Inlägg från: Pernilla0414 |Visa alla inlägg
  • Pernilla0414

BF inom två månader

Jessica 868 skrev 2014-09-22 19:34:53 följande:

Nej. Min sambo lämnar hemmet tisdags morgon och kommer hem torsdag kväll. Så han sover borta tisdag och onsdag natt. Fast jag tror han också börjar bli lite nervös nu när det närmar sig. Han körde till Småland ikväll och kommer hem imorgon igen., så hans nerver för att inte vara hemma när det är dags börjar sättas igång.

Ja, att man bara vill att det varma vattnet ska gå/plaska ner var som helst bara förlossningen sätter igång. Och den äckliga proppen som man egentligen inte borde längta efter är nästan det enda man tänker på.

18 dagar kvar, känns helt knas. Kan fortfarande inte förstå att inom en månad har vi våra små hos oss. Och att om någon vecka läsa eller få skriva här att bebisen är kommen.! Åh, längtan är så stor att man går i sin bubbla och nästan blir tokig..

Trevlig måndags kväll..

Ja det klart! Hoppas du få en lång startsträcka då i förlossningen ifall han skulle vara bortrest!

Det är fortfarande overkligt ja, overklighetskänsla att jag snart ska ha en liten bebis vid mitt bröst.. Det var ju 10

År sen sist.. Haha herregud. Vi ha varit gravida hela året men ändå är det svårt att fatta! :)

Sammandragningarna och mensvärken är inte riktigt synkade.. Och känner inget i ryggen än. Och ingen propp har gått.. Så jag känner att kroppen "förarbetar" bara.. Men jobbigt ändå.

Kommer ihåg förra graviditeten, hade INGA känningar alls innan det var dags, inte ens en sammandragning?!

Detta är verkligen en heelt annorlunda graviditet!

Påminner dina graviditeter något ? Gick din slempropp förra gången?
  • Pernilla0414
    Jessica 868 skrev 2014-09-23 10:29:06 följande:

Tycker inte alls denna graviditeten känns likadan. Mådde illa i början av denna och det känns som att det är tyngre och mer ansträngande denna gången. Men jag tror nästan det beror på att det har varit en varm sommar som man har försökt stå ut med. Förra gången jag var gravid vR det över vintern, så det blev inte lika ansträngande.

Min förra förlossning började med att vattnet gick vid 5. Kände ingenting innan det. Sen började allt lite smått med "mensvärk" ryggvärk. Sen var vi inne på förlossningen 19:30, då gick jag på toaletten och då kom min slempropp. 23:21 är vår flicka född, så allt gick så smidigt och snabbt.

Hoppas att denna förlossning också ska börja med vattengång, så man kan förbereda allt annat. Går det för fort vet jag inte vad jag gör. Är lite nervös för att vakna mitt i natten med verkar direkt.

Vår flicka kom en dag sent. Så denna bebis ska minsann också titta ut då. Hehe.

Hur var din första förlossning?

Min sambo frågade mig här om dagen hur jag ville ha min förlossning., med bedövning mm. Sa bara, som förra. Då svarar han, en massa gnäll. Haha.

Jag hade bara värme som bedövning första gången. Hoppas klara av en till utan bedövning. Vad hade du på din?

Jag har redan ett oktoberbarn så att vara gravid samma årstider är nog det enda som är detsamma denna graviditet :)

Första graviditeten: illamående, fet hy, svullnad,extrem halsbränna, ischias, havandeskapsförgiftning, fixerad o låg rätt tidig vecka.

Denna grav: HUNGER istället de första veckorna(sjukaste jag varit med om) haha

Lite foglossning, lite halsbränna, mycket sd, mkt ont i bröst. Tvärläge länge o fortfarande ej fixerad.

Jag var inlagd förra grav 39+0 pga hsf.

Slemproppen gick några dagar efter jag blivit inlagd. 39+6 vaknade av mindre smärtsamma värkar. Sedan var det igång. De tog hål på hinnan så vattnet kom. Var öppen bara 2cm jätte länge. Hade riktigt onda värkar på fm,em ville ha EDA men fick ej. (Pga för lite öppen) Badade en stund, fick mest panik för värkarna var så våldsamma, fick dropp som stärkte värkarna än mer så de skulle göra nytta. Satt i gungstolen med lustgas som en psykopat i timmar, andades i masken konstant. Satt där gungandes till 19.00. Då skulle de äntligen känna om ja var öppen tillräckligt för EDA , öppen 9cm o sen kom krystvärkar. Krystade 30 min,(hjärtljud sjönk på henne så ks förberedes och yttre press av två bm, kl 19,32 kom en liten flicka på 2910, 49 lång.

