• Diamant

BF Juni 2015

Hmm, hur var det nu med cravings? Står nu, några minuter innan midnatt och kokar RIS som jag ska blanda med majs, crème fraîche och majonnäs.. Mannen har gått o lagt sig..

• Diamant
    VioloLaviose skrev 2014-10-12 07:25:46 följande:
    Hahahhahahaha :) vilken vecka o dag är du i exakt?
    Är i slutet av v.6 (5+6) :)

Har inte haft några andra symtom utöver illamående efter varje gång jag äter så har varit lite orolig att det inte är något embryo där inne, och så gick mannen o la sig igår o jag skulle också gå o lägga mig men det GICK bara inte! Jag var TVUNGEN att äta det där riset o det var nog det GODASTE jag ätit!

Drömde om popcorn inatt så idag blir det till att poppa hehe
  • Diamant
    MiniCatti skrev 2014-10-12 07:46:47 följande:
    Hahahaha! Är man sugen så är man! Jag känner också av cravings. Skivad ost!

För övrigt är mitt humör helt upp och ner. Jag grinar för allt hela tiden och jag kan inte stoppa det.
    Mirella skrev 2014-10-12 07:59:22 följande:
    Rostad bröd med räkost yammi :)
    Haha det är tur att vi blir sugna på olika saker, annars hade affärerna haft slut på allt gott ;) 

• Diamant
    Milie skrev 2014-10-12 11:09:34 följande:
    Haha, vilket sammanträffande. Jag kom hem dödshungrig från skolan och tokringde sambon hela vägen hem tills han svarade eftersom jag var så sjukt sugen på ris och ville be honom köpa snabbmat som innehöll ris. Jag äter aldrig annan snabbmat än pizza, kebab med strips eller hamburgare annars. Nu blev det från en kinesisk restaurang och jäklar, så gott riset var! Jag har aldrig, aldrig blivit sugen på något som ris förut.
    Haha det är så knäppt! 
    Jag äter aldrig snabbmat alls (är gluten- och laktosintolerant så det är rent hopplöst att få "ren" mat som inte gör en sjuk..) men åt pizza i veckan, ibland blir suget större än en själv på något vis! 
  • Diamant
    Milie skrev 2014-10-12 12:44:17 följande:
    Ah, ja. Det kan jag tänka mig. Pizza är något som jag blir sjukt sugen på ganska regelbundet som ogravid, hehe. Hur gick det och äta den då? Blev du sjuk? Är det liksom noll tolerans eller kan du "komma undan" med en mindre mängd?
    Blev faktiskt inte sjuk! Annars brukar det flyga så mycket mjöldamm på pizzeriorna så man aldrig lyckas få det helt glutenfritt men dom lyckades denna gången! :) 
    Det är nolltolerans, försöker äta naturligt glutenfritt annars för att slippa stärkelse gjort på vete och så, kan förhoppningsvis rädda en de gånger det blir kontaminerat! 
    Milie skrev 2014-10-12 12:45:46 följande:

Jag tänkte att jag kunde göra ett försök att snygga till listan om ni vill. Alltså att sätta alla som har samma dag tillsammans med datumet som "rubriken". Tänkte bara höra om det är någon som har något emot det? Listan är ju så himla lång nu så det kan ju vara bra att få ihop den lite och göra den mer överskådlig. 

Låter som en mycket bra idé! 
  • Diamant
    Milie skrev 2014-10-12 12:44:17 följande:
    Ah, ja. Det kan jag tänka mig. Pizza är något som jag blir sjukt sugen på ganska regelbundet som ogravid, hehe. Hur gick det och äta den då? Blev du sjuk? Är det liksom noll tolerans eller kan du "komma undan" med en mindre mängd?
    Blev faktiskt inte sjuk! Annars brukar det flyga så mycket mjöldamm på pizzeriorna så man aldrig lyckas få det helt glutenfritt men dom lyckades denna gången! :) 
    Det är nolltolerans, försöker äta naturligt glutenfritt annars för att slippa stärkelse gjort på vete och så, kan förhoppningsvis rädda en de gånger det blir kontaminerat! 
    Milie skrev 2014-10-12 12:45:46 följande:

Jag tänkte att jag kunde göra ett försök att snygga till listan om ni vill. Alltså att sätta alla som har samma dag tillsammans med datumet som "rubriken". Tänkte bara höra om det är någon som har något emot det? Listan är ju så himla lång nu så det kan ju vara bra att få ihop den lite och göra den mer överskådlig. 

Låter som en mycket bra idé! 
  • Diamant

Någon som upplevt skrattgråten än?

Kollade på film med maken och så var det en jätterolig scen där jag gapskrattade tills tårarna kom som utvecklades till en jättegråt-attack! WTF??

Kände mig lite lätt hysterisk för jag var verkligen inte ledsen!

Tur mannen förstår en och bara skrattade o kramade om mig!

• Diamant

TS skulle ju kunna redigera sin trådstart och lägga in BF-listan där, dock vet jag inte hur många ggr man kan göra det och det både kommer och går en del medlemmar varje dag..

• Diamant
    Manelma skrev 2014-10-12 23:10:39 följande:
    Från vad jag minns i tråden jag va med i för bf jan 2013 så kan man inte uppdatera där uppe hur mkt man vill. Vi skapade till slut en tråd med bara bf lista som man uppdaterade.
    Ah okej!

Annars får man skriva instruktioner till alla så de vet hur man kopierar och klistrar in en text så de kan lägga till sig själva, blir lite tråkigt när folk blir sura för att man missat just deras inlägg om att de vill vara med..

Ska till BM idag, hälsomötet gissar jag och inte inskrivning?

Ska bli skönt att träffa någon som har koll på läget iaf, vaknade med ont i livmodern vilket känns jäkligt läskigt o hoppas att det inte är något allvarligt!

Har sovit oroligt med o vaknat en massa gånger..
  • Diamant
    Mirella skrev 2014-10-13 20:51:43 följande:
    Yey och pepparkaka med räkost och glögg fasen vad jag är sugen på glögg nu då
    Hehe, äter pepparkakor just nu :P
Svar på tråden BF Juni 2015