BF inom två månader
Då är säkert din lilla inom normalvikt trots att du gått över mega länge. Min lille är 10 dagar idag :) ja tiden går lite fortare när de är ute ;)
Max 4 dagar till du ha din lilla i famnen :D myys!! Så nära nu...
Kram
Då är säkert din lilla inom normalvikt trots att du gått över mega länge. Min lille är 10 dagar idag :) ja tiden går lite fortare när de är ute ;)
Max 4 dagar till du ha din lilla i famnen :D myys!! Så nära nu...
Kram
Idag är det väl äntligen dags att du få träffa din envisa bebis?!! :)
Lycka till! Kram
HAN är äntligen här.!!!!
Förlossningen blev igångsatt igår( dom tog vattnet ) 10:10. 12 kom kraftiga värkar, 14:55 var han ute. Gick super bra och snabbt. MEN sen började allt bli sämre. Vet inte hur jag ska beskriva eller berätta allt för er. Den mest dramatiska em/kväll/natt jag varit med om. Trodde inte jag skulle ligga med min bebis, sambo och flicka i min famn idag.
Han väger 4800g och är 54 lång , så när den stora moderkakan skulle ut kom det ca 2 liter blod med och jag höll på att försvinna. In kom massa människor, förberede narkos, gav dropp, syrgas, mannen var livrädd, bebis skrek osv. Det var den värsta natten i mitt liv som äntligen är över och nu mår vi mycket bättre med är kvar på bb.
Nu ska jag bara vila och njuta av att vara vid liv.. Kramar
Ps: bild lägger jag tyvär inte upp än i sociala medier. Väntar tills vi återhämtat oss helt och är hemma
Jag gick över så många dagar man fick här i Ystad. Max var 18. Känns så konstigt att han är här nu och det tråkigaste är att jag inte alls är i den form jag ville eller förväntade mig.
Mitt tillstånd är stabilt och jag fick ju blod mm, äter och dricker bra. Men duschade idag med personal som hjälp och efter det steg pulsen igen och kroppen orkade inte mer. Så jag måste verkligen tänka på vare rörelse och bara ligga och vila i sängen. Jag längtar oerhört till mina två älsklingar där hemma. Tråkigt att ligga här på bb helt ensam ( fast med världens finaste pojke ). Men annars är det dö trist.
Fast jag är så tacksam för att allt gick bra och att dom ändå slapp söva mig och operera ut delar av moderkaka. Så vi får se det bra i det dåliga.
Hoppas allt går bra med din son.? Ammar du? Jag börjar redan få jätte ont när han suger. Men vet att de avtar, men just nu är det hemskt..
Kram
Jag har varit så ARG sedan i söndags då jag fick knas på min familjelivssida och kunde inte komma ut på den. Jag har ju varit så nyfiken på hur det har gått för dig och bebisen.
Blev så klart jätteglad att se att han är här nu äntligen! & så stor gosse
Tråkigt att det gick som det gick med dig. Usch vilken dramatik och stackars pappan! Hoppas ni för övrigt mår bra och snart får komma hem.
Ett jättegrattis till dig i alla fall!
Kram
Vad har era be isar fått för namn? Vilken var det som skulle heta Charlie?
Godmorgon.
Hur går allt för alla ? Själv är det bra. Fast Ralf är lite röd och irriterad runt där naveln satt. Har försökt läsa mig till hur man på bästa sätt ska sköta det, men jag är super rädd att han ska få en infektion. Bvc ska ringa imorgon så kan nog vänta en dag med att rådfråga dom. VAr ni andra med om att det blev lite rött efter naveln?
Han är väldigt röd i rumpan också. Gör allt så hoppas det också blir bättre.
Känns som om det var jätte mycket lättare att ta hand om min flicka än Ralf. Minns inte rodnad runt navel eller röd rumpa på henne.
Väcker ni era små mitt på dagen och natten för att byta blöja.?
