Jessica 868 skrev 2014-09-23 10:29:06 följande:
Tycker inte alls denna graviditeten känns likadan. Mådde illa i början av denna och det känns som att det är tyngre och mer ansträngande denna gången. Men jag tror nästan det beror på att det har varit en varm sommar som man har försökt stå ut med. Förra gången jag var gravid vR det över vintern, så det blev inte lika ansträngande.
Min förra förlossning började med att vattnet gick vid 5. Kände ingenting innan det. Sen började allt lite smått med "mensvärk" ryggvärk. Sen var vi inne på förlossningen 19:30, då gick jag på toaletten och då kom min slempropp. 23:21 är vår flicka född, så allt gick så smidigt och snabbt.
Hoppas att denna förlossning också ska börja med vattengång, så man kan förbereda allt annat. Går det för fort vet jag inte vad jag gör. Är lite nervös för att vakna mitt i natten med verkar direkt.
Vår flicka kom en dag sent. Så denna bebis ska minsann också titta ut då. Hehe.
Hur var din första förlossning?
Min sambo frågade mig här om dagen hur jag ville ha min förlossning., med bedövning mm. Sa bara, som förra. Då svarar han, en massa gnäll. Haha.
Jag hade bara värme som bedövning första gången. Hoppas klara av en till utan bedövning. Vad hade du på din?
Jag har redan ett oktoberbarn så att vara gravid samma årstider är nog det enda som är detsamma denna graviditet :)
Första graviditeten: illamående, fet hy, svullnad,extrem halsbränna, ischias, havandeskapsförgiftning, fixerad o låg rätt tidig vecka.
Denna grav: HUNGER istället de första veckorna(sjukaste jag varit med om) haha
Lite foglossning, lite halsbränna, mycket sd, mkt ont i bröst. Tvärläge länge o fortfarande ej fixerad.
Jag var inlagd förra grav 39+0 pga hsf.
Slemproppen gick några dagar efter jag blivit inlagd. 39+6 vaknade av mindre smärtsamma värkar. Sedan var det igång. De tog hål på hinnan så vattnet kom. Var öppen bara 2cm jätte länge. Hade riktigt onda värkar på fm,em ville ha EDA men fick ej. (Pga för lite öppen) Badade en stund, fick mest panik för värkarna var så våldsamma, fick dropp som stärkte värkarna än mer så de skulle göra nytta. Satt i gungstolen med lustgas som en psykopat i timmar, andades i masken konstant. Satt där gungandes till 19.00. Då skulle de äntligen känna om ja var öppen tillräckligt för EDA , öppen 9cm o sen kom krystvärkar. Krystade 30 min,(hjärtljud sjönk på henne så ks förberedes och yttre press av två bm, kl 19,32 kom en liten flicka på 2910, 49 lång.
Så cirka 15h från första Värk. Endast lustgas.
Denna gång vill jag ha EDA och jag tror det kommer gå snabbare.
Som jag längtar!!! Haha detta tjat men fan jag orkar inte mer. Ha tre kalas i helgen (vill inteeee) 40 årsfest lördag 16.00. 30års överraskningsfest 18.00 o söndag kalas för systerdotter 13.00
Är verkligen inte sugen minst på överaskningsfesten kl 18 som innebär massa alkohol o "tjohoande" pallar inte. Känner mig bara tjock o ful nu. Vill inte vara bland folk de sista veckorna. Låter som jag är asdryg kanske men jag får så dåligt självförtroende när jag gått upp i vikt. Väldigt fixerad vid att se tränad ut annars. Så nä, är bara obekväm. För några veckor sen var man "fint gravid" nu är jag bara tjock o gravid. Blääää
Gnällspiken här ;)