• Frallanz

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

Hippo83 skrev 2014-10-14 16:33:09 följande:
    Jag har också BIM 22/10. Har igår och idag fått mensvärk men försöker att inte tänka på det. Sannolikheten för att det ska ha tagit sig är ju väldigt liten särskilt som det är första försöket.

Och sen måste jag ju också säga grattis till dig Frallanz
    Säg inte det, jag ställde in mig på att det inte skulle ha tagit sig på denna ÄL, då det var första försöket för mig men jag fick mig två streck på BiM dagen så man ska aldrig säga aldrig :)

Tack o tack, håller tummarna för er andra nu!
  • Frallanz
    GrönTröja skrev 2014-10-14 17:10:45 följande:

Vad tror ni om detta?

Grattis, där är ett extra streck så nog är det positivt allt :) vilken bimdag är du på?

• Frallanz
    GrönTröja skrev 2014-10-14 17:57:02 följande:

Jag är lite osäker då jag har pco, så jag ska egentligen inte kunna bli gravid utan behandling :p men enligt min "mensapp" så är jag på bim -2 eller hur man skriver :p

Men testa på BiM igen, så får du kanske tydligare streck :) eller kontakta mvc för ett test hos dem? Där är säkert ett plus ska du se :) ett plus är alltid ett plus sägs det.
    louise1992 skrev 2014-10-14 17:58:38 följande:

Jag har också BIM 18/10 om man räknar på en menscykel på 28 dagar, Om inte mensen kommit innan den 21 så testar jag nog då, för att få ett säkrare svar

Jag har varit väldigt trött i ett par veckor och förr förra helgen fick jag en enorm smärta i ländryggen som jag fortfarande känner av. Molande värk och småstick i "tjejmagen" emellanåt OCH ett himla sug efter sötsacker! Är som ett monster som vill stoppa allt sött i munnen! Matlusten har dock förvunnit något... MEN inga ömmande bröstvårtor!Skäms

Hoppas inte att jag inbillar mig... Kommer bli så besviken om jag får ett -, efter alla symptom och allt "ansträngande" även fast man hellre hade velat sovitOskyldig hihihi. bara att börja om på ny "KULA" om det inte går vägen denna gång!

Jag testade mig samma dag som mensen skulle komma, och på eftermiddagsurin tom och jag fick då ett säkert test :) så man kan testa på BiM dagen, men jag förstår om du vill vänta. Vissa får inget plus förrän långt efter BiM dagen heller.

Mina symtom var en enorm trötthet som sitter i än, den startade 12 dagar innan BiM, i samma veva som de ömma bröstvårtorna dök upp. Molvärken dök också upp samtidigt som bröstvårtorna, och höll i sig till två dagar innan BiM då det försvann.
    Men återkom igårkväll igen :) Men utöver de tre sakerna har jag inte haft några som helst tecken på att jag är gravid - mer än ett positivt test då.

Lycka till!

• Frallanz
    louise1992 skrev 2014-10-14 19:24:29 följande:
    Nu blev jag frestad att ta ett test i helgen, kanske tar med morgonurin på lördagen på BIM dagen (vad jag tror). Det är frustrerande att inte veta hur lång min menscykel är. Kul att du plussat och grattis!!!! Hur långt gången är du nu?:)
    Tack :) jag plussade den 12/10. Så är "nygravid". Är i v 4+4 bara än sålänge, tar en dag i taget och hoppas på att det ska gå hela vägen såklart :)

Håller tummarna för dig! Uppdatera om hur det går för dig :)
  • Frallanz

Hippo83: Jag själv ställde in mig på att det inte tog sig på första försöket, jag kände mig inte ett dugg gravid. Sen närmade sig mitt nya jobb också, så all min fokus har och ligger fortfarande på det. Det är alltid bra om man har annat som tar upp all tid, så man inte tänker så mycket på BiM då stress kan göra det svårare att slappna av och kunna bli gravid.

Ge inte upp, tänk att "det händer när det händer", det gjorde jag.

Håller tummarna för dig :)

Hannap90: Ibland kan mensen bli försenad. Jag har varit med om samma som du, och då har den kommit på samma datum med plus/minus en dag ca. Har hänt mig en gång att den höll sig borta en hel månad och dök upp vid samma tidpunkt nästkommande månad som senaste jag hade den. Men det är väl individuellt, du får vänta och se :) Använder du dig av ÄL tester?