Så cirka 15h från första Värk. Endast lustgas.

Denna gång vill jag ha EDA och jag tror det kommer gå snabbare.

Som jag längtar!!! Haha detta tjat men fan jag orkar inte mer. Ha tre kalas i helgen (vill inteeee) 40 årsfest lördag 16.00. 30års överraskningsfest 18.00 o söndag kalas för systerdotter 13.00

Är verkligen inte sugen minst på överaskningsfesten kl 18 som innebär massa alkohol o "tjohoande" pallar inte. Känner mig bara tjock o ful nu. Vill inte vara bland folk de sista veckorna. Låter som jag är asdryg kanske men jag får så dåligt självförtroende när jag gått upp i vikt. Väldigt fixerad vid att se tränad ut annars. Så nä, är bara obekväm. För några veckor sen var man "fint gravid" nu är jag bara tjock o gravid. Blääää

Gnällspiken här ;)
  • Pernilla0414
    Jessica 868 skrev 2014-09-23 17:17:21 följande:

Vilket härligt inlägg smile1.gif skrattade och kände igen mig. Tjock, ful, svullen och det jag hatar mest är den hängiga rumpan jag fått.. Hatar också att inte kunna se mitt kön. Haha. Sambon är där på egen risk, för hålla det snyggt ( om du förstår vad jag menar ) är omöjligt nu när magen är där.

Har rört mig mycket idag också, det känns nu. Benen känns som elefantben och magen ömmar. Puh. Men här måste ju städas och lagas mat när sambon inte är hemma.

Om jag fick bestämma hade jag velat gå i koma eller bara sova tills förlossningen startar. 17 dagar är ingenting egentligen, men varje dag känns som en evighet.

Ska till bm imorgon, sista gången innan bf smile1.gif

Hur vet man att man fått havandeskaps förgiftning? Har inte alls läst på om det.

Förstår precis hur du känner inför helgen. Jag är inte heller på topp humör. Tjock och i samma kläder som alltid. Haha. Mina mammakläder jag köpt passar inte längre och allt annat är för smått. Min garderob och kropp längtar jag efter.

Lycka till i helgen iallafall och hoppas du gardet trevligt trotts alla människor. Du får skylla på att du är gravid om du vill gå och lägga dig. smile1.gif

Ps: jag har förlängt mina ögonfransar för att få ett extra lyft nu när man bara känner sig tjock. Vaknar och ser sminkad ut trotts att jag är jätte trött smile1.gif

Ha tack o lov inte fått så hängig men fet o bred är den, hela jag är as bred, ser extra bred ut när man är så kort med, 160cm :P

Ja det var ett ex antal veckor sen man kunde se ner där. Ett helsike o hålla "fräscht" livsfarligt när man inte ser o knappt kommer åt :S

Jag behöver med läggas i koma, har ett sånt (jävlar) humör, när jag blir arg så blir jag arg ggr 100 just nu. O arga känslan håller i sig så länge. Sen få jag dåligt samvete att jag blev SÅ arg. (Mest på 10åriga dottern) som ha fel attityd o inte lyssnar , inget tålamod till kaxighet eller nonchalanthet. Nä fy! Orkar inte mer.

Spännande med bm, alltid kul att köra dit, känns som man nått milstolpe varje gång :D

Havandeskapsförgiftning, jadu, när blodtrycket åker i taket och man läcker protein i urinen . Så de märker det först på högre BT sedan gör man urinprov. Fick det i v.32 förra grav. Blev många resor till sjukhus. Ska helst vara sängliggande, helst inte kolla på tv eller anstränga sig på något vis, Apdrygt! Så jag är glad att jag slapp det. Man blir även 10 ggr mer vätskefylld. De kunde inte sätta nål i handen när jag skulle ha dropp utan i armvecket. Sjukt svullen var jag. Jag ha rätt stora runda ögon i normala fall men då såg jag ut som en kines, haha :D

Ja kläder är inte roligt att försöka hitta inför helgen, sen alla kommer säkerligen säga "åå så fin du är." Bara för att vara snälla. Sen klappa på magen som om man vore en hund.

