• Alvolina

BIM oktober 2014 -

Fian88 skrev 2014-10-09 17:54:46 följande:
    Haha, såg precis att jag missade den detaljen :-P bim 21/10
    Såg detta i ett annat inlägg du skrev tidigare idag. Förlåt att jag missade detta.
    Nu är du inne i alla fall.

Ursäkta om det blir lite rörigt i tråden men personligen tycker jag det är lite lättare om man har en uppdaterad BIM-listan nära. Alltid roligt att se vilka som är med, har BIM i dagarna och vilka som har plussat. 
    En vacker dag är det vår tur
  • Alvolina
    Gummsan skrev 2014-10-09 22:48:46 följande:

Fick inte ja va me? smile4.gif

Självklart! Det vet du väl, jag håller ju på dig! :) Vi ska kämpa tillsammans tills det äntligen blir plus på den där jäkla stickan.

Sitter inte vid datorn lägre men lovar att fixa i morgon om ingen annan orkar eller hinner före.
  • Alvolina

ÄL+7 ca och i morse mådde jag så illa att jag höll på att kräkas. Fick sitta på golvet för att inte svimma. Antagligen något sorts blodsocker fall men man hoppas ju på annat. Väldigt otäckt var det iaf. Tvingade i mig ett glas mjölk och mådde bättre sen.

Ömma bröst, molvärk och mycket flytningar också:)

• Alvolina
    1StoltMamma skrev 2014-10-10 20:42:43 följande:

Ja den tiden emellan är ren dötid,.. allt står still, men vågar inte testa vill inte bli besviken, trött på minus !

Jag gör tvärtom :) testar tidigare för att inte behöva bygga upp massa hopp och förväntningar. Det där testet tidigare blir inte så laddat då.
  • Alvolina

"Sluta aldrig drömma, sluta aldrig be, sluta aldrig hoppas för under kan ju ske"

En liten tröst för alla som kämpar<3

• Alvolina

Helt sjukt när man tänker på att vi började försöka på ett syskon när vår son precis skulle fylla 2 år. Nu kommer vi troligtvis inte lyckas ha en bebis här förrän han är närmare 5 år. Tänk att det kan bli så tokigt:/ Hade jag verkligen inte räknat med.

• Alvolina
    tokmamma3 skrev 2014-10-12 11:48:52 följande:
    Ge inte upp utan fortsätt att försöka

Vet att det inte är lätt

Själv fått två mf i år,försökt sen förra hösten&vi har inte gett upp än

Pepp kramar till dig
    Det var tråkigt att höra, hoppas att det går väl nästa gång!

Man ger ju inte riktigt upp. Någonstans finns det ändå hopp även om det finns bättre och sämre dagar. Antar att vi nu kan söka hjälp snart men jag vågar inte riktigt då jag blivit så illa bemött tidigare. Får känslan av att jag måste be om ursäkt för att jag ber om en undersökning och som att jag verkligen stör när jag ringer:/
  • Alvolina
    Muffins81 skrev 2014-10-12 09:51:11 följande:

Jag har plussat, sprang och köpte ett gravtest i torsdags på min lunch, i ösregn. Kollade direkt när jag kom hem och fick ett relativt tydligt plus. CB digitalt igår eftermiddag visade gravid 1-2. Nu får vi hoppas detta går vägen.

Jag håller tummarna för alla er andra och speciellt för er som försökt länge. Har vänner som kämpat länge så jag har åtminstone ett litet hum om vad ni går igenom. Lycka till alla!!

Vad roligt! Grattis:)
  • Alvolina

Denna dag har gått från total hopplöshet till lite hopp åtminstone:)

Symtom ÄL+8;

Molvärk, ömmande bröst, illamående (har mått väldigt konstigt sedan i fredags) sträckningar i ljumskarna, mycket flytningar.

Vad som är typiskt mig är att jag verkar få någon sorts obalans när jag blir påverkad av hormoner. Förra graviditeten startade med en svampinfektion på ÄL+7. Har nog lite samma nu fast inte svamp, känner mig väldigt oren hela tiden.

Testar i morgon kväll :) det borde räcka för att kanske se något litet åtminstone.

• Alvolina
    Fian88 skrev 2014-10-13 07:06:38 följande:
    Testa på morgonen istället! Så tidigt är det nog svårt att se med kvällsurin!
    Jag har alltid testat starkare på kvällen. Normalt dricker jag rätt dåligt på en dag och kan lätt kissa bara morgon, eftermiddag och kväll. Det gör att jag har minst 6-8 timmar emellan vilket skulle kunna vara en helt vanlig natt för någon annan.
Svar på tråden BIM oktober 2014 -