Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Smutsiga sanningar om SD!

KillBill skrev 2015-04-23 19:29:27 följande:
    Vad menade du med inlägg #1585? Menar du att när SDU:s ledarduo kritiserar moderpartiet så gör det som privatpersoner? så är det förstås inte.

Hur kommer det sig att Mattias  Karlsson har bekräftat att både Hahne och Kasselstrand utesluts ur SD. Om inte Kasselstrand är medlem i SD, vilket du påstår, så ljuger ju Mattias  Karlsson?

Kasselstrand och Hahne talar inte för hela SDU nej. Det är därför nästan hela SDU står bakom SD:s partiledning och uteslutningarna. Om de nu känner ett sånt stöd så kan de väl ställa upp för omval och se om de blir framröstade igen.

Kanske för att Mattias Karlsson måste vara övertydlig så att inga missuppfattningar uppstår från lögnmedia. Du själv visste ju inte att Kasselstrand inte var medlem i SD. Om du hade sett på Aktuellt när Kasselstrand stod i direktsändning och bekräftade att han inte var medlem så hade du vetat det.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    Sensitiveguy skrev 2015-05-15 20:53:03 följande:
    Det är mycket möjligt - men det förringar ju ändock inte rasismen i att tillskriva människor tillhörandes en särskild religion kollektiva egenskaper, precis som Hitler gjorde i Nazityskland.
    Fråga dig själv varför enbart 4 av 50 muslimska länder är fria demokratier. Kan det ha med religionen islam att göra? 
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert

Ni kanske vill ha IS som grannar? Men det är ju rasism att inte vilja ha IS som grannar. Tomte

• Gert
    Sensitiveguy skrev 2015-05-15 22:41:38 följande:
    Uppenbarligen inte eftersom det också existerar demokratier där Islam är den övergripande tron.
    Ja, det existerar fyra fria demokratier där islam är den övergripande tron. Resterande 46 muslimska länder har inte fri demokrati.
  • Gert
    Sensitiveguy skrev 2015-05-15 23:07:59 följande:
    Och då drar du slutsatsen att det är Islams fel?
    Ja. Har du någon bättre förklaring?
  • Gert
    Sensitiveguy skrev 2015-05-16 11:18:01 följande:
    Finns en hel rad förklaringar, men du har naturligtvis i förväg bestämt dig för att skylla allt på Islam. Det tycks ju vara ett grundkriterie för att få vara sverigedemokrat.
    Vilka förklaringar är det då? 
  • Gert
    Sensitiveguy skrev 2015-05-16 11:55:54 följande:
    Du borde du kunna ta reda på!
    Nej, det får du ta reda på själv!
  • Gert
    KillBill skrev 2015-05-23 14:07:01 följande:

Ett svin som uppger att han är sverigedemokrat har sextrakasserat kvinnliga rödgröna politiker: www.aftonbladet.se/nyheter/article20839571.ab

Han uppger att han är sverigedemokrat, vilket inte alls behöver betyda att han är det. Antagligen är han en vänsterpartist som är kåt på Dinamarca.
  • Gert

Så där ja. SD-politikern Michael Hess har blivit friad.

www.blt.se/blekinge/hovratten-frias-hess/

Äntligen! Man får faktiskt kritisera islam!!! 

• Gert
    KillBill skrev 2015-06-02 20:08:18 följande:

Hovrätten skriver att Hess uttryckt sig på ett sätt som fullt klart ligger utanför ramen för en saklig och vederhäftig debatt och att det varit fråga om ett kränkande yttrande.

Är det inte en pyrrhusseger när en Sverigedemokrat förvisso slipper straffet för hets mot folkgrupp men samtidigt blir avslöjad  för att ha uttryckt sig okunnigt och kränkande?  Hur fan man utbrista "äntligen" för en sådan sak?

Åklagaren Lena-Marie Bergström som drivit fallet överväger nu att överklaga domen till Högsta Domstolen. Det hoppas jag verkligen att hon gör!

Nej, det är inte okunnigt och kränkande att kritisera islam. Inte i Sverige i alla fall, och inte än.

I Saudiarabien hade han nog fått dödsstraff och det bevisar ju vart Sverige är på väg när det gäller yttrandefriheten när han först blev fälld av tingsrätten. Rätten resonerade bland annat att Hess inte borde få uttala sig om islam eftersom han inte är islamolog. Sjukt är ordet.
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!