Nä idag är jag en bitterf*tta :D haha hoppas på en bättre dag imorgon :)

Ja ögonfransförlängning är ju smart. Kanske man skulle unna sig så man ser lite fräschare ut :) tack för tipset!
  • Pernilla0414
    Jessica 868 skrev 2014-09-23 19:55:04 följande:

Fick världens bästa nyhet av sambon idag när han kom hem. Han ska inte åka till Småland och arbeta utan har bestämt sig för att arbeta här nere i Skåne, han kan vara på kontoret här hemma istället om han vill. Så det beslutet gjorde mig lite mer lugn. Nu finns det ingen risk att han missar något. Hemma varje natt och har ca 30/20 min hem. Underbart..!

Haha, hoppas bitterfittan försvinner inatt smile1.gif men jag förstår dig. Humöret går inte att styra.

Jag har en vän som bygger fransar så får kompis pris. Tack och lov för det nu när man inte får lika mycket pengar.

Trevlig kväll

Åå vad skönt o höra, klokt beslut :) nu kan du slappna av, vilket är viktigt :)

Ja bitterfittan är borta idag. Beror nog mest på att jag fick iväg dottern till skolan UTAN att bråka .. Annars kan kläder var ett stort problem just nu. O att hon ha attityden "skiter i om jag kommer försent" vilket jag inte tål :) men idag var en bra morgon, så skönt!

Tycker magen ha lugnat ner sig med förvärkar nu.. Rätt skönt faktiskt. Slipper jag

Nojja mig.

Ska kolla lite priser på ögonfransförlängning här..anar att det är dyrt.

Hoppas du får en bra dag:)
  • Pernilla0414
    Jessica 868 skrev 2014-09-24 10:00:27 följande:

Hon? Jag vet inte könet smile1.gif hehe

Vaknade inatt och hade jätte ont vid blygbenet, trodde det var dags men icke. Det avtog och idag är jag lite öm.

Min tjej är "bara" 5 och jag fasar för när hon blir äldre. Hon kan mycket väl vara smått snutig redan. Fast jag hoppas det blir bättre med åren. Haha, kan jag tro.? Eller..?!

Trevlig dag.

Haha vet inte varför jag skrev hon?! Antagligen en undermedveten känsla jag jag då :)

Men ont i blygdbenet? Jag tänker på foglossning då?! Jag hade jätteont i vänstra blygdben för några veckor sen o det var foglossning.. Började sova med en kudde mellan knäna, förebygger smärta :)

Ha din bebis mkt hicka?! Här hickas det MINST 3 ggr per dag. Hela magen hoppar :)

Åh, jag är med SÅ redo. Hoppas det bli förlossning inatt ;) hoppas iofs varje natt.

Sov gott!
  • Pernilla0414
    Jessica 868 skrev 2014-09-24 23:11:09 följande:

Det är förmodligen foglossning, men också pga trycket. Jag hoppas min också startar varje dag.

Kudde mellan benen har jag redan om nätterna smile1.gif

Träffade en bebis idag som är två veckor och herregud så liten hon var trotts att hon vägde 3700. Tycker bebisarna ser så otroligt små ut.

Min tjej på fem frågade idag hur många veckor det är kvar tills bebisen kommer och sen frågade hon om det gör ont när bebisen ska ut. Jag svarade ärligt och sa arter gör ont, det är därför man måste vara på sjukhus så man kan få hjälp. Hon är så söt ibland så hon säger till mig och sambon att när hon blir stor ska hon aldrig bli gravid för det gör ju så ont när bebisen ska ut. Så klart ska du bli gravid sa vi, men inte allt för tidigt.. Haha. Sambon sa, minst 30 år. Hehe.

Godnatt. Ps: har du instagram?

Antog att du redan hade kudde där, men lika bra ifall du missat det tipset :)

Jaa jag är så nyfiken på hur stor min är. Tro han väger runt 4000 när han kommer ut..

Ja min lilla tioåring fråga nästan varje dag "hur många dagar är det kvar?!" :)

Och när jag hämta henne från skolan, "å mamma, jag hoppas alltid att du åkt till förlossningen när jag är i skolan och att du ringer till mig i skolan och berättar att jag blivit storasyster!"

