• Alvolina

BIM oktober 2014 -

huxanfluxan skrev 2014-10-19 18:35:35 följande:

Är på bim +7 och ingen tant röd! Imorgon blir det ett ytterligare test! Testade på bim+3 men de var då tydligt negativt! Blir galen på att inte veta!

Vet du när din ägglossning var? Hoppas att du räknat lite fel bara och att du är gravid i alla fall :)
  • Alvolina
    Annalouise skrev 2014-10-19 20:17:54 följande:

Tack för att ni la in mig! Här molar det på för fullt. Men jag skulle vilja veta från er som plussat. Hur exakt i detalj förklarar ni molvärken? Känns det extremt mycket? Eller skymtar värken bara ibland?

Så är det för mig, känner mest på vänster sida. Ibland ner mot ljumskeln, ibland bak mot ryggen. Sen kan jag även känna att det är nånting på höger sida som händer. Men det gör inte ont, känns inte som mensvärk. Det bara är något där som känns och absolut inte hela dagarna, utan då och då.

Lite svårt att svara på. Har känts som att mensen ska komma samtidigt som det är lite skarpare smärta emellanåt. Ibland trycker det på en viss punkt, ibland är det hela livmodern. Sträcker i ljumskarna också. Har mycket flytningar dessutom.
  • Alvolina
    rosali84 skrev 2014-10-20 15:04:39 följande:

Så less nu! Ska det aldrig få bli våran tur!? 16:e försöket ser ut att vara kört det oxå :( phpml5jJR00916.jpg

Jag försökte tänka att för varje gång det blev ett minus ökade chansen till ett plus nästa gång. Inte mycket till tröst, men lite hopp kan det ge. Känner med dig :(

Jag har väldigt svårt att slappna av nu också. Känns inte som att det är över än. Inte rädd för missfall, men samtidigt har den värsta ångesten lagt sig. Är någonstans mittemellan.
  • Alvolina

Jag går in och läser lite ibland för att det är spännande att se hur det går för er :)

BIM *månad* 2014 är det trådnamn som används för de som har BIM den månaden. De flesta av oss som försöker ett tag hoppar vidare till nästa månad och nästa tråd. Det gör att man känner igen folk tillslut, och som i magicqueens fall är det väldigt kul att hon bara vill komma in och berätta att hon lyckats igen om hon inte varit med på 1-2 månader. Jag förstår att man vill vara några färre och följa varandra lite mer, men upplägget och syftet med BIM *månad* 2014 är sällan det. Vill bara ge lite perspektiv på varför det kanske blir så många och folk hoppar in och ur.

• Alvolina
    ronja111 skrev 2014-10-23 20:28:10 följande:

Hej!

Har en fråga till er!

Ni som varit eller är gravida. Kände ni när ägget fäste?

Idag kände jag en konstig känsla!!

Det liksom bubblade/borrade till i vänster äggstock. I max 10sek, sen försvann det.

någon som vet?

Kram

*hoppet är det sista som sviker*
    Nej kände tyvärr inget. Inte vad jag vet. Tror nog inte riktigt på att man kan fysiskt känna när det fäster, men det kanske är möjligt. Dock fick jag bara 4-5 dagar efter ÄL "symtom". Blev oerhört gottesugen den veckan, vilken lycka att hitta ostbågar i skåpet en onsdag^^ sjukdomskänsla, lätt molvärk, ömma bröst och mycket flytningar från ÄL+7.
  • Alvolina
    Sommar15 skrev 2014-10-25 16:38:02 följande:

phpBEfjjy90246.jpg

Lite annorlunda test jag tog imorse för att bekräfta, men lika väl ett plus! :) detta mäter hcg från 50.

stort grattis :)
  • Alvolina
    Tigerhonan skrev 2014-10-25 17:53:17 följande:

Testet igår var verkligen positivt. Jag tog nyss CB digital och detta fick jag. Känns helt overkligt. Nervös som attan trots att det är 3e barnet :)

Så underbart! Har du några symtom? :)
  • Alvolina
    1StoltMamma skrev 2014-10-25 21:12:21 följande:

Jag mår så illa och har gjort i 3 dagar, fruktansvärt. Mådde som en kung förra graviditeten....

