• Manelma

BF Juni 2015

Jag är förvånad över hur lite symptom jag har. Haft lite difusa känningar i livmodern, brösten är inte påverkade just nu, vet inte om det beror på att dom redan ammat ett barn innan och redan klara för att fyllas med mer mjölk? Dofter har börjat kännas lite starkare än tidigare, är extra känslig och irriterad mer nu, kissar oftare, och gasig. Jag har också väldigt klara drömmar. Det har jag haft som symptom även med sonen. Drömmarna är så tydliga och färgstarka, känns verkliga. Mycket farodrömmar, som nu även involverar sonen. 

• Manelma

Jo det låter bra med facebook grupp men tänkte det kunde bli lite fler här inne och hinna komma mer folk innan man gör det. Så vi blir ett bra gäng. Är ju bara några få juni som ens hunnit plussa ännu. Första tiden brukar många också vara lite hemliga innan man gått ut till nyheten till alla :)

• Manelma

Jag tänker stanna kvar här tills jag är mer officiell med graviditeten. :) Jag tar testlagrets test varje dag för att se hur den mörknar Enda som verkligen får det kvitterat att man faktiskt är gravid!

• Manelma

Jag började inte må illa först runt vecka 7 sist så om det följer samma mönster hoppas jag slippa det nån vecka till. Däremot passar jag nu på och äta allt möjligt gott då jag minns att mina smakpreferenser ändrades väldigt drastiskt i samband med illamåendet. Har lite molande i magen, men annars mår jag helt ok så här långt. 

• Manelma
    Fiiaaa skrev 2014-09-24 22:13:11 följande:

Här har molvärken avtagit något (tackarrrr), flytningarna är inte färgade längre, det höll på bara ett par dagar kring bim (men det kommer säkert tillbaka att döma av hur det var förra gången, jag tänker dock inte få panik för det). Dessutom känns brösten mer och mer tunga och ömma. Illamåendet är konstant, inte det värsta jag varit med om, men rejäla kväljningar när jag blir lite för hungrig och en konstant lätt yrsel. Känns helt ok. Håller alla tummar jag kan för att detta ska gå vägen, men det känns ju så himla långt tills man kan andas ut lite...

Molvärk behöver inte vara något dåligt. Jag har molande och hade det med sonen med. Livmodern jobbar för fullt, och växer! :)
  • Manelma

Uh vad jag vill ha mer symptom nu! Känns märkligt att brösten knappt ömmar och att allt känns som vanligt. Pytte lite molande i livmodern bara. Är det så här med andra barnet? Kan det va så olika mellan graviditeterna?

• Manelma
    enannanmaria skrev 2014-09-25 19:48:16 följande:
    Ja, det kan vara olika. Jag kände knappt något mina förra graviditeter men känner desto mer nu.

Idag verkar tröttheten ha kommit, skulle kunna gå och lägga mig för natten nu.
    Jag har varit såååå trött hela dagen. Även varit på föreläsning hela dagen, kändes som att två tändstickor skulle behövas för att hålla ögonen öppna, satt vid chefen hela dagen och tänkte om hon skulle reagera på mina ständiga gäspanden, men har ju en 20 månaders här hemma så man kan alltid skylla på det.. :)  Va skönt att höra att det kan variera, men sätter lite griller i hjärnan på mig. Måste slappna av och lita på kroppen. 
  • Manelma
    Kyy skrev 2014-09-25 21:58:04 följande:

Känner precis detsamma! Jag vill ha symptom! Det blir liksom ett kvitto att jag faktiskt är gravid, känns nästan som på låtsas nu. 

Eller hur!! Precis så! Hahaha sen slår den väl en, illamåendet o så kommer man vilja va normal igen :) 
  • Manelma
    carolinheiner skrev 2014-09-26 07:09:28 följande:

Ingen lust alls å äta frukost :( äckligt känner ja :( känner mig annars inte gravid :/ samma känsla som sist.. Har lite symptom men kan inte själv inse att ja e gravid :/ idag gick vi in i v 6(5+0) :) vet inte om vi ska berätta för föräldrarna i helgen eller om vi ska vänta tills efter läkarbesöket v 8 :/

Jag har berättat för svärföräldrarna och på söndag får även mamma o pappa veta. Dom är bortresta nu så tänker ta en digital och slå in med vykort grattis mormor o morfar igen. har berättat för några vänner också för vill gärna att andra ska veta ut i fall att. Jag går in i vecka 6 på måndag. :)
Svar på tråden BF Juni 2015