BF Juni 2015
Illamåendet börjar ta ut sin rätt. Jag känner mig nedstämd och klaustrofobisk. Lite som att vara instängd i en illamående-låda och veta att jag som tidigast släpps ut nästa år. Coolt att det är så många i min närhet som klarat det här.
Illamåendet börjar ta ut sin rätt. Jag känner mig nedstämd och klaustrofobisk. Lite som att vara instängd i en illamående-låda och veta att jag som tidigast släpps ut nästa år. Coolt att det är så många i min närhet som klarat det här.
Skulle på inskrivning idag, bokade in tiden för en månad sedan. Kommer in till kl 10 som inbokat i kalendern och möts av bm som säger att jag var inbokad kl 9. Jag har ALDRIG missat en bokad tid på hela min graviditet med sonen och bokade både inskrivningstid och UL i kalendern, UL tiden stämde minsann men inte inskrivningen?
Blev så ledsen att jag nästan började gråta. Jag som aldrig varit på Mama mia tidigare och såg fram emot denna dag i en månad fick istället ta emot en sur blick och kommentar om att jag minsann kommer sent och inte kunde bli inskriven idag. Fick ny tid på onsdag men hjälp va fel det kändes med allting. Är sån kontrollfreak va gäller planering o inbokade möten osv har hela familjen utplanterad i kalendern och så detta. Aldrig hänt och kände mig så förminskad och förnärmad. Känns inte alls som rätt start med bm och hela stället kändes kallt och känslolöst. Sitter nu och funderar på att boka av tiden och ringa min förra bm trots att jag inte bor i det området längre kanske det är bättre? Hon känner mig, min historik och framförallt var så varm och välkomnande vid varje besök. Åh är så kluven och ledsen kanske lite överkänslig av alla hormoner men kan inte styra det....
Vi tog reda på det sist och vill det även denna gång. Fick lite av annan sorts band till honom så fort jag fick veta och började förbereda mig mentalt samt att vi hade färdigt namn som väntade så det blev lixom som att vi redan kände varandra ett tag hehe. Kan inte förklara det riktigt men kommer definitivt fråga igen om det går att se.
Hej. Du kan lägga till nig som vän på FB Tania Hörnicke( knappen som mellannamn så inte svår att hitta)så lägger jag in dig i gruppen.
Välkommen hit!
Idag var jag och maken på inskrivning och har bokat in både KUB och RUL , så nu har man verkligen något att räkna ner till igen! KUB ultraljudet bokades in till 20 november när jag är 12 + 3 och RUL 7 januari när jag är i vecka 19 +2 .
Ni som väntar på att komma med i FB-gruppen så kan det ta lite tid trots att någon har lagt till er. Det måste godkännas av administratör innan nu kommer med.
Jag började må lite kymigt i vecka 6, men det var i vecka 7 det drog igång på allvar. Nu är jag i vecka 8 och har legat hemma en vecka och mått fruktansvärt illa. Lergigan hjälper inte. Seaband hjälper lite om jag inte har dem på jämt.
Något som jag reagerar på numer är höga ljud. Det är helt sjukt. När Comviq-gubben i reklamen vrålar "SLUUUTA!" måste jag hålla för öronen, annars kräks jag. Haha. Helt sjukt.