• Alvolina

BIM oktober 2014 -

Ellonbellon skrev 2014-09-23 09:01:06 följande:

Jag börjar tycka det är jobbigt nu när BIM närmar sig och testet visade absolut ingenting imorse heller. Känner för att banka huvudet i väggen. Så less!!

Usch, jag förstår dig! Har ni inte sökt hjälp?
  • Alvolina
    camifranky skrev 2014-09-23 11:37:27 följande:

Min kille har mer bråttom med att få en bebis än vad jag har, så han är verkligen med på hela grejen :p dock försöker vi inte sådär, utan har sex när vi känner för det. Jag kollar stickor ändå bara för att hålla koll på tiden, men vi har sex ca 1-2 gånger per dag. Kanske är för mycket så funderar på att försöka hålla igen nästa månad om de inte tar sig nu.

Vilket engagemang, 1-2 gånger är lite mycket om man ska gå på de senaste rekommendationerna. ^^ härligt att han är på i alla fall.
  • Alvolina
    FiiaN skrev 2014-09-23 11:29:42 följande:

Det är första gången jag testar med äl-stickor. Jag förstår att detta inte är positivt, men frågan är, är det försent? har jag gått över ägglossningen, eller kan ägglossningen komma imorgon typ? Har verkligen inte riktigt koll på hur detta funkar? På gyn sa hon att det såg ut som jag hade äl (var där pga cellprovskontroll) . Kan någon hjälpa mig är ni snälla? :) BIM troligtvia 11/10.

Antingen har du haft eller så ska du ha. Det går tyvärr inte att se om man inte märkt av en stegring. Prova några dagar framöver för att se om det stegrar.
  • Alvolina
    pottan skrev 2014-09-25 08:41:57 följande:

Hej, hoppar in här !

Slutade med mina p-piller den 25/8 då jag fick klartecken från mannen i mitt liv ???? var ju smått till mig i trasorna så slutade mitt i en karta, fick mens nu i söndags och om den är regelbunden som den alltid vart förr så borde jag enligt appen ha ägglossning ca 2-5 och BIM 18-19 okt

Kommer nog köra all in och köpa ägglossningstester, , är rejält peppad!

Första försöket, första barnet, 27 år ????

Så underbart! Skicka gärna hit lite av din härliga energi. :D

Någon mer som kör med munkpeppar eller rosenrot?
  • Alvolina
    Emmissara skrev 2014-09-26 19:30:19 följande:

Vet någon om problem med cystor och svårt att bli gravid är ärftligt?

För mig och min mamma verkar det stämma, vi har båda haft cystor i perioder samt lite svårare att få syskon. Men aldrig reflekterat på om det är ärftligt. Barnmorskan sa till mig att cystor inte ska påverka chansen att bli gravid i alla fall.
  • Alvolina
    camifranky skrev 2014-09-29 08:28:51 följande:
    Jag känner lite som du. Mamma sa att hon blev gravid med oss alla 4 direkt. Och min syrra är gravid med sin andra, min bästa vän gravid med sina andra och pojkvännens brors fru är gravid med nr 2. Alla säger att de vill att vi ska plussa nu så att ungarna blir lika gamla. Sätter massa press :/
    Usch för denna press! MEN för att vara lite positiv så har vi 6 månader mellan vännernas barn och vårt barn. Det är inga konstigheter alls även om det är en pojke och en flicka, ena mer motorisk och den andre alltid talat bättre. Nu är de 3 och 3 1/5 år och det är ingen skillnad på dom.
  • Alvolina

Åkt på en urinvägsinfektion idag. Får se hur det blir med ägglossningen nu:/ man borde väl kunna försöka som vanligt? Ska till vårdcentralen i morgon och hoppas på att få lite penicillin. Kanske det tar dö på alla mina åkommor och gör mig frisk och kry till nästa månads försök om inget annat.

• Alvolina
    camifranky skrev 2014-09-30 10:46:28 följande:
    Jag hade urinvägsinfektion under min förra äl. Var hemskt och fick penicillin efter ca 1v. Vet inte om det påverkade äl något men borde inte ha gjort det.
    Jag lyckades med tranbärsdryck och citronvatten bota mig själv :)
  • Alvolina
    Missyk skrev 2014-09-30 21:08:50 följande:

Grattis till era plus, va kul! Hoppas på fler fina plus inoktober. Och att ni andra vill stanna kvar o hänga med mig till plus

Jag stannar gärna med dig! Ska försöka bli lite mer aktiv här nu :) har försökt att inte tänka på bebisgrejen så mycket de senaste. Tror att jag har vunnit på det och fått en större acceptans till det hela.
    En vacker dag är det vår tur
Svar på tråden BIM oktober 2014 -