Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Smutsiga sanningar om SD!

Digestive skrev 2015-12-28 18:14:32 följande:
    Man skriver inte "vederbörande" om sig själv men för att förtydliga så att alla förstår; enstyckmantill är inte sverigedemokrat.

I den här tråden så existerar det ingen god debattsed överhuvudtaget så jag förstår inte riktigt din poäng. Det är bara i er extrema värld som man kan likställa sverigedemokrater med Boko Haram sympatisörer och verkligen tro att man har någonting på en människa som ställer ledande frågor om vänsterextrema sympatier. Det är så pinsamt att man knappt vet vart man ska ta vägen.

Japp, enstyckemantill har tagits bort ifrån Familjeliv och ni har väl lyckats så duktigt så med den saken med gråthorn efter gråthorn, över en så löjlig sak - jämfört med vad ni själva insinuerar och direkt säger om folk.
    Det är bra Digestive att du vet vem enstyckemantill är.

Nej, det är ingen löjlig sak att anklaga de som deltar i en tråd för att förespråka våld och brott för att nå politiska mål.

Och heller inte förvånande att detta leder till att man blir avförd från FL.

Det är framförallt inte förvånande att du inte förstår dettaSkrattande

Ha en bra dag nu Digestive och hoppas du kommer igång med en djuplodande analys av den anarkistiska kristdemokratins innersta ideologiska väsen Solig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2015-12-28 19:24:29 följande:
    Och bara en bagatell att likställa omkring en miljon svenskar med Boko Haram sympatisörer, kalla dem för brottsbenägna med kopplingar till extrem våldskultur. Jag förstår och förstår precis avgrunden du kommer ifrån som anser saken så kallat rättvis och helt i sin ordning - jag råkar bara lysa ner med ficklampa och finna det jag ser motbjudande i en klass för sig.

Det enda förvånande är att du först kallar en debattör med Ebba Busch Thor som avatar för allsköns SD-epitet, för att slutligen kalla samma debattör för Kristdemokrat, när denna har bytt avatar till en av Piratpartiets loggor. Det laggar där borta och var inte rätt ifrån början heller.
    Men nu börjar din grälsjuka bli tröttsam. Inte har jag likställt en miljon svenskar med Boko Haram-sympatisörer.

Du har ett mycket personligt anpassat förstånd, Digestive - och det mesta tycks gå dig värdshus förbi.

Ett exempel på din grälsjuka är "Jag förstår och förstår precis avgrunden du kommer ifrån som anser saken så kallat rättvis och helt i sin ordning - jag råkar bara lysa ner med ficklampa och finna det jag ser motbjudande i en klass för sig".

Jag finner inte ditt "lysande" motbjudande, lbara ite ömkansvärt, lite uppmärksamhetssökande och lika grälsjukt som alltid.

Jag tror att du vore mer till din fördel om du utvecklade din teori om att statsfinanserna inte har med ekonomi att göra eller drog den anarkistiska kristdemokratins ideologi, men i en sådan tråd får du ju nästan ingen annan uppmärksamhet än att olyckliga läsare som råkar på tråden riskerar att hamna i ett somnambult tillstånd.

Nu lämnar jag ämnet Digestive eftersom tråden handlar om SD.

Ha en synnerligen bra kväll nu Digestive.Skrattande

• FDFMGA
    Superbus skrev 2015-12-28 20:43:20 följande:
    Blev den vänsterextrema översittar agendan belyst?

Konstigt nog blev det inte ljust...
    Jepp.

Så pass genomlyst att klananhängaren som påstod att tråden är en tummelplats för personer som är för att använda våld och brott för att få igenom sin politik blev snöpt och avförd från FL.

Ett rätt lyckat exempel på statusen hos en del av det klientel som radikaliserats inom SD-klanen.

Och dessutom ett utmärkt exempel hur somliga anhängare till SD-klanen inte klarar av att följa de enklaste av regler.

Nu tror jag iofs inte att den här radikaliserade SD-rösten har tystnat, hen är nog strax tillbaka.

Inte desto mindre är det bra att FL beivrar buset.

Tror du att den kolossala överrepresentationen avseende brottsdomar bland SD-riksdagsledamöter jämfört med de anständiga partierna kan var en bidragande orsak till att gräsklientelet har så svårt att anpassa sig till enkla regler.

