• Frallanz

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

kaaatie skrev 2014-10-02 13:45:57 följande:

Hej! Jag hoppar också in här och hoppas det är okej. Jag och min sambo har tagit beslutet att nu är det dags för tillökning. Jag har precis haft mens och slutat med mina P-piller. Nu inväntar vi ägglossningen så vi kan påbörja bebisbakandet.

Jag har ätit P-piller i 11 år och vet att det kan ta ett tag innan det blir någon bebis. Någon som har erfarenheter av detta? Hur långt tid tog det för er?

Välkommen! :) alla är välkomna in i min tråd så kom in, kom in :D

Jag har ingen erfarenhet av det där med ppiller. Använder ppiller första året med min nuvarande, sen har vi bara kört på avbrutet och kondom.

Första försöket här, och jag förväntar mig inget positivt denna gången. Känner mig inte gravid. Fick obt i brösten igår o idag men det kan man väl ha 10 dagar innan mens?
  • Frallanz

Hej allesammans!

Jag är oerhört tacksam över att ni är så många som vill finnas i min tråd :) trodde faktislt inte att vi skulle bli så jätte många, o ha så trevligt på samma gång!

Jätteroligt o få följa er allihopa!

Idag har jag en jobbig dag... För första gången sen vi bestämde oss för o försöka med knodd så har jag varit väldigt nere.

Känner mig ledsen, tom och besviken idag :/ varför vet jag inte. Kan bero på att jag hade hoppats innerst inne på ett plus på första försöket men vet attdet inte tog sig denna gång trots att jag bara är på bim-10. Inga direkta symtomer förutom lite öm i brösten, men de kan man väl ha en vecka innan mensen så.

Blir dock glad av att komma in här och läsa om er andra :) det hjälper idag!

Skulle behöva lite pepp känner jag, o då är hag glad att jag startade denna tråden. Tack för stt ni följer både mig och varandra! :)

• Frallanz

Jag vet ingenting om Äl stickor tyvärr :/ inte alls insatt i dem. Har funderat på o köpa hem sånna dock, men jag skulle bli allt för stressad av att ha Äl stickor.

Javisst, alla dagar är väl inte en dans på rosor, men var längesen jag var såhär deppad. Säkert ett pr sen sist :s

Mår ju oftast bra och så, men som sagt alla dagar är inte lätta såklart. Vill att bim ska komma, o att nästa ÄL kan ta plats så man kan få känna en lyckad ÄL snart :)

Nu har jag molvärk igen, brösten ömma dem med men inte så jätte ont i dem. BIM 12/10

• Frallanz
    Leonas skrev 2014-10-02 18:42:25 följande:

Frallanz:

Tror jag också skulle bli stressad av äl-test. Får se, kanske något man önskar prova senare. Förstår att det känns i motvind emellanåt. Det är så lätt att säga "försök att inte tänka på det", när det samtidigt kan kännas som en nåbar dröm! Tummar och tår hålls för Ditt (och alla andras) plus!! Kram till dig :)

Ja, de senaste dagarna sen Äl har jag tyckt det varit skönt att inte analsera o hoppas för mycket - men nu har det istället gått öer till att kännas segt och hopplöst :/ man vill ju attdet här med planering av barn ska vara roligt, men såklart är inte alla dagar roliga.

Nu är sambon bortrest o det gör mig väldigt känslig varje gång han är iväg, men inte såhär...

Håller tummarna för oss allihopa!

Kraaam på er!
  • Frallanz
    Reggi skrev 2014-10-03 05:54:24 följande:

Precis testat och det var negativt :( tråkigt, men så länge jag inte får mensen i morgon så finns det hopp

Precis som du säger så finns det hopp! :)

Håller tummarna för dig!
  • Frallanz

Godmorgon tjejer!

Är lite dålig på att uppdatera mig i min egen tråd, haha.

Men igårkväll blev jag väldigt dålig i magen, lös i magen alltså. Fick springa på toa 4-5 ggr innan jag la mig, och 2 ggr nu på morgonen.

Är det någon som haft det så innan Ni plussade?

Letar inte tecken lr så, men det slog mig från ingenstans o blv nyfiken om det kan vara ett symptom.

Kram på er allihopa!

• Frallanz
    Thisisme84 skrev 2014-10-03 07:47:39 följande:

Jag och min man har också precis bestämt oss för att försöka skaffa barn. Det blir det allra första försöket nu denna månad. Kommer vara sååå nervös/förväntansfull tiden som kommer! =)

Välkommen! :)

Det är roligt på första försöket, när man är ny i just det hela :) men nu tycker jag bara dagarna går lååångsamt innan första bim är här. Man vill ju att det ska ta sig på försfa!
  • Frallanz
    Thisisme84 skrev 2014-10-03 08:17:15 följande:
    Tack så mycket! =)

Jag kan förstå det! Redan nu känner jag att jag lär bli lite besviken om det inte går på första försöket, trots att jag länge varit inställd på att det kan ta rätt lång tid att bli gravid. 
    Ja, det skulle jag också bli men min hjärna har redan ställt in sig på att det inte tog sig denna gången så jag siktar redan nu in mig på omgång nr 2. Känner mig inte speciellt gravid, har BiM 12/10.
  • Frallanz
    kajsaaaa skrev 2014-10-03 10:56:18 följande:

Kan det ta långtid att bli gravid om man ätit mini piller ? Var någon som krev att jag måste vänta 6 månader för att hormonerna ska ur min kropp, och när jsg väntsr 6 månsder då ksn jsg räkns ut när jsg hsr min ägglossning.

Jag har ingen erfarenhet av ppiller osv, men har hört människor som blivit gravida direkt efter avslut med preventivmedel.

Så det är väldigt individuellt det där skulle jag tro. Prata med en barnmorska etc så kanske du kan få svar på dina funderingar :)
  • Frallanz
    kajsaaaa skrev 2014-10-03 12:12:50 följande:

Tack i allafall nu känns det bättre tack vare ditt svar :)

Det är de som tråden är till för, att finnas här och följa varandra :)
Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!