• Manelma

BF Juni 2015

Flor Mariposa skrev 2014-10-02 13:05:46 följande:
    Tack <3

Jag går in i V 7 imorgon! Har redan gjort två VUL och då såg man inget men det var för att jag haft så ont och man ville utesluta utomkved.
    Jag var nog 7 fullgångna och ca 3 dagar eller så då vi fick se slående hjärta. Min första graviditet var ett utomkveds, den hittade dom när jag var i v 8 tror jag. Var in o ut hela tiden då jag blödde o hade fruktansvärt ont. Men den tog kroppen hand om själv i ett långdraget missfall på flera mån.  Om du inte blöder är det nog ingen fara på taket. Man kan ju känna av hur det är något som sker rätt rejält. Min svägerska va in till gyn och trodde det var något fel på henne för hon hade så ont, fick då veta att hon visst var oplanerat gravid. Så den smärtan va väl bara växtvärk eller så. Lillan är idag 1,5 år. :) 
  • Manelma
    Amfam skrev 2014-10-02 20:35:39 följande:

Någon som har tips om bra MVC i Sthlm? Var inte helt nöjd sist.

Jag gick i Bromma första gången men denna gång är det inte aktuellt då jag flyttat ifrån Bromma, fick bli MamaMia på Kungsholmen denna gång. Hoppas jag valt rätt. :) 
  • Manelma
    jemi02 skrev 2014-10-02 21:12:52 följande:
    Har du varit på inskrivning än? Jag funderade på att gå där också.
    Nope inte ännu, fick tid till slutet av oktober. Ska först göra ett VUL på Karlaplan om mindre än 2 veckor också MamaMia men det är väl där dom har sina ultraljudsmottagningar. Jag antar att min inskrivning är något senare för att jag inte är förstföderska. 
  • Manelma

Jag va så sjukt sugen på pizza igår att det inte fanns några andra allternativ helt enkelt. Köpte till middag o smällde i mig den med största njutning. Saltsugen som en tok! Men, har varit på benen hela dagen idag o nu när jag kom hem o slog mig ner i soffan kände jag av min rygg, säg inte att fogarna börjar göra sig till känna redan nu, please!!!

• Manelma

Denna hunger är inte bra för mig. Stoppar i mig så mkt att jag sen känner mig som att jag ska spricka. Måtte det gå över snart så jag kan återgå till normalt matintag. Hahaha

• Manelma
    carolinheiner skrev 2014-10-05 08:07:35 följande:

Gjorde ett vul i förra veckan när vi var på gyn för att ta nya cellprover.. Men såg inget.. Bara en tjock slemhinna.. Men gyn sa också att de va jätte tidigt.. Men tappen blev mätt en extra gång å så mätte han även slemhinnan som va tjockare än när man ska ha mens vilket är positivt. På tisdag ska vi till bm å prata lite om hur jag ska leva :)

Var i tyskland igår å hade stödstrumpor på mig för att slippa svullna anklar vilket ja får när ja åker buss.. Meeen de hjälpte inte alls.. Inga anklar när ja kom hem :( .. Däremot slapp ja bära något alls :) fick inte röra något alls förutom en liten påse med cigaretter å godis :) symptomerna bara försvinner å kommer hela tiden.. Men ja e inte orolig.. Mest orolig att ja inte ska få jobba utan måste bli sjukskriven.. Får inte öppna mig igen :(

Cigaretter? Röker du?
  • Manelma

För mig har det tvärtom blivit lugnare mot slutet av denna vecka, imorgon går jag in i vecka 7 och jag har redan börjat känna någon form av svag illamående då och då. Inte särskilt roligt så klart men samtidigt ok om det fortsatt håller sig på denna nivå. Kommer och går lite under dagen och ibland blir lite mer förstärkt av lukter eller av vad jag äter under dagen. Men med en liten buse hemma hinner jag inte tänka och oroa mig så mycket han tar all min uppmärksamhet under hans vakna timmar. 21 månader snart och så mycket hyss! Tiden kommer nog flyga förbi denna graviditet. Brösten började också kännas fylligare och lite ömma dom som varit helt neutrala från start. Men går också i vågor fram och tillbaka. Längtar till VUL den 15 de och få se det svart på vitt den lilla rackaren som växer i magen. :) 

• Manelma

Då va det premiär för nattlig uppgång för att gå och kissa. Har i flera dagar varit sjukt kissnödig på nätterna men klarat av att hålla mig till morgonen. Dock med drömmar där jag ska gå och kissa konstant, så det är ett under jag inte kissat ner mig i sängen. Men inatt gick det inte att ens försöka. Så nu är väl det igång. Nattkisserierna. Sist höll va det flera ggr per natt till o med. Jag som normalt aldrig kissar på nätterna. Måste vänja mig och hitta sätt att somna om fortare på efter det. För inatt resulterade det bara i ca 30 min vridande och vändande... Men man vänjer sig väl snart. Men ett mkt bra tecken på att något växer i magen och tar plats! 

• Manelma
    lillafii skrev 2014-10-06 06:47:08 följande:
    Jag va också uppe och kissade inatt. :/ 04.20, han precis somna om och så vaknade sonen 04.45. Så har egentligen inte sovit nått sen ja vaknade för att kissa. Kommer bli en lång dag idag. Och jag som blivit sjukligt trött senaste dagarna. Undra hur man ska klara av alla små yrväder på jobbet? (Jobbar i en fskklass)
    Jag har knappt sovit jag heller, då jag inte kunde somna först pg av illamåendet och sen när man väl somnat vaknar man kissnödig, somnar om efter en halvtimma, och då riner makens klocka... Trodde morgonen skulle bli jobbig men då bjöd sonen på en sprudlande morgon med pussar och kramar och lämning på föris som gick som en dans. Då blir man extra tacksam hahaha :) 
  • Manelma
    Limpan nr2 skrev 2014-10-06 12:35:48 följande:

En liten knasig fundering kanske men hur långt "gångna" var ni när strecken på graviditetstestet var lika starka? Jag är enligt uträkning i v.5(4+1) och teststrecket är kanske hälften så starkt som kontrollstrecket.

Undrar om det är "normalt". Det har iaf blivit lite starkare för varje dag som gått sen jag plussade :)

Äl + 15 va jag när teststrecket tom va starkare än kontrollsträcket. På ÄL + 13 hade jag bim. Väldigt individuellt det där.
Svar på tråden BF Juni 2015