Jag tänker liksom att föraktet gentemot ordning och reda har varit i säck innan det kom i påse.

Jag tror att det finns en genomgång av kriminaliteten bland SD-riksdagsledamöter i den här tråden, jag ska se om jag hittar den. Men vi ska baka en kaka först, så du får ge dig till tåls en stund.

Men den som väntar på något gott väntar aldrig för längeSolig
  • FDFMGA
    Biffus skrev 2014-10-06 21:07:37 följande:
    Okej, jag kollar på den här listan över brottsdömda politiker i andra partier än SD, och kollar hur många av dem som sitter i riksdagen.

C - 0 st
    Fp - 0 st
    S - 0 (en har nästan samma namn som en, men nära skjuter ingen hare)
    M - 1 (Tobias Billström, licenssmitning)
    Mp - 0
    V - 0
    KD - 0

Och SD...
    Roger Hedlund -  två fall av misshandel, tillsammans med en nazist.  Han var klädd i bombarjacka och sprutade tårgas i folks ögon. Han är även dömd för häleri, stöld och olovlig körning.
    Runar Filiper -  är dömd för bl.a. stöld, narkotikabrott och misshandel. Har 13 domar och har avtjänat flera fängelsestraff. Har funnits med i nazistiska Riksfrontens kontaktlista och har prenumererat på nazisttidningen Info 14.
    Linus Bylund - våld mot tjänsteman
    Markus Weichel - förtal
    Carina Herrstedt - dömd tre gånger för förtal

Det parti som representerar ca 12,9 % av riksdagen utgör 5/6 (ca 83 %). Fast man kan blunda, uppenbarligen... 

Kan du inte komma med något som är svårt att svara på istället? Åtminstone inte enklare än att lägga ett tvåbitarspussel? Obestämd
    Här hittade jag Biffus föredömliga genomgång av den oerhörda överrepresentationen av brottsdomar mot SD-ledamöter.  Hur stor del av dessa som är en del av en politisk agenda och hur stor andel som bara bottnar i "vanligt" kriminellt beteende låter jag vara osagt.

Men det är en skrämmande läsning. SD riksdagspartiet som gav överrepresentationen i kriminalitet ett politiskt ansikte.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2015-12-28 21:45:33 följande:
    Märkte att citatet ur inlägg #15108 kom ifrån en helt annan tråd och ersätter det härmed med detta istället;

Mitt ansvar för att lära grälsjuka anarkistika kristdemokrater svenska är mer än försumbart.

Du får samma råd som jag gav till Konstatera när han inte förstod enkel svenska. Ta citatet till språkavdelningen och be om hjälp där.

Den här tråden handlar inte om språkproblematik bland anarkistiska kristdemokrater utan om "smutsiga sanningar som SD helst mörkar - smutsiga sanningar som många som röstat på SD inte känner till eller väljer att blunda för"

Exempelvis varför SD:s riksdagsledamöter är så oerhört mycket mer brottsbenägna relativt de anständiga partiernas ledamöter.

Överrepresentationen är ju enorm. Skrämmande!
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2015-12-28 22:46:16 följande:
    Vad bra, då kan vi hoppa över det mesta här och bara kalla det för tillfällig förvirring. Det var för övrigt lika förutsägbart att du skulle hugga på någon som rättar sitt eget misstag som att du inte skulle stå för dina ord. Liksom blä, fy, usch och in i skammvrån med ärlighet - det är bara skräp som ska sättas på plats, blottor att sticka knivar i; inte sant? Du är aldrig mer än vad du gör dig till.

Nåväl.

Absolut, det är inte vacker statistik på något vis - men att likställa dem med Boko Haram är på en totalt oacceptabel nivå. Du förstår inte det själv? Vill du har hjälp med att förstå det? - jag står iallafall beredd.

Utslagsfrågan: Vad står det på min avatar? Ta din tid.
    I språktråden kan du kanske få hjälp med dina problem.Skrattande

Den här tråden handlar vare sig pimärt eller sekundärt om språksvårigheter bland kristdemokratiska anarkister utan den behandlar ""smutsiga sanningar som SD helst mörkar - smutsiga sanningar som många som röstat på SD inte känner till eller väljer att blunda för"

Exempelvis varför SD:s riksdagsledamöter är så oerhört mycket mer brottsbenägna relativt de anständiga partiernas ledamöter.

