Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Smutsiga sanningar om SD!

Konstatera skrev 2016-01-03 15:03:41 följande:
    Säkert en klok kvinna, men just dessa citat kändes nog en gnutta oprovocerade kan jag tycka! Dessutom inte applicerbart på herr Konstatera som alltid tar ansvar för sin egen text! Jag tror att herr FDFMGFD innerst inne håller med ... Du vet han som älskar att använda sig av ordet "man" i var och varannan mening och som dessutom visat upp en fantastisk fallenhet för det här med självreflektion! Oavsett. Hälsa mormor och låt mig önska dig en god fortsättning på det nya året!
    Ta det i språktråden också, eftersom .... tempusbestämningen "hon var en lika klok som rättfram kvinna" är en mycket tydlig indikation på att mormor inte är i livet och således inte så lätt att hälsa till såvida man inte tror sig ha paranormala förmågor.

Min gamla mormor var förresten förtjust i den där gamla Lasse Tennanderlåten med textraden "man måste lära sig att krypa innan man kan börja gå" Sen var det visst något om tålamod och kunskap också.

Lycka till med språkprogressionenSolig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Världsmedborgare skrev 2016-01-03 17:07:00 följande:
    Märkligt att det parti som gnäller allra mest över bidrag, har en partiledare som inte lever som man lär.
    Det är anmärkningsvärt att somliga har så stora problem att skilja mellan eget och andras.

Oavsett om det handlar om att roffa åt sig mer än man har rätt till eller att inte känna till vad upphovsrätt innebär.

Undra om intäkterna från Åkessons cover kommer att satsas i när- eller härområdetSkrattande
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2016-01-04 10:08:13 följande:
    Uppenbarligen inte.

Det finns inget kontext, ingen tolkning eller någonting språkligt som förringar att du har skrivit att Sverigedemokraterna är Sveriges svar på Boko Haram. Det är bara att ringa ut förra årets dåliga luft och ringa in ny och frisk.
    Sjävklart står jag för det jag skriver, däremot är jag inte intresserad av dina tolkningar.

Jag har förslagit att du startar en språktråd, exempelvis utifrån din tolkning av vad påståendet att SD är Sveriges svar på Boko Haram måste betyda.

När du har förkovrat dig är du välkommen att ställa frågor om citaten som jag då besvarar, men till dess kommer jag vänligt men bestämt att förklara att du har för klena språkkunskaper för att det ska vara meningsfullt att inleda en språktollkningsdiskussion med dig.

Lycka till!
  • FDFMGA
    Konstatera skrev 2016-01-04 10:35:29 följande:
    Tur är väl då att du själv tenderar i att bete dig som en gammal mormor här på forumet. Ditt förhållningssätt fungerar kanske i något virkningssällskap där du kan göra på ett visst sätt varje gång, men nu talar vi politik där vi måste kunna vara lite mångfacetterade.

Lycka till med debatterandetSolig
    Hm, så du tycker att du diskuterar politik nu.

Du lyckas åtminstone fortfarande överraska mig. Jag trodde inte att ens du ansåg att det här tjafset är politik.

Själv har jag dåligt samvete för att jag lyckats locka både dig och Digestive till en tråd som hade ett tydligt fokus tidigare.

Jag rekommenderar språkavdelningen samt en genusdiskussion. Om du någonsin växer ifrån att vara så självupptagen kommer du att upptäcka att gamla mormödrar är precis lika olika sinsemellan som unga mödrar eller fäder för den delen.

Det är bara när pojkrumshjälten struttar omkring framför spegeln som hen kan få för sig att gamla mormödrar är en homogen grupp.

Ha en synnerligen trevlig dag nu, KonstateraSolig
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2016-01-04 11:47:39 följande:
    Jag frågar dig som har författat liknelsen. Att fråga andra om vad DU skulle ha menat eller vad DU har för belägg för den utsagan - förstår vi båda två är fruktlöst och nog de flesta övriga läsare också.

