Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Smutsiga sanningar om SD!

Biffus skrev 2014-12-06 20:52:50 följande:
    Nej, jag har aldrig påstått att FN gör rapporter om vilka länder som är rasister. Visa var jag har skrivit det. 

Jag har endast hävdat att SD:s politik bryter mot Europakonventionen för mänskliga rättigheter och Genèvekonventionen. 
    Det vet du mycket väl att du har skrivit. Det är bara kolla i din historik, om det går, så hittar man inlägg där du skriver det. Men du kanske har förträngt det?
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    nihka skrev 2014-12-07 12:33:02 följande:
    Klart det är rasistiskt om man är emot invandring av människor av visst ursprung med motiveringen att de är en sämre sorts människa.

Det är ju ett skolboksexempel på rasism.
    Då är Pia Sundhage rasist eftersom hon vill stoppa invandringen till damallsvenskan pga av etnicitet.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    FDFMGA skrev 2014-12-07 13:08:11 följande:
    Det där har du nog läst om men inte förståttSkrattande
    www.svt.se/sport/fotboll/sundhage-vill-se-farre-utlandska-spelare-i-sverige

Står klart och tydligt att hon inte vill ha in utländska spelare till damallsvenskan. Jag kan inte tolka det på något annat sett att hon vill diskriminera utländska spelare pga etnicitet.
  • Gert
    Biffus skrev 2014-12-07 14:54:06 följande:
    För att inte tala om at de vill stoppa ALL muslimsk invandring. De verkar inte tycka att muslimer blir svenskar. Påminner lite om "Ingen jude kan vara del av folket.", fasters muslimer...
    Fast nu hittar du bara på - igen. 
  • Gert
    FDFMGA skrev 2014-12-07 17:15:00 följande:

Åkesson säger inte att han vill stoppa all muslimsk invandring.
  • Gert
    nihka skrev 2014-12-07 17:42:02 följande:
    "Muslimer ska alltså inte ha rätt att komma hit?"

Åkesson: "Nej, precis".
    Antagligen missuppfattade han frågan. 
  • Gert
    JoBa skrev 2014-12-07 17:58:57 följande:
    Det är möjligt, förstås. Det var en rörig utfrågning, och det var faktiskt intervjuaren som lade just de orden i hans mun. Ganska oproffsigt, måste jag säga.

Detta till trots råder det ingen tvekan om att intervjun tydligt speglar Åkessons islamofobi - oavsett vad han ordagrant sade sig tycka eller inte.
    En annan sak är om SD är emot all invandring, som Pia Sundhage är fast till damallsvenskan, då skulle alltså SD inte vara rasistiskt, eftersom Pia Sundhage inte är rasist. Och då kan man fråga sig om SVP verkligen kan räknas som rasister.
  • Gert
    FDFMGA skrev 2014-12-07 18:08:42 följande:
    Eller om vi ska ta det på din nivå - Pia Sundhage har inga synpunkter på att det är fotbollsspelare från särskilda länder eller av en speciell religion hon anser att det borde finnas en maxgräns för i allsvenskan, skulle hon ha hävdat detta skulle hon ha varit rasist precis som Åkesson.
    Alltså är inte SVP heller rasister.
  • Gert
    FDFMGA skrev 2014-12-07 18:15:21 följande:
    Jodå, har en tydligt uttalad rasism - till skillnad från SD där det oftast handlar om halvkvädna visor.
    Vad är det för skillnad på Pia Sundhages "rasism" och SVP:s rasism?
  • Gert
    FDFMGA skrev 2014-12-07 18:51:47 följande:
    Skillnaden är att Sundhages åsikter om att hon skulle få ett bättre landslag om svenska talanger i allsvenskan fick mer speltid inte har med rasism att göra medan SVP inte är lika selektiva i sin rasism som SD.

Jag tror att dna tankevurpor bottnar i det som så många sverigedemokrater inte kan eller inte vill begripa - du vet det där ständiga gnället om att SD kallas rasister bara för att de vill begränsa invandringen ytterligare.

Jag har faktiskt aldrig sett eller hört någon som påstått att det måste vara rasistiskt eller främlingsfientligt att anse att invandringen till Sverige är för kraftig och att den borde begränsas - att SD är rasister brukar motiveras utifrån att de bedömer enskilda människor utifrån tänkta gruppegenskaper, ungefär som Åkesson när han sa att det framförallt är muslimer som inte ska få komma hit
    Det finns trådar här på FL där folk har röstat att det är rasistiskt att minska invandringen.  
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!