Direkt pinsamt blir det ju när en anhängare till det parti som fläckat riksdagens goda rykte som ett forum för demokrati och anständighet påstår att den här tråden är en tummelplats för personer som är för våld och brott för att uppnå ett politiskt syfte. Inte konstigt att den SD-aktivisten blev snöpt och avförd från FL.

Statistiken talar sitt tydliga språk. I SD har riksdagens fått ett parti vars överrepresentation i brottsdomar bland ledamöterna måste sakna motstycke i svensk historia. 

Skrämmande. Mycket skrämmande!
  • FDFMGA
    Superbus skrev 2015-12-28 22:57:59 följande:
    Vore kanon om FL beivrade all militant vänstersmörja som prånglas ut istället!
    Ja, självklart. Gör de inte det i den mån det finns någon militant vänstersmörja.

Jag tror att FL vinnlägger sig om att vara politiskt oberoende.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2015-12-28 23:16:14 följande:
    Det finns en symbol som meddelar om att man upprepar/kan upprepa vad man precis har skrivit en gång till. Eftersom den är minst lika aktuell i mitt fall och just nu, så kan jag visa den för dig;

-II-

Jag noterar dock att du är utslagen. Nu får läsare komma ikapp tycker jag. Lämnar det så.
    Perfekt!

Hoppas du hittar till språkavdelningen. Inte minst kristdemokratiska anarkister bör förkovra sitt språk.

Men här har du hamnat lite på sniskan, den här tråden behandlar ""smutsiga sanningar som SD helst mörkar - smutsiga sanningar som många som röstat på SD inte känner till eller väljer att blunda för"

Ha en bra kväll nu DigestiveSkrattande
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2015-12-29 12:09:41 följande:
    Vad dillar du om?

Vad gör du här när du fullständigt skiter i vad folk skriver? Hela gårdagen var ett enda stort påpekande om halmgubbar för din del. Och det var inte första dagen av sådan art. Gör du det med flit? - en aning svårt att tro annat vid det här laget.

Förvärka ert förtroende ni - den ena drar grova valser om sina egna ord och den andra drar grova valser om andras. Ni två borde kallas för Bluff och Båg här på Familjeliv.

Skräpdebattörer.
    Men är du nu här och pockar på uppmärksamhet igen.

Den här tråden behandlar inte grälsjuka anarkistiska kristdemokraters  behov av uppmärksamhet utan ""smutsiga sanningar som SD helst mörkar - smutsiga sanningar som många som röstat på SD inte känner till eller väljer att blunda för".

Ha en synnerligen trevlig dag nu DigestiveSkrattande

• FDFMGA
    Digestive skrev 2015-12-29 13:28:16 följande:
    Jag svarade på inlägg riktade till mig. Det är du som gör entré utan att vara åberopad utav någon. Lite mikrofonkåt såhär på eftermiddagen kanske?

Ska inte du hojta om att vi ha ett parti likställt med Boko Haram i Sveriges riksdag? - iallafall jag hade inte varit så lugn i dina skor, utan hade snarare ylat i ton med Gudasänd. Varför gör du inte det eller tycker du inte att grupper som Boko Haram är så särskilt farliga? Du är lite konstig i min bok.
    Det blir nog bra det där Digestive. Och må du få all den uppmärksamhet du strävar efter, men:

Jag rekommenderar språktråden där du kan få erfaren hjälp med att tolka svenska eller varför inte en liten ekonomitråd, dina teorier om att statsfinanserna inte har med ekonomi att göra kan nog få en och annan att höja på ögonbrynen en stund innan ögonlocken faller ihop av tristess.

Men, men den här tråden behandlar ""smutsiga sanningar som SD helst mörkar - smutsiga sanningar som många som röstat på SD inte känner till eller väljer att blunda för"

Direkt pinsamt blir det ju när en anhängare till det parti som fläckat riksdagens goda rykte som ett forum för demokrati och anständighet påstår att den här tråden är en tummelplats för personer som är för våld och brott för att uppnå ett politiskt syfte. Inte konstigt att den SD-aktivisten blev snöpt och avförd från FL.

Statistiken talar sitt tydliga språk. I SD har riksdagens fått ett parti vars överrepresentation i brottsdomar bland ledamöterna måste sakna motstycke i svensk historia. 

Skrämmande. Mycket skrämmande!

Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!