Vänd dig till moderatorn om du känner dig orättvis behandlad på något vis, som får frågor om det som du har skrivit, eller anser att trådens innehåll inte borde diskuteras överhuvudtaget här i tråden.
    Språkavdelningen förstSolig
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2016-01-04 12:45:04 följande:
    Jag får väl följa ditt råd och starta en tråd om saken - den kommer dock inte att placeras i något språkforum, tänka sig.

Du har säkerligen fått omkring 10 förfrågningar vid det här laget, om att reda ut och diskutera den här saken, här i tråden. Med andra ord så är det ingen idé att klaga på resultaten som kan tänkas dyka upp, i och med tråden som komma skall, och som du prompt förelslår att jag tar iniativ till.

Det är allmänt tråkigt när folk gör sig mindre än nödvändigt, speciellt i ett diskussionsforum. I slutändan så får man bara mindre att säga till om själv - men det är säkert bekvämt att frånsäga sig ansvaret för orden man tar i mun, det finns väl en slags trygghet i det. Jaja, vi är inte mer än vad vi gör oss till och det finns såklart byxor i alla storlekar.

Aja, nog om det här nu - du har helt enkelt ingenting med saken att göra längre, vilket är uttalat och önskat på flera håll. Du har gjort ditt och nu gör jag mitt. Så får vi hoppas på att diskussionen i blivande tråd, bär frukten istället.
    Fint.

Vad bra!
  • FDFMGA
    SmalaSara skrev 2016-02-29 15:22:40 följande:
    Hmmm, ja, det tycks vara så att SD är smutsiga och M rena, oavsett om de sjunger samma nidvisor eller har samma förslag.

Ekeroth kanske kan köpa väldigt mkt tvål för pengarna han fick?
    Nu tillhör inte Rataxes SD-kritikerna utan han är mer fokuserad på MP.

Själv skiter jag fullständigt i om det handlade om ungmoderater eller sd:are som hyllade mordet på en folkvald statsminister. Har man gjort det har man haft en avgrund mellan sig själv och mänskligheten och jag tror inte att det är så lätt att hitta tillbaka.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2016-03-03 00:57:42 följande:
    SDares kommentarer som återigen drar till sig de dräggigaste av kommentarer som inte rensas bort - en medveten strategi.
    KillBill skrev 2016-03-03 08:04:36 följande:
    Nästan säker... Vilket djävla pajasparti SD är: www.svd.se/sds-pistolutspel-en-kraftig-overdr...

Lyckligtvis tycks de inte klara av att ha en någotsånär sanerad fasad utåt - vilket borgar för att inget annat parti kommer att att normalisera rasismen och inleda ett samarbete med dem.
  • FDFMGA
    todo nada skrev 2016-03-03 12:16:15 följande:
    nyheter24.se/nyheter/politik/831656-sverigede...
    Ja, mot bakgrund av den oerhört kraftiga överrepresentationen för SD:s riksdagsledamöter gällande brottsdomar så förvånar det inte.

Men visst är det trist om SD:s regionpolitiker ska inspireras till att börja bita sina barn.
  • FDFMGA
    todo nada skrev 2016-03-03 13:52:22 följande:
    Ja, statistiken ang brottsligheten inom SD talar sitt tydliga språk.
    Att människor röstar fram sådana övergår mitt förstånd.. Springer man runt och biter små barn hör man lämpligast hemma i en bur på zoo bland andra djur, inte i rum där politiska beslut fattas.
    Tja, kanske det finns marknad för någon driftig entreprenör som konstruerar en munkorg att sätta på bitska sverigedemokrater. Om det åtminstone varit en jämnstor person den här SD-sektledaren satt tänderna i - men ett litet barn!

Fast å andra sidan är det så jag uppfattar många sverigedemokrater som ryggradslösa personer som alltid försöker ge sig på dem de uppfattar som svagare.

Men ett litet barn!
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!