• Frallanz

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

Leonas skrev 2014-11-20 18:08:14 följande:

Frallanz: Äh, helt normalt skulle jag säga :) Det kommer kännas lättare nästa gång :)

När något lite jobbigare väntar mig, så brukar jag fokusera på tiden efter det. Om ett jobbigt möte är kl 14, så vet jag ju att kl 15 så har jag klarat det, yay! Och då är det redan dåtid och plötsligt har det också gått en hel dag sedan den jobbiga timmen, osv.. Låter kanske lite enkelt, men den tanken brukar hjälpa mig innan :)

Ja, min sambo försöker intala mig samma sak. Han gör som dig och tänker på tiden efter det jobbiga.

Lite lustigt att jag ser fram emot förlossningen, men inte det minsta till att visa BM mitt underliv, haha. Lite komik är det allt i de hela :)
  • Frallanz
    GrönTröja skrev 2014-11-21 15:13:54 följande:
    Jag har ju haft lite problem med blödningar tidigare i min graviditeter. Går snart in i vecka 11. Och då ska det inte spela någon roll när på dagen man testar! :/
    Test kan visa olika styrkor på strecken, du bör inte testa dig mer, vet att du vill det men låt bli. Du har ju redan fått ett plus, så gå inte och vänta på ett missfall, du väntar ett barn.

Oro för missfall har man alltid, och förstår att du är jätteorolig då du haft blödningar. Men det blir bara värre om du ska tänka på det dagana i ända, sjukt svårt att låta bli I know.

Jag var likadan i början då jag plussade, tänkte att "vi plussade på första försöket, så detta är för bra för att vara sant, snart får jag missfall". Tills min sambo sa att "det är inte ett missfall vi väntar, vi väntar vårat första barn" och det värne o höra det så sen dess har jag tänkt på allt annat än just missfall.

Nu har inte jag haft blödningar som du har, men snälla försök att slappna av så gott det går. Du sänder ju oron till pyret också, tänk på det. Jag gick in i v 11 idag och jag har oron också, men låter den inte ta över min vardag.

Stora styrkekramar till dig!!!
  • Frallanz
    jvissing skrev 2014-11-22 07:45:39 följande:
    ojj! haha va overkligt det känns, jag går fortfarande och väntar på mensen och det går nog in när den inte kommer skulle jag tro :/
    Grattis! :D

Tro mig, man kan inte riktigt förstå det. Jag är i vecka 11 och fattar det inte än, och jag plussade v 4, samma dag mensen skulle komma :)

Tror att man förstår lite bättre när man antigen känner sparkar eller ser på ul :)
  • Frallanz
    jvissing skrev 2014-11-23 08:17:57 följande:
    Tack haha , ja jag tror de också, längtar ... och hoppas att allt går bra hela vägen:)
    Det hoppas man alltid, vet att jag hade en jätte oro första veckan efter att jag plussade och hamnade i en depression, just pga att jag blev rädd för missfall, som sen gjorde att jag blev rädd för hela graviditeten.

Men min sambo fick mig stt inse att jag väntar ett barn, och inte ett missfall. Och jag tyckte de va smart, så sen dess har jag tänkt så och kunnat glädjas åt det hela :)

Klart man är lite orolig, men när pyret är ute så kmr oron fortsätta resten av livet av att man är rädd att nåt ska hända så det är väl bara en helt normal modersinstinkt ;)
  • Frallanz

Jvissing: jag förstår precis hur du menar :) och jag hoppas du snart kan slappna av och ta en dag i taget. Det är såklart inte lätt, men det hjälper att ta dagen som den kommer :)

En vän till mig berätta också på julafton förra året, hon gav sin familj och pappans familj ett varsitt inramat foto på en kanelbulle i en ugn, haha. Bulle i ugnen, lite roligt tyckte jag och det klickade int rikigt för hennes föräldrar färst men sen skrattade alla och det blev så fint och skojigt sa hon :)

• Frallanz
    Katnisss92 skrev 2014-11-24 10:23:37 följande:

jag har gjort en ny profil då jag inte ville ha kvar mitt gamla namn men inte kunde byta.. jvissing är min gamla så ni vet vem jag är :)

Låter jättekul med det där med ramen :D

De blir nog glada! :)

Ja, man får göra ett ultraljud vid v 20-22 nångång som jag förstått det.