Har du plussat? :)
  • Alvolina
    Agabbe skrev 2014-10-26 21:24:47 följande:

Någon som kan hjälpa mig med tankar och funderingar... Jag och min man försöker bli gravida, har gått en månad oskyddat. Jag fick min mens 4 dagar för tidigt med annorlunda och mkt kraftig mensvärk. Blödde inget först, men så på två dagar blödde jag sjukt mycket och sen är det över. Också pms besvären gått över, så som ömma bröst och lite feber, vilket jag hade ännu igår på mensdag 2/2. Kan det ha varit ett tidigt missfall?

Det är svårt att svara på men oavsett är det inget man kan förändra. Se det som en vanlig mens och vänta in nästa ägglossning, se framåt. Jag har haft ett mycket tidigt missfall (tre dagar efter plus) och det blödde inte mer men gjorde lite mer ont än vanlig, i övrigt var det ingen skillnad. När barnmorskan frågade om jag haft missfall tidigare skrev hon inte upp detta tillfället, även om jag hade plussat, eftersom det var så tidig och tydligen väldigt vanligt.
  • Alvolina
    Agabbe skrev 2014-10-27 06:52:08 följande:

Tack för svaret, har normalt mens 5-6 dagar så känns väldigt konstigt. Kan ju ine göra ngt åt drt eller få veta men vill gärna höra andras liknande erfarenheter :)

Oavsett så är det ju väldigt tråkigt! Hatar när mensen kommer och man så gärna bara vill se det där positiva testet.
  • Alvolina
    izabella08 skrev 2014-10-29 19:43:05 följande:
    Har hört att det kan vara så att jag är gravid men har hört att man inte ska gå efter ett test som visar plus några timmar senare..

Men får se ska ta ett nytt test på fredag för då har min mens varit sen en vecka exakt!

Jag tror att ditt test är på G att bli ett plus:)

När är din BIM beräknad?:)
    Då kan du ju ta ett digitalt istället :)
  • Alvolina
    Ellonbellon skrev 2014-10-30 09:04:10 följande:

Tack! Helt overkligt!
    Håller alla mina tummar för er andra, det är en fantastisk känsla och den önskar jag att ni alla får känna snart Hjärta

Stort grattis, så underbart! känns som att vi var många som försökt länge som faktiskt lyckades denna månaden. :)
  • Alvolina
    EnTredje skrev 2014-11-03 14:13:18 följande:
    Gjorde det!!!

Jojomen!

5 försöket lyckades!!!

Jippi!!!!
    Åh vad kul! Grattis. Välkommen in i BF Juli 2015 om du vill. Ni andra som har plussat också givetvis.
  • Alvolina
    josephiine skrev 2014-11-03 19:51:53 följande:

mitt återbesök hos läkaren gjorde så vi tappade hoppet lite här hemma.
    Min kropp har tydligen stängt av ägglossning helt, iallafall enligt läkaren på kvinnokliniken. Måste gå ner i vikt, jag vet att jag måste tappa vikt, men att få höra från en läkare: " Du är för överviktig för att FÅ bli gravid" var inte roligt. För det första så bestämmer JAG om jag vill bli gravid eller inte, JAG bestämmer om jag vill ta risker, och för det andra finns det MÅÅÅÅNGA som är tjockare än mig som blir/är gravid. Men jag ska kämpa neråt. Så förhoppningsvis kommer ÄL igång när viss många kilon tappats, ingen vet. Men blir nog ingen bebis 2015 känns det som.. Usch, vill inte ens tänka på det.. Självklart kommer vi fortsätta köra oskyddat och så. Jag kommer självklart stanna kvar här och läsa era inlägg och glädjas åt alla ni som lyckas, och för er som inte lyckats hittills så håller jag tummarna <3

Usch så tråkigt! Förstår att det känns tungt. Försök se det som en otrolig möjlighet att nu få ett friskare liv, du har verkligen något att kämpa för, om inte för dig själv så för ert kommande barn. Önskar er all lycka!
Svar på tråden BIM oktober 2014 -