• Diamant

BF Juni 2015

Hej allihopa!

Går gärna med i denna tråd för att dela erfarenheter och tankar :)  

Jag plussade idag!! 
    Fick inga utslag på ÄL-tester denna månaden och kände iheller inte av min ÄL som jag brukar göra, så var HELT säker på att det inte skulle bli något. Kände inte efter och tänkte inte så mycket på att mensen närmade sig utan gick och längtade till nästa ÄL! 

När mensen inte kom igår blev jag lite konfunderad men tänkte mest att eftersom ÄL inte infann sig att mensen var sen pga det. När den inte började idag iheller trots att jag hade både mensvärk och det kändes som att jag blödde utan att göra det så tog jag två tester som båda visade positivt :) 

7 Juni: Diamant, första barnet, 30 år, Göteborg.

• Diamant
    Fiiaaa skrev 2014-09-29 20:01:46 följande:

Om nån vill lägga till mej i bf-listan (vet inte om det blir så bra från mobilen)

30 maj: Fiiaaa, 32 år, första barnet, Uppsala

Hej Fiiaaa Hjärta
  • Diamant
    {#emotions_dlg.flower} BF-lista {#emotions_dlg.flower}

27 maj: Elsa83, första barnet, 30 år, Malmö

30 maj/1 juni: Sinilam, andra barnet,24 år! 

30 maj-2 juni: Gizza, andra barnet, 31 år, Uppsala

30 maj: Fiiaaa, 32 år, första barnet, Uppsala

1 juni: saran86, andra barnet, 28år, Umeå

3 juni: KnytetsMamma, andra barnet, 34 år, Linköping 

3 juni: jemi02, andra barnet, 30år, Stockholm 

4 juni: Onilla, första barnet, 25 år, Halland

4 juni: stayyoung, första barnet, 26 år, Jönköping.

4 juni: micra, tredje barnet, 28 år, Västerås

7 Juni: Diamant, första barnet, 30 år, Göteborg.
  • Diamant
    Fiiaaa skrev 2014-09-29 20:27:27 följande:
    Hej! Såg att du plussade i den andra tråden, såå roligt! Stort grattis och välkommen hit <3
    Taaack <3 

Är fortfarande i chock haha! 
    Hur går det för dig? Mer symtom? 
  • Diamant
    joseeffin skrev 2014-09-29 21:30:01 följande:

Diamant: kul med jämngammal i Göteborg som ska ha bebis :)

Ja vad roligt! :D 

Gött med en som har gjort det en gång innan också hehe ;) 

• Diamant
    joseeffin skrev 2014-09-29 21:42:03 följande:
    Ja det var ju inte så längesen som jag satt i bilen och skrek till Mölndals förlossning sambon körde över rött klockan 16 en vardag.. Säger allt om trafiken. Var i stan bor du? Jag bor i Kålltorp.
    Skickar PM! :) 
  • Diamant
    Gizza skrev 2014-09-30 08:22:06 följande:

Själv var jag tvungen att ta ett test nu bara för att se att det fortfarande ger utslag. Och det gjorde det, mycket starkare än förut, så förhoppningsvis betyder det att bönan där inne mår bra trots avsaknaden av symptom för mig...

Tanken slog mig också idag Gizza, men jag VÅGAR helt enkelt inte! Tänk om det är neg nu?! 

Mensen har inte dykt upp och gravtestet var ju positivt igår så jag får hålla mig till att gå och kolla i trosorna tre gånger i timmen tills jag kan börja lita på det! 

Jag har heller inte några symtom, en "olustig" känsla i kroppen bara och igår hade jag molvärk i magen. 
    När kan man börja vara säker på att fostret är här för att stanna? Finns det någon tidsgräns? 

• Diamant
    joseeffin skrev 2014-09-30 05:58:34 följande:

Godmorgon tjejer :) här började dagen tidigt med bebisgos. Knasunge!

Men GUD så söt!! 

Har börjat fundera på det här med maten. Jag är gluten- och laktosintolerant, allergisk mot jod samt råa morötter och kan inte äta för fet mat då jag gjorde en magoperation för några år sen. Har även hyperglykemi (blodsockerfall) så MÅSTE äta ofta redan som det är men har svårt att hitta mat som smakar gott så när jag får blodsockerfall så gäller det att SNABBT få i sig en frukt eller godis för att inte svimma. 
    Glutenfria alternativ är oftast rakt ut äckliga så det blir naturligt glutenfri kost mest (äter sådant som naturligt inte har gluten i sig, alltså inte mat som det brukar vara mjöl i där det bytts ut till glutenfritt mjöl) vilket utesluter en hel del!

Kan sällan köpa mat ute, däremot har jag sjukt DILLE på sushi, men det är väl ett big no-no om man inte väljer helvegetarisk sushi va? 

Fått tid för inskrivning hos MVC om 2 veckor, yay! Men hur ska man kunna gå med denna oro att inte få behålla tills dess? 

• Diamant

Jag tycker att det låter så himla mysigt med allas symtom! :) 

När börjar det? Vi är ju alla i väldigt tidigt stadie, men i vilken dag (efter BIM) började era symtom och vad har ni? 

BIM i söndags - Jag har mest en "obehagskänsla" i magen, varvat med lite molvärk, dålig i magen. Började få ont i brösten nu på eftermiddan och illamående. Men är det för tidigt att känna sånt? Är det inbillning? 

• Diamant
    MalinA87 skrev 2014-09-30 13:39:20 följande:

Hej,
    Jag är en 27 år gammal tjej som fick veta förra veckan att jag är gravid. Är i vecka 6 nu och har BF 1a juni.. Det är mitt första barn och det kom väldigt oväntat då jag gick på RMC för endometrios.. men efter att de spolat äggledarna verkar det ha gått vägen av sig själv - känns underbart!

Det är mitt första barn och nu är jag lite nervös för att inte få i mig tillräckligt med näring under de här första kritiska veckorna. Har köpt MittVal Kvinna som jag tar 1 tablett 1-2 ggr/dag och sedan är jag en sunt människa för övrigt. Rör på mig 3-4 ggr/veckan och äter ganska varierad kost.

Några råd från er som varit med förut? Något som är extra bra att äta nu i början?
    Är laktosintolerant men visst ska inte det spela någon roll?

Kram Malin

Ta extra Folsyra också, just in case :) 

Jag är också laktosintolerant (och en massa annat, gluten osv.. Se inlägg högre upp..) men det spelar ingen roll för själva graviditeten, och just laktosfria produkter finns det ju MASSOR av så det blir inga problem för dig att hitta alternativ :) 

Svar på tråden BF Juni 2015