Vet inte var man ringer för att göra fler, men antar man får kanske bekosta det själv då kanske? Har ingen aning faktiskt.

Grattis igen till plusset! :) är det ditt första också?
  • Frallanz
    Katnisss92 skrev 2014-11-24 12:16:29 följande:
    Ja, de va bara en ide så får se hur vi berättar??Vill ju göra de nu på en gång, men blir en fin julklapp! :)

jag får ring runt o kolla, vill gärna kolla snart så jag vet att det är något där inne, När jag var 16 blev jag gravid fast det var en tom fostersäck så jag vill bara veta att de inte är så igen, även fast jag inte tror de. Känns verkligen som det är en liten där inne, konstig känsla, men härlig :)

det är första för mig :) När va du beräknad?
    Ja man vill skrika ut det inför hela världen! :D jag är i v 11 nu och de enda som vet är min familj och min sambos familj, alla andra ska få veta på nyår med nån rolig ramsa om detta och det kommande året :)

Men om du tjatar till dig ett vul då? Berätta för din BM ang din graviditet vid 16 års ålder, och att du är väldigt rädd och orolig nu så kanske du får göra ett vaginalt ultraljud och höra hjärtat iallafall? Stå på dig så kan det finnas en chans till ett sånt :)

Jag är beräknad till den 18e juni :) första knodden. Längtar efter förlossningen, men är toknervös inför cellprovet på torsdag - aldig legat i en gynstol! Haha, så löjligt rädsla men kan inte hjälpa det.
  • Frallanz
    Katnisss92 skrev 2014-11-24 22:34:15 följande:
    haha ja ellerhur, vi berättar nog också för vännerna på nyårsafton kommer va i v11 då :)

Jag berättade för bm jag ringde till idag och bokade inskrivning om min situation och hon sa bara " ah men vi gör bara ett Rul i mitten av graviditeten, och är man orolig osv får man kontakta en privat klinik" Men jag får prata med den barnmorskan jag får när jag ska dit och hoppas på att jag får ett vul.

Haha det är inte farligt i en gynstol, har vart där typ 2ggr, pinsamt men det släpper rätt fort:)
    Ja ta det med din BM så kan du kanske få dig ett vul :) ta till tårar annars, haha. Skämt o sido, hoppas du får ett vul så du kan slappna av, oro är ju aldrig bra!

Ja, jag vet att det inte är farligt men kan inte låta bli att rygga som en katt när jag tänker på att en främmande människa ska glo i mitt underliv haha.
  • Frallanz
    Katnisss92 skrev 2014-11-25 09:13:53 följande:
    Får göra de haha, tiden går så sakta helt plötsligt, när man väntar o längtar...

haha ja de är inte så bekvämt men försök o tänka på nått annat än de när du ligger där, typ vädret eller nått annat kul haha
    Haha, ja vädret blir säkert bra ;) försöker tänka att jag ska ju för sjutton föda sen och visa upp både det ena o det andra då, så vad nojjar jag för? Men ack så obekvämt det känns ändå, vill ju att det ska vara typ nyss det var dags så man får det gjort nångång!
  • Frallanz
    galenidejj skrev 2014-11-25 00:18:42 följande:

Hej!

Hoppar in i tråden! Jag och min man har försökt i snart 5år men utan resultat! Har ett utomkvedshavandeskap bakom oss så har bara en äggledare!

Vi har gjort utredning och jag har PCO!

Nu väntar vi remiss till Göteborg för hormonsprutor!

Är idag på bim+4 och inte tagit något test!

Vill inte se massa mer negativa tester!

Hej och välkommen!

Tråkigt o höra om hur länge ni fått försöka och över pcon. Men det blir nog ett plus snart för er med! :)

Uppdatera gärna om hur det går för er, så vi kan stötta och peppa hela vägen fram till plusset!

Styrkekramar!
Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!