Och igårkväll när hon skulle sova berättade hon att hon skrivit en dikt om hennes syskon i magen. Rubrik "I längtans tider" haha så gulligt :))

Haha ja den frågan ha dykt upp några ggr, om det gör ont. Och jag hymlar aldrig heller utan säger hur det är och hon ha med sagt "jag ska aaaldrig skaffa barn, isf kaaanske ett bara" ja ikväll frågade jag henne, när tror du att du kommer få barn då?! Hennes svar "tror nog 18 eller 20" jag kommenterade "så tidigt?!" Dottern "vadå tidigt, du var ju 17"

Haha Nää, (fyfanken för att bli mormor vid 35 års ålder) men de kan jag inte säga till henne men ska nog tala henne tillrätta sinom tid, tidigast 25 ;)

Instagram : P3rni11a

Nu ska jag blunda också, godnatt !
  • Pernilla0414
    Jessica 868 skrev 2014-09-25 09:55:29 följande:

Dom är så underbar ibland våra barn.

Min dotter chockade mig imorse. Hon hoppa upp ur sängen, gjorde allt hon skulle. Sen sa hon, vilken hjälpsam mamma du är. Hon ändrade sig dock snabbt och sa att jag var en envis mamma istället. Haha.!

Dom stunderna är så viktiga tycker jag och man skiner upp som en sol när barnen är snälla. Det gjorde min dag imorse så denna dagen blir nog bra.

Ingen förlossning inatt heller smile4.gif fast jag går som en tjock pingvin och det trycker på. Så det måste nästan vara dags snart..

Lägger till dig på instagram om det är okej.? Så får vi lite mer inblick i varandras vardag smile1.gif

Haha ja de är allt goa även om de kan vara såå krävande(framförallt är min ofta provocerande) men man få njuta av ljusglimtarna och gotta sig i de härliga stunderna.

Jag åkte in till förlossningen inatt, vattnet gick 02.50 o födde Charlie 06.53.

Skooojaaaa önskedröm. Ligger som en tjock padda på soffan i vanlig ordning ;) haha inga känningar inatt heller.

15 dagar kvar !!!!! :))
  • Pernilla0414
    Jessica 868 skrev 2014-09-25 17:51:16 följande:

Haha, så får du inte skriva igen.. Jag fick ett stort leende på läpparna och tänkte äntligen fick hon sin bebis. Så skönt för dig att det gick så fort, men sen när jag läste att du skoja blev jag lite besviken. Hehe..!! Och jag önska att det var jag som skrivit det.

Träffade två bebisar idag, en på tre v och en på tre månader. Dom är så jäkla små och pluttiga. Jag kan inte förstå att jag har en så liten bebis i magen. Förstår nog inte förrän bebisen är ute. Dom är ju så små.

Det bästa var att se hur underbar min dotter var med dom små. Hon är så kär. Tar hand om dom och vill jätte gärna vara med på allt. Tror hon kommer älska att få ett syskon smile1.gif

Sjukt, 14 dagar imorgon.. Fast jag har ställt in mig själv på 4 veckor. Hehe

Haha jag vet , fult gjort :)) haha

Ja den lyckan, euforiska tillståndet man kommer få när man ser kärlek mellan sina två barn.. Åh, det ska bli så häftigt!

Snart får vi smaka på livets mening! :) väldigt gott att ha det framför sig samtidigt som det är en jobbig väntan i längtan.
  • Pernilla0414
    Jessica 868 skrev 2014-09-25 23:03:29 följande:

Fruktansvärd längtan och väntan. Vi får Se om det blir någon bebis inatt smile1.gif

Är det föresten dit andra barn med samma pappa som till din dotter.?

Godnatt.

Nej Gud nej !! :) jag blev gravid som 17 åring med en jag inte älskade ens :S haha så det kan gå. Men jag "lärde" mig och ha aldrig sedan dess blivit oplanerat gravid utan är väldigt noggrann med skydd.

När jag var 16 år så känner mig så odödlig o "det händer aldrig mig" känsla. Tji fick jag, åt visserligen ppiller men slarvade en hel del.

Ha varit kämpigt som ensamstående tonårsmamma men kan säga med stolthet att jag ha fixat allt jäkligt bra :)

var singel i många år nu innan jag träffade min sambo. Kunde fanken inte bli kär igen. Träffade hur många goa killar som helst men nä. Under alla år som singel ha jag varit så enormt bebissugen, familjelivet på riktigt. Men lovade mig själv att aldrig slänga mig in i något som magkänslan egentligen sa nej till bara för att begäret efter bebis va så stort.

Så många års väntan och längtan har det blivit men nu är min högsta önskan snart inslagen :)) planerat utöka familjen med de två jag älskar mest!

Godnatt och hoppas det händer något under natten nu ;)
Svar på tråden BF inom två månader