• Frallanz

Till er som plussat: är det bara jag som mår psykiskt dåligt? Nedstämdhet, lite ångest och oro. Vet att detta är fullt normalt, men kan ändå inte låta bli att tänka "tänk om det aldrig släpper för mig" och får dåligt samvete över hur jag känner.

Det är inte så att jag inte vill detta, tvärtom!

Jag längtar efter vårat lilla pyre där inne och vill inget annat än ha h*n här hos oss NU!

Så därför tycker jag det är viktigt att man pratar om det, minsta lilla tanke ska delas utan att man ska skämmas.

Vill ju inte känna såhär som blivande mamma, och det är jobbigt för pappan att se mig såhär med såklart. Jag är jätteglad när vi pratar kläder, saker och massa bebisnamn.

Men kan inte låta bli att känna mig nedstämd.

Men jag älskar som sagt vårat pyre <3

• Frallanz
    GrönTröja skrev 2014-10-16 10:18:24 följande:

Känner att jag vill göra en liten uppdatering här då jag har varit lite "orolig/nojjig"

Så här såg mitt första test ut:

Idag såg det ut så här:

Vill att sträcket ska bli starkare så man kan känna sig mer "säker"

Visst är du gravid! Hade du BiM i dagarna?

Jag testade på BiM dagen, 12/10 o det var rätt så starkt. Beror kanske på när man testar?

Gjorde bara ett test, och har inte gjort ett nytt.
  • Frallanz
    GrönTröja skrev 2014-10-16 10:30:30 följande:
    Då jag har pco/pcos så vet jag inte när mensen skulle ha kommit faktiskt. Då jag har kunnat haft mens 1-4ggr per år. Men enligt min mensapp, vilket är baserat på om man fungerar normalt så är jag på bim -4 idag. Men då borde det inte visa så svagt? Hade min senaste mens den 13 september iaf. Men min cykel kan vara längre med, så jag kan lika gärna vara på bim 4 bara. 
    Vissa får inte ett plus förrän en hel vecka efter bim, och andra kan plussa dagarna innan bim så det är väldigt individuellt :)

Eftersom du fått positivt två ggr nu så bör du med säkerhet vara gravid och jag är säker på att du inte har nåt att oroa dig för :)

Pmade dig men vet inte om du fick det?

Skriver via FamiljeLivs app på telen och den strular lite så om du inte fått ett privatmeddelande av mig så kanske du kan skriva till mig istället? :)
  • Frallanz
    emzerus skrev 2014-10-16 21:11:30 följande:

Idag fick jag påGlad mitt digitala ägglossningstest så nu kör vi :)
    Får hoppas att jag också plussar inom kort! Så avundsjuk på er som har fått ett plus....men också väldigt glad för er skull såklart :)

Heja! :) håller tummarna. Tänk inte för mycket på det, ta det som det kommer och njut av tillverkningen istället, så att ni inte stressar upp er.

Förstår hur du känner dig, kanske kan trösta dig lite med att jag känner mig nedstämd och ångestfylld, pga hormonförändringar - så det är svårt att njuta av grav just nu :/
  • Frallanz
    Pearl10 skrev 2014-10-17 11:27:11 följande:
    var ett tag sen jag var här. Roligt att se att du plussat äntligen! :) tror det är vanligt att känna sig nedstämd i början, är ju massa känslor man bär runt på, dels glädjen över plusset men samtidigt oron över allt som kan hända. Det är inte förrens nu jag själv har börjat slappna av lite.

En uppdatering från min sida. Anledningen att jag inte varit inne på fm på ett tag är att jag inte haft kraft. Går imorgon in i v10 o har sedan v7 drabbats av hyperemesis gravidarum o varit sjukskriven. Fruktansvärt har det varit, väntar på att få må bra snart. Känns som jag kan hantera det lite lättare nu men är fortfarande helt utslagen. Någon mer som har erfarenhet av detta?
    Tack! Var inte beredd på att det skulle ta sig på första försöket så är väl lite paff ännu.

Vad är det som du skrev? Vet inte vad det är för nåt så berätta gärna :)
Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!