga att du år 2018 röstade på det parti som gick till val på att MINSKA satsningarna miljö och klimat?

• KillBill
    Rataxes skrev 2018-07-21 16:54:43 följande:

Förklara nu varför en glesbefolkad avkrok i Europas utkant med bristfälliga allmänna kommunikationer ska ha lika höga eller högre bränslepriser som de mest tättbefolkade länderna med väl fungerande allmänna kommunikationer.

Sverige har för det första samma priser på bränsle (eller lägre) än Norge, Danmark och Finland (länder med liknande förutsättningar) och för det andra så är det rimligt att saker som bidrar till klimatutsläpp (som är skadliga för vår framtida miljö) betingar ett högt pris oavsett var försäljningen sker.
  • KillBill
    Rataxes skrev 2018-07-21 21:02:52 följande:
    Danmark har helt andra förutsättningar med järnvägar osv. Norge har en helt annan köpkraft än vad svenskar på landsbygden har. Finlands taskiga ekonomi gör väl att de tvingas dra in så mycket skattepengar som går med tanke på hur de lider av sanktionerna mot Ryssland m.m.

Så om jag betalar för mig är det OK att smutsa ner? Är det så jag ska tolka dig? Avlatspengar som när påven styrde?
    Nej det är det jag säger, fattig och rik, ung och gammal, alla borde göra sitt för att minska utsläppen. Vilket system förordar du om vi ska minska utsläppen från fordon i Sverige?
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!