• Alvolina

BIM oktober 2014 -

blackpeach skrev 2014-10-13 14:10:19 följande:

Igår när jag och sambon hade sex var vi tvugna att avbryta för jag fick så fruktansvärt ont. Sen fortsatte det att göra jätteont i magen och det var liksom en tryckande känsla neråt. Vad kan det vara? Har aldrig fått så innan. Läste om att ägget fäster men det kan tolk tydligen känna som ett stick. Men det här var verkligen SMÄRTA som kom lite i vågor. gick över på en timma kanske... Sambon ville att vi skulle åka in akut men jag ville härda ut. Tycker ni jag ska kolla upp det? Känns inget nu i efterhand. Läste att det kunde bli om man hade sex vid ägglossning eller om en cysta spricker och det kommer blod i bukhålan. Men jag hade äl i onsdags. Varför kommer sånt här nu??? :( :( :( Nån som har någon erfarenhet??

Det låter rätt troligtvis som en blåsa från ägglossningen som sprack. I våras hade jag detta från januari till maj ungefär. Ca 5-7 dagar efter ägglossningen sprack cystan. När vätskan flyter ut i buken gör det fruktansvärt ont. Det är en vidrig smärta. Detta är ingenting som kan ses på ett ultraljud efter att det har hänt och vad jag förstod det som gör man inget åt det så länge den spricker av sig själv. Smärtan sitter kvar rätt länge men ebbar ut ganska snabbt från den just akuta smärtan.

Jag fick det mest förklarat att när ägget skjuts iväg kan äggblåsan återbildas och fylls då med vatten igen. Eftersom där inte finns något ägg som ska släppa så spricker den tillslut ändå. De kan bli rätt stora och troligtvis, ju mer vätska desto ondare gör det.
  • Alvolina
    blackpeach skrev 2014-10-13 18:34:23 följande:
    Åh så det var inget farligt? Skönt att höra! Hoppas det aldrig händer igen!
    Nej det är inte farligt, men förstår din rädsla. Det är bara att acceptera sa gyn till mig :/
  • Alvolina
    1StoltMamma skrev 2014-10-14 09:31:44 följande:

Jag känner mig jätte gravid men blir bara minus på stickan. Helt galet att man kan vara så skengravid

Samma här! Blir lite irriterad för att det inte visar något på testet när det känns som att det borde göra det. Antar att det inte blev något denna gång heller för min del.
  • Alvolina
    Gummsan skrev 2014-10-14 21:13:28 följande:

Är nog bara att inse att det inte blir nått denna månaden heller. Igår och idag har det verkligen känts som om de va så. Inga symtom bara en känsla....

Det är svårt att sluta hoppas. För att inte bli helt tokig måste man (eller jag) verkligen intala sig att det inte är något.

Håll tummarna för mig:) i morgon ska jag ringa både Janos och gyn för att försöka få till en utredning av något slag. Vill mest bara se hur jag blir bemött på de olika ställena. Det har ju gått halvbra när jag ringt tidigare. Känner mig som världens mest misslyckade människa och någon som bara tar upp deras och andras värdefulla tid.
  • Alvolina

Ringde ju gyn idag. Så otroligt motvillig att hjälpa mig det minsta lilla att jag starkt tvivlar på vad gyn egentligen är till för. 32-45 dagar i en cykel är tydligen helt normalt och kan kallas för regelbunden, helst ska man inte använda ägglossningstest, det stressar bara. Och skulle de ge otydliga utslag är det inget konstigt. Man får bara acceptera att vara ovetandes. Spruckna äggblåsor, återkommande baktriell vaginos, svamp och obehags känslor är sånt som också är fullt normalt. Vi talade om att göra spermaprov och givetvis ville hon att jag skulle tala med min man först. Fick flertalet gånger påtala att det är ett gemensamt beslut, hon lät skeptiskt bara.

Eftersom vi redan har ett barn kommer vi enligt henne egentligen aldrig vara berättigade till någon utredning. Kan det verkligen vara så? Nu stod jag på mig och hon skulle väl ta med mina uppgifter. Dock tror jag inte att de hör av sig igen.

• Alvolina
    Janna84 skrev 2014-10-15 08:50:34 följande:
    Vilket tråkigt bemötande men jag blir inte alls förvånad tyvärr. Hur länge har ni försökt? Även om de inte vill göra någon full utredning så borde de åtminstone kunna hjälpa er att kolla om du har ägglossning och fri passage genom äggledarna.
    Exakt! Även om man har fått ett barn tidigare så kan ju mycket hända efter det. Det är ju som vilket annat system i kroppen som helst.
  • Alvolina
    Gummsan skrev 2014-10-15 12:05:18 följande:

När ja kom hem såg de ut såhär! Äntligen! 11månader tog de. phptRfqQs83263.jpg

Åh vad glad jag blir för din skull <3 tack för att du ger mig lite hopp. Det går att blir gravid^^
Svar på tråden BIM oktober 2014 -