• Manelma

BF Juni 2015

Vi har berättat för familj och några utvalda vänner. Även en kollega så jag har någon att ventilera med om illamående och krämpor på jobbet. :)

• Manelma
    NICU skrev 2014-10-08 09:22:45 följande:

Jag håller tummen hårt för att du hittar ett gäng att följa! Det är första barnet? Kanske en grupp här inne som väntar första barnet i sommar? :)

Mammagruppen som jag är med på träffade jag här inne - vi är ett jättetight gäng men ändå cirka 100 stycken från hela Sverige! :) Och flera av oss bor här i trakterna. Vi gick över till Facebook efter bara någon månad pga av att det går att ha det lite mer "privat" där inne och kör med en hemlig grupp :)

I den här veckan (vecka 5) hade jag redan börjat kräkas med storebror så jag håller tummen hårt för att det blir annorlunda nu. Jag spydde i 42 veckor med storebror ;)

Jag är väldigt trött och drömmer en massa konstiga drömmar, precis som med förra men illamåendet och kräkningarna är under kontroll :)

Hur mår du?! :)

Det är inte mars 2013 gruppen? Hört mkt om den.
  • Manelma
    lillafii skrev 2014-10-08 18:06:13 följande:
    Vad har du hört om mars 2013

Gruppen manelma? :) är nämligen med i den ????????
    Att det är en mkt bra facebookgrupp har en vän som är med där o pratat mkt om den. :)
  • Manelma
    Malinzzon skrev 2014-10-09 09:57:51 följande:

Har en fråga, brukar er partner vara med när ni gör VUL? Har bokat in VUL den 17/10 :)

Lill-Smurfen, ett magiskt växande frö!
    Ja min man ska med den 15 de när vi ska göra första VUL. Han var med på KUB och RUL med sonen också. :)
  • Manelma

Ingen annan som är fruktansvärt känslig mot dofter? Min näsa är så sjukt känslig nu att jag bara mår illa av alla möjliga dofter som kaffe, sopor, sonens blöjor, makens parfymer, ciggrök. Allt luktar 1000 ggr starkare & gör mig konstant illamående. Va lika när jag väntade sonen... Uh höll i sig till runt v 16 då...

• Manelma
    Isabella89 skrev 2014-10-09 21:37:08 följande:
    Känslig, men inte fruktansvärt känslig. Inte än. Sist kom det i v7-8. Lagom kul att resa kollektivt med alla dofter. Och för att inte tala om alla rökare på perrongen. Blä!
    Jag är i vecka 7 nu och det blir mer o mer. Va lika med sonen. Började kräkas av det i v 8 ungf. Så gör mig redo för att något snart går över "gränsen"...
  • Manelma
    Diamant skrev 2014-10-12 22:07:11 följande:

TS skulle ju kunna redigera sin trådstart och lägga in BF-listan där, dock vet jag inte hur många ggr man kan göra det och det både kommer och går en del medlemmar varje dag..

Från vad jag minns i tråden jag va med i för bf jan 2013 så kan man inte uppdatera där uppe hur mkt man vill. Vi skapade till slut en tråd med bara bf lista som man uppdaterade.
  • Manelma
    septemberplus skrev 2014-10-13 16:15:36 följande:

Hej! För snart 4 veckor sedan fick jag ett mf. Förra lördagen var jag inne och gjorde ett vul då mina gravtest blev starkare. Dom sa att det inte fanns några tecken på en ny graviditet. Idag har jag mått illa så jag gjorde ett nytt cb test. Det visade 3+, förra lördagen (8 dagar sedan) visade det 2-3 v. Det måste väl betyda att det är en ny graviditet?

phpO3ZMdv60793.jpgphpTFVZMv16727.jpg

Inte för att skrämma upp dig men jag skulle åka in o kolla upp mig igen för om testen ökar finns det ju en graviditet någonstans och om inget tyder på att något växer i livmodern är det viktigt att dom utesluter utomkveds. Jag blev hemskickad med ett "du har nog fått ett missfall" o testen visade sen gravid o va sjukt starka o sen visade sig efter sjuhundra besök på akuten att jag visst hade en graviditet i äggledaren. Så se till att dom kollar dig grundligt och verkligen fastställer vad det är. Har du blödigt mer sen missfallet?
  • Manelma
    septemberplus skrev 2014-10-13 17:37:01 följande:

Jag var på ultraljud både dagen innan missfall när dom såg att det var blodfyllt och för en vecka sedan. Då såg det tomt och fint ut och dom kunde inte se något konstigt.

Jag vet inte hur många vanliga ultraljud dom gjorde på mig vid tillfälle utan att se men hcg hormonen växte o ökade sen skickades jag på special ultraljud o då hittade dom den.
  • Manelma

En annan sitter på jobbet och vill bara att denna dagen ska gå fort. Imorgon ska vi göra ett vul och jag är sjukt nervös. Minns att jag var nervös med sonen men denna gång känns det nästan jobbigare, vet inte varför... Men känner mig lite spänd inför det. Huvva... Annars är det en relativt bra morgon. Inte mått jätte illa utan lite diffust, känns som att det brukar vara jobbigare på kvällen för min del. Svullen som bara den i magen, och går inte att hålla in den alls. Men har lite mage sen innan och denna svullnad gör inte saken bättre direkt. Har inget att ha på mig som kan gömma heller utan jag får skylla på att jag tjockat på mig om nån frågar. Humöret är väl inte det bästa om dagarna när man ständigt är lite illamående, känner mig orättvis mot maken som fått utstå en del, men kan inte styra över känslorna riktigt ännu. Ser fram emot när illamåendet har lagt sig så man kan återgå till en trevligare jag... 

Svar på tråden BF Juni 2015