Kram
Var tar alla vägen ? Länge sedan någon skrev
Tänkt att ni har fullt upp hemma nu med bebisar och allt
Själv har jag varit på RUL och det visar sig vara en lillebror som blev beräknad till 6 april En riktig vilbas! Haha.. Så nu får vi 2 tjejer och 2 pojkar. Men det är lååång väntan dit
Hur går det för er med bebisar och allt?
Allt är jätte bra här. Detta är första veckan som vi är ensamma hemma jag och lillebror. Storasyster är på dagis och pappa jobbar. Så rutinerna finns inte riktigt här än.
Ralf är en jätte snäll kille. Fast han är som din pojk och sover bäst och djupast på dagen. Jag tror det beror på alla ljud, på natten är det så tyst.
Känner också igen dom små bajsningarna. Här bytas det blöja hela tiden känns det som. Fast jag har blivit bättre på att vänta en liten stund, massera hans mage och sedan byta. På natten bajsar han inte alls ofta. Så det blir Max tre blöjbyten då.
Jag hade tänkt fortsätta med att amma så länge jag orkar och kan. Just nu är det lite jobbigt ibland för när han väl ätit och vaknar till vill han bara snutta lite för att kunna somna om, och då är det inte alltid man har tid att amma eller slappna av, så vi funderar på napp. Men ska hålla oss från den så länge vi kan. Vi får hitta annat sätt så han somnar om. Än så länge går det rätt bra. Han skriker aldrig hysteriskt , så skönt att ha en lugn och trygg bebis ( ta i trä ).
Hur är din flicka med Charlie? Min börjar vänja sig vid lillebror, fast det är för många pussar och närhet i ansiktet så Ralf blir rasande på henne. Och jag försöker allt jag kan för att inte bli arg på henne hela tiden.
Fyra veckor, min är redan två. Tiden går för fort nu ju.
Vi var på BVC igår och vår lille pojk ligger tre kurvor över det "normala". Han väger 5100g. Stor kille men ändå så liten.
Skönt att börja träna. Jag promenerar till och från dagis. Har redan tappat 10kg så det känns skönt. Kan knappt förstå att magen bara försvann. Nu är det bara en liten mjukismage kvar. Kan sakna den ibland och det är så typiskt att man känner så när man bara ville att det skulle vara slut de dagar man gick över. Hehe..
Ha det jätte bra. Kramar
Tycker det är svårast att sysselsätta dottern måndag och fredag när hon inte är på dagis. Som tur är har dom öppet på öppna förskolan då så dit går vi. Men det känns jobbigt att man ska behöva göra en massa saker för att dagen ska gå. Att ha en dag hemma med bara mys, städ, tvätt mm är omöjligt nu. Jag måste trötta ut dottern annars blir hon tokig.
En handbok vill jag gärna ha. Det är så tufft när dom pressar på tålamodet så pass mycket att man nästan spricker. Nu är sambon hemma och han har tagit lilleman mycket. Imorgon ska jag på tjejkväll och ha med lillebror. Pappa och Leia ska på restaurang och bio. Tror det blir kul för henne och jag behöver verkligen komma iväg och bara få vara mig själv.
Kör på samma regler och ger mig inte, men Gud så tufft det är. Men det kan ju bara bli bättre. Hoppas det är snart bara.
Trevlig helg
Jag tror det är tuffare att ha ett barn hemma som inte går i skolan. Det här med att dom måste vara sysselsatta hela tiden. Förr kunde min dotter leka ensam en hel dag, men nu fasar jag nästan lite innan jag ska hämta henne på dagis om vi inte har något planerat. Men hon blir bättre och bättre för varje dag som går och jag försöker att inte bli så arg för allt. Måste verkligen välja mina strider och ta vara på varje minut lilleman sover.
Tjejkvällen va jätte trevlig och mysig. Behövde verkligen det.
Kram